Minėta kinų bendrovė ne be pirmą kartą minima kaip potenciali Baltijos šalių aviacijos rinkos dalyvė. Praėjusių metų pradžioje, kai apie bankrotą paskelbė „FlyLAL“, ministras E.Masiulis pranešė, kad ministerijoje svarstoma galimybė kurti nacionalinę aviacijos bendrovę, kuriai valstybė padėtų tiek, kiek gali nenusižengdama Europos Sąjungos direktyvoms. Kad ši idėja taptų kūnu, turėjo būti pritrauktas stambus investuotojas. Tarp pretendentų minėta ir ketvirta pagal dydį Kinijos oro linijų bendrovė „Hainan Airlines". Kalbėta, kad kontaktus Lietuvoje kinams padėjo užmegzti buvęs šios šalies krepšinio rinktinės treneris Jonas Kazlauskas – nunešė jų klausimus tiesiai E.Masiuliui.
Tuomet daugiau žinių apie galimas kinų investicijas į Lietuvos oro transporto sektorių viešumoje nebepasirodė. Šių metų rugsėjį paskelbta, kad „Hainan Airlines“ domisi Latvijos oro linijų bendrovės „airBaltic“ akcijomis. Šią savaitę apie galimybę bendradarbiauti su Kinijos bendrove prabilo M.Laivys.
Praktiškai pusantrų metų kontakto nebuvo, dabar neseniai tas kontaktas vėl atnaujintas, – vakar „15min“ pasakojo E.Masiulis.„Mes iš tikrųjų praėjusių metų pradžioje intensyviai ieškojome sąlyčio taškų su šita kompanija, bet tuo metu „Hainan“ nusprendė laikinai stabdyti plėtrą Centrinėje ir Rytų Europoje. Praktiškai pusantrų metų kontakto nebuvo, dabar neseniai tas kontaktas vėl atnaujintas“, – vakar „15min“ pasakojo E.Masiulis. Jis sakė neseniai telefonu bendravęs su „Hainan Airlines“ vadovais. Su jais sutarta spalio pabaigoje susitikti Lietuvoje ir detaliau aptarti galimas bendradarbiavimo formas. Tiesa, ministras pabrėžė, kad kol kas dar anksti kalbėti apie tai, jog „Hainan Airlines“ žengia į Lietuvos rinką, nes jis dar nėra girdėjęs konkrečių pasiūlymų.
M.Laivys informavo, kad kinai spalio 20 dieną atvyks į Lietuvą susitikti su valdžios ir Vilniaus oro uosto atstovais. Jis kalbėjo, kad dar po kelių dienų gali būti susitarta dėl bendradarbiavimo. „Star1 Airlines“ ir „Star Holidays“ vadovas pirmadienį pranešė, kad abi įmonės stabo veiklą ir pradeda bankroto procedūrą, bet esą nepraranda vilties, jog jos gali vėl pradėti dirbti, jeigu bus rastas stambus investuotojas. Tokiu esą galėtų tapti Kinijos „Hainan Airlines“. M.Laivio prognozėmis, jeigu būtų sukirsta rankomis, jau po 2–3 mėnesių gali būti atnaujinta reali įmonių veikla. Taip pat žadėjo, kad būtų kompensuoti nuostoliai dėl sustabdytos „Star“ įmonių veiklos nukentėjusiems klientams. „Star1 Airlines“ yra pardavusi 15 924 bilietus į neįvykusius skrydžius už 3,5 mln. Lt, o „Star Holidays“ yra pardavusi kelionių 1 286 turistams už 1,7 mln. Lt. Dar 10 mln. Lt abi įmonės skolingos tiekėjams ir darbuotojams.
Pasak E.Masiulio, jam buvo žinoma, kad M.Laivys pastaruoju metu lankėsi Kinijoje ir susitikinėjo su vietos verslininkais. Tačiau kalbos apie galimas „Hainan“ investicijas į „Star“ įmones esą vyksta tik tarp šių bendrovių. „Ministerijos lygmeniu, išskyrus tai, kad yra sutarimas susitikti su „Hainan“ atstovais šį mėnesį, daugiau jokių veiksmų nėra“, – sakė ministras.
Ministerijos vadovo teigimu, yra ir daugiau kompanijų, pareiškusių norą dalyvauti kuriant nacionalinį vežėją Lietuvoje. „Vyksta nuolatinis procesas: vienos bendrovės ateina, kitos išeina. Artimiausiu metu gali būti ir daugiau kompanijų, kurios gali pareikšti tam tikrus ketinimus ar norą dalyvauti“, – kalbėjo ministras, tačiau kol nėra konkrečių susitarimų, atsisakė įvardyti net šalis, kuriose registruotos šios bendrovės.