Dabar populiaru
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą

Griūvanti Šv. Onos bažnyčia palikta likimo valiai

Nors Šv. Onos bažnyčia laikoma Lietuviškos gotikos šedevru, neatsiranda, kad ja pasirūpintų.
Gedimino Savickio/BFL nuotr. / Nors Šv. Onos bažnyčia laikoma Lietuviškos gotikos šedevru, neatsiranda, kad ja pasirūpintų.
Šaltinis: 15min
0
Skaitysiu vėliau
A A

Griūvančios Šv.Onos bažnyčios gelbėtojų Vilniuje neatsiranda. Viena gražiausių miesto šventovių jau dešimt mėnesių apstatyta pastoliais, tačiau jos remontas iki šiol niekaip neprasideda.

Kiauras stogas, surūdiję bažnyčios bokštai ir ant šaligatvio byrančios fasado plytos. Tokios būklės bažnyčia buvo praėjusių metų balandį, kai dalį jos fasado uždengė pastoliai. Taip pat ji atrodo ir dabar, rašo „Lietuvos ryto“ priedas „Sostinė“.

Dar pernai paveldosaugininkai tvirtino, kad iki 2009-ųjų bažnyčios stogas ir bokštai bus sutvarkyti. Tačiau iki šiol bažnyčios net nepradėta remontuoti. Praeivius nuo byrančių plytų saugančios tvoros, atrodo, Šv.Onos bažnyčią tikrai juos dar ilgai.

Prieš porą savaičių specialistai pagaliau parengė bažnyčios remonto projektą. Bet kas imsis finansuoti bent milijono litų vertės projektą – nežinia. Išlaidų kratosi ir Vilniaus arkivyskupija, ir valdžios įstaigos.Aš siekiu, kad automobilių eismas Maironio gatve būtų visiškai uždraustas, – tvirtino V.Karčiauskas.

Užtat Vilniaus savivaldybė ėmė rengti originalų bažnyčios gelbėjimo planą. Maironio gatvėje, kurioje yra ir Šv.Onos bažnyčia, valdininkai svarsto visai uždrausti automobilių eismą. Mat kai kurie ekspertai šventai įsitikinę, kad nuolatinė vibracija labai kenkia senajai bažnyčiai.

Vilniaus arkivyskupijos kurijos ekonomo pavaduotojas Rimantas Dalgėda tvirtino, kad dvasininkai nesulaukė valdininkų pagalbos bažnyčiai tvarkyti. „Pernai šia problema tiesiog niekas nesusidomėjo. Pinigų bažnyčios remontui irgi nebuvo. Kreipėmės į Lietuvos tūkstantmečio minėjimo direkciją, į Vilniaus savivaldybę, bet niekas nepadėjo“, – teigė R.Dalgėda.

Sutvarkyti stogą ir bokštus bei sutvirtinti fasado mūrą kainuos apie 1 milijoną litų. „Ieškosime pinigų, bet dabar toks sunkus metas... Net ir paskolą gauti nelengva. Nežinau, kaip čia bus. Galbūt bažnyčios remontas bus įtrauktas į Vyriausybės finansuojamų objektų, kuriuos reikia restauruoti, sąrašą. Dėl to ketiname tartis su Kultūros paveldo departamentu“, – teigė R.Dalgėda.

Kultūros paveldo departamento (KPD) atstovai pernai žadėjo, kad bažnyčios stogas ir bokštai bus suremontuoti iki 2009-ųjų.

„Man sunku atsakyti, kodėl per visą šį laiką maldos namai nebuvo net pradėti tvarkyti. Tai – arkivyskupijos reikalas. Mes tik prieš pat Naujuosius metus gavome bažnyčios remonto projektą. Šiandien jau nėra jokių abejonių, kad bažnyčios būklę tikrai galima vadinti avarine“, – teigė KPD Vilniaus teritorinio padalinio vedėjas Rimantas Bitinas.

Bažnyčios būklę ištyrę specialistai didžiausia problema laiko stogo dangą ir bokštus.

„Centrinis bažnyčios bokštas yra avarinės būklės. Jis buvo restauruotas prieš maždaug 40 metų. Šiandien šis bokštas – visiškai surūdijęs. Reikės tvarkyti ne tik bokštus ir prakiurusį stogą, bet ir bažnyčios fasadą. Vietomis mūras yra labai prastos būklės, plytos gali iškristi“, – teigė bažnyčios būklės įvertinimo projektą atlikusios įmonės „Elvora“ direktorius Jakovas Mendelevičius.

Vilniaus savivaldybė į Šv.Onos bažnyčios remonto darbus kol kas nesikiša, rašo „Sostinė“.

„Tai – vienas retų atvejų, kai įstatymai savivaldybei neleidžia turėti net savo nuomonės. Aš manau, kad bažnyčia iki šiol be reikalo buvo užtverta pastoliais. Pavojus nėra toks baisus, kad šventovės fasadą reikėtų taip ilgai darkyti tvora. Bet mūsų nuomonės niekas neklausė“, – kalbėjo Vilniaus savivaldybės Kultūros paveldo skyriaus vedėjas Vitas Karčiauskas.

Tačiau apie automobilių eismą Maironio gatvėje miesto savivaldybė vis dėlto turi savo nuomonę.

„Vibracija tikrai veikia bažnyčią – tai nekelia jokių abejonių. Prieš pusantrų metų savivaldybė nustatė, kad Maironio gatvėje automobilių greitis gali siekti tik trisdešimt kilometrų per valandą. Tai esą turėjo sumažinti automobilių keliamą vibraciją. Bet kiek vairuotojų tos taisyklės laikosi? Todėl aš siekiu, kad automobilių eismas Maironio gatve būtų visiškai uždraustas“, – tvirtino V.Karčiauskas.

Komentarai
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą
Pranešti klaidą

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Daugiau straipsnių nėra
Rodyti senesnius straipsnius
KALĖDINIŲ DOVANŲ GIDAS
Parašykite atsiliepimą apie 15min