Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti
2009 12 17

Į Lietuvos oro erdvę buvo įskridęs Rusijos lėktuvas (atnaujinta 17.09 val.)

Į Lietuvos oro erdvę ketvirtadienį 12 val. 30 min. buvo įskridęs Rusijos Kaliningrado srityje registruotas lėktuvas An-26.
Lėktuvas
Lėktuvas / AFP/„Scanpix“ nuotr.
Temos: 1 Lėktuvas

Anot krašto apsaugos ministrės Rasos Juknevičienės, Karinių oro pajėgų radarai fiksavo, kad orlaivis į Lietuvos teritoriją Šilutės rajone Stoniškių kaime buvo įskridęs apie 2 kilometrus ir išbuvo Lietuvos teritorijoje apie 2 minutes.

An-26, kuris pagal paskirtį yra transporto lėktuvas, skrido 5 kilometrų aukštyje.  Pasak R.Juknevičienės, informacija apie oro erdvės pažeidimą yra perduota Užsienio reikalų ministerijai. Leidimo skrydžiui Lietuvos oro erdve Rusijos orlaivis neturėjo.

NATO lėktuvai nepakilo

Krašto apsaugos ministerija pranešė, kad, pirminiais duomenimis, Lietuvos oro erdvę pažeidęs Rusijos lėktuvas buvo ne karinis.  Pasak KAM, apie įvykį informuotas NATO oro pajėgų centras, valdantis oro policijos operacijas Šiaurės Europos regione.

KAM vadovės teigimu, Šiauliuose dislokuoti NATO oro policijos misiją vykdantys Vokietijos karinių oro pajėgų naikintuvai į orą nepakilo, nes rusų lėktuvas Lietuvos teritorijoje buvo labai trumpai. Ministrė apie incidentą buvo informuota 13 valandą.

„Negalime pasakyti, kad tai buvo karinis lėktuvas“

Karinių oro pajėgų štabo (KOP) viršininkas pulkininkas leitenantas Sigitas Gudeika BNS komentuodamas incidentą sakė, kad lėktuvas neturėjo Rusijos karinėms oro pajėgoms būdingų skiriamųjų ženklų.

„Lėktuvas buvo be raudonų žvaigždžių, kurias paprastai turi kariniai Rusijos lėktuvai. Pagal atpažinimo ženklus mes negalime pasakyti, kad tai buvo karinis lėktuvas. Rusijos KOP turi tokių orlaivių, tačiau juos naudoja ir civiliai“, – sakė kariškis.

Pasak jo, An-26 turi „pakankamai tvarkingą“ navigacijos įrangą, ir sunku spręsti, ar šis pažeidimas buvo „piktybinis“, ar ne.

20 pažeidimų per trejus metus

Ministerijos duomenimis, per 2005-2008 metų laikotarpį buvo užfiksuota per 20 civilinių ir karinių Lietuvos oro erdvės pažeidimų. Daugiau nei pusė pažeidimų buvo civilinio pobūdžio, kiti – karinio.

Lietuvos oro erdvę pažeidė lėktuvai įskridę iš kaimyninių šalių – Rusijos, Baltarusijos, Latvijos ir Lenkijos, tačiau kai kurie kariniai pažeidimai įvyko dėl netinkamai sutvarkytų skrydžio formalumų.

Garsiausias Lietuvos oro erdvės pažeidimas įvyko 2005-ųjų rugsėjo 15 dieną, kai Šakių rajone, pasienyje su Rusijos Kaliningrado sritimi, sudužo rusų naikintuvas „Su-27“.

Pilotas Valerijus Trojanovas saugiai katapultavosi ir nusileido parašiutu kaimyniniame Jurbarko rajone. Aukų išvengta, nes lėktuvas nukrito laukuose atokiau nuo gyvenviečių.

Naikintuvo katastrofą tyrusi tarpžinybinė komisija konstatavo, jog „Su-27“ įskridimą į Lietuvos oro erdvę ir sudužimą nulėmė „techninių, organizacinių ir žmogiškų veiksmų visuma“. Tyrimas atskleidė Rusijos piloto bei oro kontrolierių klaidų ir aplaidumų grandinę, kuri lydėjo „Su-27“ skrydį nuo pat jo pakilimo iš bazės Leningrado srityje.

Lietuvoje V.Trojanovui buvo iškelta byla dėl tarptautinių skrydžių taisyklių pažeidimo, bet netrukus nutraukta. Pilotas grąžintas Rusijai, kaip ir naikintuvo nuolaužos, o Rusija atlygino Lietuvai katastrofos padarytą žalą – 19 tūkst. eurų.  

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Reklama
„Daktare, man pašalino tulžies pūslę, tačiau aš nesijaučiu gerai...“
„TOPsport A lygos tribūna“: „Panevėžio“ krizė, karštosios kėdės ir prezidentas svečiuose
Užsisakykite 15min naujienlaiškius