Naujasis sraigtasparnis aviacijos bazėje Šiauliuose nusileido antradienį.
Sraigtasparniai Eurocopter“ AS365N3+ „Dauphin“ pakeis šiuo metu paieškos ir gelbėjimo funkcijai naudojamus Rusijos gamybos Mi-8 tipo sraigtasparnius, kurių skraidymo resursai baigiasi artimiausiais metais.
Pagal bendradarbiavimo su Aplinkos ministerija sutartį, pirmuosius penkerius šio sraigtasparnio eksploatacijos metus Lietuvos kariuomenė yra įsipareigojusi kasmet skirti ne mažiau kaip 75 skrydžio valandas aplinkos stebėjimui ir kontrolei.
Sraigtasparniu AS365 „Dauphin“ bus atliekamos aplinkos monitoringo ir kontrolės iš oro užduotys, vykdomi paieškos ir gelbėjimo darbai: jūroje dingusių žmonių paieška, gaisrų gesinimas, ligonių ar transplantuojamų organų perskraidymas, teikiama pagalba valstybės ir savivaldybių institucijoms ekstremalių situacijų atvejais.
Naujasis sraigtasparnis „Eurocopter“ AS365N3+ „Dauphin“ net ir nepalankiu oru (vėjuota, žema ar aukšta temperatūra, krituliai ir pan.) galės vykdyti paieškos ir gelbėjimo operacijas, nutolusias apie 200 kilometrų nuo budėjimo posto.
Jis aprūpintas kelių tipų radijo stotimis komunikacijai su antžeminėmis, jūrų ir oro priemonėmis, taip pat koordinavimo centrais. Sraigtasparnis turi radarą, veikiantį paieškos ir orų stebėjimo režimais, infraraudonųjų spindulių radarą (termovizorių), paieškos žibintą ir kitas gelbėjimo funkcijoms atlikti būtinas priemones. Sraigtasparnio įranga leidžia užprogramuoti skrydžio maršrutą, mažiau apkraunant įgulą ir suteikiant galimybę labiau koncentruotis į rajono apiešką. Orlaivis taip pat geba autopiloto režimu kyboti vienoje vietoje, mažiau reaguoti į vėjo gūsius.
Sraigtasparnis pagal sutartį bendrai su Aplinkos ministerija pirktas už Europos Sąjungos lėšas. Bendra sraigtasparnių projekto vertė – apie 52 mln. eurų. Į šią kainą yra įskaičiuotas trijų sraigtasparnių įsigijimas, visa reikalinga įranga, pilotų ir šiuos sraigtasparnius aptarnaujančio personalo mokymas, taip pat trejų metų garantinis aptarnavimas.