Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti
2011 07 08

„Init“ ir LNK karas: ką daryti vartotojams?

Dar prieš dieną tvirtinę, kad derybos dėl programų retransliavimo tebevyksta, liepos 8-ąją LNK atstovai pranešė, kad pasiekti susitarimo su „Init“ grupės akcininkais nepavyko. LNK bei jai priklausančių kanalų TV1, „Liuks“ ir „Info TV“ nebematantiems analoginės televizijos vartotojams patariama ginti savo teises, kreipiantis į atsakingas institucijas, teismą arba rinktis kitus kabelinės televizijos operatorius.
„Init“ savo vartotojams siūlo įsigyti bazinį skaitmeninės TV paketą arba nutraukti abonentinę sutartį, netaikant numatytų baudų.
„Init“ vartotojams siūlo LNK žiūrėti skaitmeniniu formatu arba nutraukti sutartį. Baudų mokėti nereikės. / Eriko Ovčarenko / BNS nuotr.

Tuo metu „Init“ grupės atstovai tvirtina, kad vartotojų interesus pažeidžia pati LNK, skleidžianti klaidinančią informaciją. O visos šios „akcijos“ tikslas  esą vienas – pasiekti, kad „Init“ grupė pasirašytų ilgalaikę programų retransliavimo sutartį.

Vartotojų teisių gynėjai: pažeidimas yra

Kaip elgtis tarp dviejų fronto linijų patekusiems kabelinės televizijos vartotojams, pataria jų teises ginančios institucijos atstovai.

Valstybinės vartotojų teisės apsaugos tarnybos vyriausiojo specialisto Viliaus Šileikos teigimu, situacija, į kurią pateko „Init“ grupės abonentai, vienareikšmiškai sunku apibendrinti. Tačiau akivaizdu, kad keturių televizijos kanalų retransliacijos nutraukimas iš anksto nepranešus pažeidžia vartotojų teises.

Bus daugiau užkoduotų programų, kurias norėdami vartotojai turės papildomai mokėti. Visuomenės informavimo įstatymo pakeitimai nuo liepos 1 d. numato, kad komercinės televizijos už savo programų retransliavimą gali prašyti užmokesčio. Todėl dabartinė situacija su „Init“ ir LNK gali būti ne paskutinė. Sakė V.Šileika.

„Vadovaujantis LR Civilinio kodekso 6.217 ir 6.218 straipsniais, esminis sutarties pažeidimas žiūrovui suteikia teisę be jokių baudų vienašališkai nutraukti sutartį su kabeline televizija. „Init“ grupės įmonės savo sutartyse yra numatę, kad gali be išankstinio įspėjimo vieną kanalą keisti kitu. Bet šiuo atveju, kai nutraukiamos vieno iš pagrindinių Lietuvos kanalų transliacijos, manome, kad tai – esminis sutarties pažeidimas. Todėl abonentai turi teisę be netęsybų nutraukti sutartį su kabelinės TV tiekėjais“, – sakė V.Šileika.

Dabar atsiranda galimybė vartotojams pasinaudoti proga ir atsisakyti kabelinės televizijos tiekėjo paslaugų jam palankiomis sąlygomis, t. y. nemokamai“, – pastebėjo Vilius Šileika.Pasak jo, dauguma kabelinės televizijos vartotojų yra pasirašę sutartis trejiems metams. „Jei anksčiau laiko nori ją nutraukti, turi mokėti netęsybas. Šiuo atveju jie turi teisę reikalauti, kad sutartis jiems būtų nutraukta nemokamai, t. y. be jokių numatytų baudų, kadangi įsipareigojimų neatliko kabelinės TV tiekėjas“, – pastebėjo V.Šileika.

Pašnekovo nuomone, kai kurie abonentai gali pasinaudoti susidariusia situacija ir, motyvuodami skriauda, kurią patyrė išjungus LNK grupės kanalus, prašyti nutraukti sutartį.

„Neatmetu tokios galimybės. Treji metai – ilgas terminas. Dažnai vartotojas dėl įvairių priežasčių, pavyzdžiui, materialinės būklės pasikeitimų, nutraukti sutartį be netęsybų norėtų su mielu noru. Baudos, kurios paprastai taikomos tokiais atvejais vartotojui, nemažos – gali siekti kelis šimtus litų. Dabar atsiranda galimybė vartotojams pasinaudoti proga ir atsisakyti kabelinės televizijos tiekėjo paslaugų jam palankiomis sąlygomis, t. y. nemokamai“, – pastebėjo specialistas.

Sunku nustatyti žalos dydį

Civilinis kodeksas taip pat numato, kad vartotojas gali ne tik atsisakyti mokėti už nekokybiškai suteiktą paslaugą (šiuo atveju be išankstinio įspėjimo nutrauktas keturių kanalų transliacijas), bet ir reikalauti nuostolių atlyginimo už patirtą žalą. Tokiu atveju reikėtų kreiptis į teismą.

Tačiau, anot V.Šileikos, ši galimybė – labiau teorinė, kadangi nustatyti ir konkrečia suma įvardinti, kokią žalą dėl nutrauktų kanalų retransliacijos patyrė vartotojas, beveik neįmanoma.

„Viską reikia paversti pinigais. Kaip tą įrodyti – neaišku. Todėl tikėtina, kad teismo tokie skundai nepasieks“, – sakė Vartotojų teisės apsaugos tarnybos vyr. specialistas.

„Init“: sutartis nutraukiama be baudų

Apie tai, kad derybos su LNK atsidūrė aklavietėje, „Init“ atstovai sužinojo tik penktadienį, pamatę šio kanalo išplatintą pranešimą spaudai. Kaip 15min.lt sakė „Init“ pardavimų ir rinkodaros vadovė Olga Belova, iki to laiko jie tikėjo, kad derybos tebevyksta.

„Mes turime sutartį, leidžiančią transliuoti LNK programas skaitmeniniu formatu. Remdamiesi šiuo susitarimu mes kreipėmės į Ryšių reguliavimo tarnybą, kuri davė licenciją ir suteikė teisę transliuoti LNK programas. Dėl transliacijų analoginiu formatu derybos vyko ir, kadangi niekas oficialiai jų nenutraukė, turėtų tebevykti. Tačiau iš pranešimo matyti, kad nebe. Tai yra vienašališkas (LNK – aut. past.) sprendimas, kuris mus nustebino. Šią minutę tegaliu pasakyti, kad sutarties dėl transliacijų skaitmeniniu formatu niekas neatšaukė, todėl LNK grupės kanalų programos skaitmeninės televizijos vartotojams teberodomos“, – sakė O.Belova.Iš mūsų pusės derybos su LNK tebevyko. Ką konkrečiai turėjo omenyje LNK, išplatindami savo pranešimą, mes kol kas nesuprantame, – sakė Olga Belova.

Pašnekovės teigimu, LNK nebematantiems vartotojams „Init“ grupės įmonės siūlo dvi alternatyvas – įsigyti bazinį skaitmeninės televizijos paketą ir toliau matyti LNK kanalų programas, arba nutraukti abonentinę sutartį.

„Nepaisant to, kad nutraukus LNK programų transliacijas bendras paketo programų skaičius nesumažėjo, nes jos buvo pakeistos kitomis, šioje situacijoje mes paisome vartotojo interesų. Todėl abonentai gali nutraukti sutartis be jokių baudų“, – sakė O.Belova.

„Init“ grupės atstovai įsitikinę, kad LNK skleidžiamas informacinis triukšmas turi konkretų tikslą – siekiama priversti „Init“ pasirašyti jų netenkinančią ilgalaikę sutartį.

„Prieš tai tiek jie, tiek mes laikėmės principo neteikti komentarų, motyvuodami tuo, kad vyksta derybos. Dabar atrodo, kad (LNK – aut. past.) pasirinko kitą variantą. Tai, kas vyksta, atrodo kaip šantažas, kurio įkaitais tampa abonentai. Jie nebežino, kuo tikėti, kaip elgtis ir kuo viskas baigsis“, – apgailestavo „Init“ atstovė.

Priminsime, kad keturių LNK grupės kanalų nuo liepos 1-osios nebemato dalis „Init“, „Vinita“ ir „Sugardas“ abonentų – maždaug 100 tūkst. vartotojų.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Reklama
„Daktare, man pašalino tulžies pūslę, tačiau aš nesijaučiu gerai...“
Užsisakykite 15min naujienlaiškius