Dabar populiaru
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą

Garažų neskuba traukti iš miesto

Anot V.Stemplio, griaudama metalinius garažus valdžia nesiūlo jokios alternatyvos kiemuose nenorintiems automobilių laikyti žmonėms.
Irmanto Gelūno / 15min nuotr. / Anot V.Stemplio, griaudama metalinius garažus valdžia nesiūlo jokios alternatyvos kiemuose nenorintiems automobilių laikyti žmonėms.
Šaltinis: Laikraštis „15 minučių“
0
Skaitysiu vėliau
A A

Surūdijusių, kelis dešimtmečius nedažytų metalinių garažų masyvai nepuošia miesto, tad dar prieš dešimtmetį nutarta juos naikinti. Tačiau šis procesas juda itin lėtai.

Iki šiol nukelti daugiausia tie metaliniai garažai, kurie trukdė tiesti kelius, lietaus nuotekų magistrales. Jų savininkai nėra nusiteikę lengvai atsisakyti savo turto ir valdžios atstovų klausia, kokią alternatyvą siūloma tiems automobilių vairuotojams, kurie nenori savo transporto priemonių laikyti kiemuose.

Tam, kad Justiniškių g. 140A esančioje metalinių garažų bendrijoje būtų nugriauti keli metaliniai garažai, trukdantys tiesti lietaus nuotekų magistralinius tinklus Pušaloto gatvėje, prireikė pusantrų metų. Anot Vilniaus savivaldybės Komunalinio ūkio departamento direktoriaus pavaduotojo Antano Mikalausko, šiuo metu tiesimo darbams jau beveik pasiruošta, belikęs vienas garažas, tačiau ir jo savininkas sutinka savo garažą nusikelti.

„Visas jų turtas – tik metalas“

„Pusantrų metų sugaišome dėl kelių metalinių garažų. Žmonės tvirtina, kad tai jų turtas, kad jie turi žemės sklypus, nors sovietmečiu tuos garažus statė tik kaip laikinus pastatus. Ir žemė jų savininkams nepriklauso, visas jų turtas – tik metalas, – sakė A.Mikalauskas. – Niekas ten nelaiko savo automobilių, paprastai sukrautas įvairus šlamštas, bet šeimininkai triukšmauja, kad tai jų garažai, jų turtas. Šitie garažai turėjo būti seniai nugriauti, nes jie buvo statomi tik penkeriems metams, o tai buvo prieš kelis dešimtmečius.“

Dabar, anot A.Mikalausko, reikia su kiekvieno garažo savininku atskirai kalbėtis, derintis ir nuolat kyla problemų.

Siūlo ne naikinti, o sutvarkyti

40–osios laikinų metalinių garažų statybos ir eksploatavimo bendrijos, esančios Justiniškių g.140A, pirmininkas Vidmantas Stemplys kiek kitokios nuomonės apie šią problemą. Anot jo, statybų ekspertai yra įrodę, kad metaliniai garažai nėra laikini statiniai, kadangi jie pastatyti ant pamatų. O ir jų statusas pakeistas tik 1998 metais – tuomet šie garažai ir buvo pavadinti laikinais.

„Tai buvo padaryta tam, kad galima būtų bet kada be jokių kompensacijos garažus nugriauti“, – įsitikinęs V.Stemplys. Anot jo, griaudama šiuos garažus ir atimdama iš dalies žmonių galimybę juose laikyti savo automobilius, valdžia nesiūlo jokios alternatyvos.

„Kiemai užkimšti, nepravažiuoja specialiųjų tarnybų automobiliai, o juk galime turėti puikią išeitį – tie automobiliai, kuriais kasdien nevažinėjama, galėtų stovėti garažuose. Bet mes tuos garažus naikiname. Mano nuomone, jų nereikėtų naikinti, o tik sutvarkyti“, – sakė V.Stemplys.

Anot pašnekovo, galėtume pasinaudoti Vokietijos patirtimi: „Ten, jeigu automobilis stovi kieme ar šalikelėje ilgiau negu parą ar dvi, jo savininkas yra baudžiamas, nes kiemai ir gatvės nėra stovėjimo aikštelės. Lietuvoje visi kiemai sausakimši, o dar norime, kad juose atsidurtų ir tie automobiliai, kurias retai važinėjama.“

V.Stemplys teigė, kad įsigyti vietą požeminiame garaže už 30 tūkst. Lt gali ne visi, o metalinis garažas kainuoja 1–2 tūkst. Lt, jį išsinuomoti galima už 20–40 Lt per mėnesį.

Pašnekovas pritarė, kad šio metu metalinių garažų masyvai nepuošia miesto, tačiau sutvarkyti juos esą nebūtų sudėtinga, tereikia nudažyti. „Bet dabar garažų savininkai nenori investuoti, kadangi nuolat kalbama, jog netrukus jie bus nukelti“, – sakė V.Stemplys.

Anot A.Mikalausko, šiuo metu nukeliami tik tie garažai, kurie trukdo tiesti kelius, lietaus nuotekų magistrales. „Jeigu netrukdo miestui, jo poreikiams, tokių garažų neskubama griauti. Tačiau aš būčiau už tai, kad visi tie garažai būtų nugriauti“, – sakė A.Mikalauskas.

Šiuo metu Vilniuje yra apie 40 tūkst. metalinių garažų, tačiau tik maždaug pusėje jų laikomi automobiliai.

Pasiekė Europos teismą

Vilniaus 2–oji metalinių garažų savininkų bendrija, kovodama dėl savo teisių, pasiekė net Europos Žmogaus teisių teismą (EŽTT). Teismuose ši bendrija atsidūrė prieš kelerius metus, kai atsisakė per mėnesį iškelti savo garažus, esančius Kernavės gatvėje, kur turėjo prasidėti statybos darbai. Garažų savininkai tikino per daug investavę, kad galėtų taip lengvai investicijų atsisakyti. Pralaimėję teisminius procesus Lietuvoje metalinių garažų savininkai ieško teisybės EŽTT.

40–imt Vilniaus metalinių garažų savininkų bendrijų susivienijo į asociaciją, kurį rudenį ketina suburti darbo grupę ir metalinių garažų savininkų problemas spręsti aukščiausiu lygiu – kreiptis net į Vyriausybę arba prezidentę.

Komentarai
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą
Pranešti klaidą

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Daugiau straipsnių nėra
Rodyti senesnius straipsnius
Sužinokite daugiau
Parašykite atsiliepimą apie 15min