Dabar populiaru
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą

Į Lietuvos eterį grįžta propagandinės Rusijos „RTR planeta“ laidos

Televizorius
Andriaus Ufarto/BFL nuotr. / Televizorius
Šaltinis: BNS
0
Skaitysiu vėliau
A A

Antradienį baigiasi kanalo „RTR planeta“ retransliacijų ribojimas. Lietuvos radijo ir televizijos komisijos (LRTK) atstovai pasikartojus pažeidimams žada griežtesnes sankcijas.

Liepos 8-ąją, nuo vidurnakčio baigė galioti LRTK taikytas trijų mėnesių retransliacijų ribojimas – dėl nesantaikos kurstymo teismo sankcionuotu komisijos sprendimu nuo balandžio 8-osios Lietuvoje buvo draudžiama retransliuoti ne Europos Sąjungoje (ES) pagamintas „RTR planeta“ laidas. Šis kanalas registruotas Didžiojoje Britanijoje.

Birželio 21 dieną baigėsi trijų mėnesių apribojimai kitam, Švedijoje registruotam rusiškam kanalui „NTV mir Lithuania“.

Jei bus pastebėti tokie atvejai, kai vėl platinama draudžiama informacija, bus atitinkamai reaguojama. Galbūt bus imamasi ir kažkokių kitų veiksmų, – sakė jis.

Kaip BNS informavo LRTK patarėjas teisės klausimais Viktoras Popandopula, šiuo metu LRTK dėl savo sprendimų yra sulaukusi ieškinių tiek iš retransliuotojų, tiek ir iš pačių užsienyje registruotų televizijų. Tuo pat metu vyksta susirašinėjimas su Europos Komisija, pačiais televizijos kanalais.

„Tai buvo ne sankcija, o apsauginė trijų mėnesių priemonė – ji pasibaigė, tos programos gali būti laisvai retransliuojamos. Kalbu apie visas tris televizijas – tiek „PBK Lithuania“, tiek pastaruosius du atvejus. Tačiau jei bus pastebėti tokie atvejai, kai vėl platinama draudžiama informacija, bus atitinkamai reaguojama. Galbūt bus imamasi ir kažkokių kitų veiksmų“, – sakė jis.

Anot V.Popandopulos, jei minėti televizijos kanalai ir toliau pažeidinės Lietuvos įstatymus, gali būti, pavyzdžiui, taikomas ir ilgesnis nei trijų mėnesių retransliacijų ribojimo terminas, numatoma galimybė ir uždrausti ne tik dalies programų, o viso kanalo retransliavimą apskritai.

Didesnė bėda, anot V.Popandopulos, išlieka dėl palydovinės televizijos paslaugas teikiančios „Viasat“, kuri net ir retransliacijų ribojimo metu nesiteikė paklusti komisijos sprendimui.

Bendrovės „Modern Times Group“, kuriai priklauso „ Viasat“, viešųjų reikalų vadovas Henrikas Toremarkas anksčiau nurodė, kad „Viasat“ rusiškų kanalų retransliacijų neribojo neva gerbdama žodžio laisvę.

„Situacija visiškai liūdna. Kaip žinote, prokuratūra atsisakė pradėti ikiteisminį tyrimą dėl neteisėtos informacijos platinimo. Yra tik pradėtas tyrimas dėl licencijuojamos veiklos vykdymo be licencijos – daugiau mes nieko ir negalime padaryti. Formaliai komisija buvo išsiuntusi į Estiją, prašydama atsakingą asmenį atvykti į Lietuvą administracinės teisės protokolo surašymui. Bet jie ne tik kad neatvyko, bet ir neatsiliepė į mūsų laišką. Kitų poveikio priemonių neturime“, – sakė jis.

Anot LRTK teisininko, komisija Seimui ir kitoms institucijoms yra pateikusi siūlymus dėl reikalingų teisės aktų pakeitimo, pavyzdžiui, nustatyti galimybę taikyti finansines sankcijas juridiniam asmeniui. Tai esą suteiktų komisijai daugiau galimybių bausti Kremliaus propagandą transliuojančius kanalus.

Be „NTV mir Lithuania“ bei „RTR planeta“, LRTK prašymu praėjusių metų lapkritį teismas trims mėnesiams leido stabdyti ir „PBK Lithuania“ laidų retransliavimą.

Visi trys kanalai LRTK sankcijų sulaukė po to, kai buvo nustatyta, jog transliuotose laidose jie skleidė tikrovės neatitinkančią informaciją, melagingai pateikė Sausio 13-osios įvykių vertinimą, kurstė tautinę nesantaiką Ukrainoje.

BNS
Naujienų agentūros BNS informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB „BNS“ sutikimo draudžiama.
Komentarai
Daugiau straipsnių nėra
Rodyti senesnius straipsnius
KALĖDINIŲ DOVANŲ GIDAS
Parašykite atsiliepimą apie 15min