-35% metinei prenumeratai. Maža kaina - didelė vertė.
Išbandyti
Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti
2009 11 13

Į socialinius tinklus – ir draugauti, ir reklamuotis

Kol daugelis garbaus amžiaus klaipėdiečių su prezidente, meru ar kitais politikais bando susisiekti telefonu ar rašydami laiškus, aktyvūs interneto vartotojai virtualiai tai padaro per keletą sekundžių – pasinaudodami vis labiau populiarėjančiais socialiniais tinklais.
Jaunimo reikalų koordinatorius M.Vitkus įsitikinęs, kad socialiniai tinklapiai padeda palaikyti ryšį su jaunaisiais klaipėdiečiais, kurie išvykę studijuoti į kitus miestus. Jis sumanė tinkle užregistruoti ir merą R.Taraškevičių.
Jaunimo reikalų koordinatorius M.Vitkus įsitikinęs, kad socialiniai tinklalapiai padeda palaikyti ryšį su jaunaisiais klaipėdiečiais, kurie išvykę studijuoti į kitus miestus. Jis sumanė tinkle užregistruoti ir merą R.Taraškevičių. / J.Andriejauskaitės nuotr.
Facebook iliustr./Dalia Grybauskaitė tinkle FACEBOOK
Facebook iliustr./Dalia Grybauskaitė tinkle „Facebook"

Internete per populiarius socialinius tinklus bendraujantys ir informacija besikeičiantys lietuviai  netrukus aptiko, kad čia yra užsiregistravę ir aukščiausius valdžios postus užimantys asmenys ar jų atstovai. Itin sparčiai populiarėjančiame socialiniame tinklalapyje „Facebook“ šiuo metu galima rasti   prezidentės Dalios Grybauskaitės, premjero Andriaus Kubiliaus, europarlamentaro Viktoro Uspaskicho ar ūkio ministro Dainiaus Kreivio bei kitų politikų prisistatymus. Tarp gausybės politikų yra ir būrys klaipėdiečių: Klaipėdos apskrities viršininkas Arūnas Burkšas, jo pavaduotojas Artūras Šulcas, konservatorius Naglis Puteikis ir kiti.

 Naują erdvę ryšiams su visuomene ir reklamai socialiniuose tinklalapiuose rado ne tik politikai ar atlikėjai, bet ir įvairios įstaigos:  teatrai ar net gėlių salonai. Anot šių įstaigų atstovų, tik tokiu būdu šiandien galima pasiekti internete naršantį jauną, darbingą žmogų.

Užregistravo ir merą

Socialiniame tinklalapyje „Facebook” galima aptikti ir 60-mečio Klaipėdos mero R.Taraškevičiaus asmeninį profilį. Su rimtu žvilgsniu iš nuotraukos žvelgiančiu miesto vadovu virtualiai draugauja apie šimtas klaipėdiečių, tarp kurių daugiausia – jaunimo. Taigi jie gali save vadinti bent jau virtualiais draugais. Idėja pristatyti merą socialiniame tinklalapyje kilo Klaipėdos savivaldybės jaunimo reikalų koordinatoriui Modestui Vitkui.

Jauni žmonės manęs teiraudavosi, ar dar kas nors iš savivaldybės atstovų yra užsiregistravęs socialiniame tinklalapyje, tuomet pamaniau, kad asmeninį profilį ten reikia turėti ir merui, – sakė M.Vitkus.
„Bendrauju ir bendradarbiauju su jaunais žmonėmis, pats esu „Facebook“ socialiniame tinkle. Jis labai populiarus tarp jaunimo, kasdien į draugų ratą priimu dar bent 4–6 žmones, tai labai gera priemonė pakviesti klaipėdiečius į renginius, pranešti apie įvairias akcijas, įdėti nuorodų iš aktualių straipsnių jaunimui“, – sakė M.Vitkus.

Anot jauno specialisto, socialiniai tinklai jam padeda palaikyti ryšį su jaunaisiais klaipėdiečiais, kurie išvyko studijuoti į Vilnių, kitus miestus ar užsienį. Virtualiai per socialinį tinklalapį sekdami jaunimo reikalų koordinatoriaus skelbiamas žinutes jie gali aptikti įvairių jaunimui aktualių miesto naujienų. 

Neslėps asmeninio gyvenimo

Egidijaus Jankausko/15 min.lt nuotr./Klaipėdos meras Rimantas Taraškevičius
15 min.lt nuotr./Klaipėdos meras R. Taraškevičius

Šiuo metu merui sukurtą viešąjį profilį socialiniame tinklalapyje „Facebook“ kuruoja Viešųjų ryšių poskyrio darbuotojos. Jos perduoda merui gautus pasiūlymus, pastabas, prašymus skirti susitikimą.

„Meras visada priima visas naujoves, tad išgirdęs apie siūlymą tapti „Facebook“ vartotoju, iškart sutiko. Jis – užsiėmęs žmogus, tad mero anketą prižiūri mūsų skyrius, tačiau visą informaciją perduodame. Meras sulaukia tikrai daug klaipėdiečių, norinčių prisidėti prie jo draugų, užklausų. Tarp jų yra labai daug jaunimo, yra ir partijos bičiulių, savivaldybės darbuotojų“, – sakė Viešųjų ryšių poskyrio vedėja Eglė Petkutė.

Ji teigė, kad artimiausiu metu socialiniame tinkle „Facebook“ apsilankę virtualūs mero draugai galės išvysti ne tik portretinę jo nuotrauką, bet sužinoti ir daugiau: kaip meras leidžia laisvalaikį, kokia yra jo šeima, kiek ir kokių susitikimų jis turi.

Vieta diskusijoms

Klaipėdos tarybos narė Alina Velykienė savo susikurtą erdvę „Facebook“ naudoja ir asmeniniais, ir darbo reikalais. Politikė džiaugėsi, kad atsirado greitesnis bendravimo su interesantais būdas.

„Socialinis tinklas padeda atviriau, greičiau bendrauti. Žinoma, dalis žmonių, ypač vyresni, šia priemone nesinaudoja, tai erdvė jaunimui. Kartais net nustembu, kokie žmonės nori tapti  draugais, kokių sulaukiu komentarų. Tai būdas sujungti skirtingų interesų žmones, nesvarbu, ar tai verslininkas, ar studentas“, – entuziastingai kalbėjo A.Velykienė. 

Jos asmeniniame „Facebook“ profilyje galima aptikti ir šeimos nuotraukų, ir diskusijų politine tematika. „Iš tiesų čia daugiau politinės raiškos, klaipėdiečių pasiūlymų nesulaukiu, bet daugelis bendraujančiųjų taip pat yra politikai, kitų partijų nariai, tarp mūsų vyksta aktyvus bendravimas“, – teigė tarybos narė.

Priviliojo lankytojų

15min nuotr./Socialiniame tinkle savo repertuarą garsina ir Klaipėdos valstybinis muzikinis teatras.
15min nuotr./Socialiniame tinkle savo repertuarą garsina ir Klaipėdos valstybinis muzikinis teatras.

Ilgiau panaršiusieji socialiniame tinkle „Facebook“ greitai aptiktų ir Klaipėdos kultūrų komunikacijų centro, Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro bei kitų įstaigų viešuosius profilius, čia užsiregistravusi ir muzikinio teatro vadovė Audronė Žygaitytė-Nekrošienė.

„Teatras yra užregistruotas keliuose socialiniuose tinkluose. Sunkmečiu nusprendėme pritaikyti keletą reklamos naujovių, tarp jų –  yra ir viešinimasis per šiuos tinklalapius. Norėjome būti labiau matomi jaunimui. Mėgstu akcentuoti, kad apgriuvęs pastatas jauno žiūrovo nepritrauks, tad bandome juos privilioti būdami tame kontekste, kur gyvena jaunimas. Nežinau, kiek tai yra šių tinklalapių poveikis, tačiau akivaizdžiai jaučiame, kad keičiasi teatro žiūrovas, jis įvairesnis, jaunesnis. Sulaukiame tų žiūrovų, kurie dar nebuvo teatre, bus įdomu pažiūrėti, ar jie užsibus ilgiau, ar patiksime“, – kalbėjo A.Žygaitytė.

Gausėja vartotojų

Šią savaitę internete prasidėjo projektas Veidaknyge.lt – pirmoji svetainė, leidžianti įvertinti ir palyginti prekių ženklų populiarumą tarp Lietuvos vartotojų, besinaudojančių socialinių ryšių tinklu „Facebook“.

Populiarumas matuojamas pagal gerbėjų skaičių. Daugiausia „Facebook“ gerbėjų savo kategorijose turi pritraukusi radijo stotis „Zip FM“, televizija „MTV Lietuva“, kavinė „Coffee Inn“, klubas „Exit“, prezidentė Dalia Grybauskaitė, „Keistuolių“ teatras, knygynų tinklas „Pegasas“. Visų kategorijų lyderė – TV laida „Dar pažiūrėsim!“, turinti per 33 tūkst. gerbėjų.

Šiuo metu socialiniame tinkle „Facebook“ yra užsiregistravę per 300 tūkst. vartotojų iš Lietuvos. 

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Reklama
„Daktare, man pašalino tulžies pūslę, tačiau aš nesijaučiu gerai...“
„TOPsport A lygos tribūna“: „Panevėžio“ krizė, karštosios kėdės ir prezidentas svečiuose
Užsisakykite 15min naujienlaiškius