Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti
2014 09 22

Kaip Rusijos žiniasklaida pristato Lietuvą ir jos turizmo potencialą

Ypatingas dėmesys Rusijos žiniasklaidai – toks yra šių metų Valstybinio turizmo departamento (toliau – VTD) kompleksinės rinkodaros veiklų Rusijoje ypatumas. VTD kvietimu šiemet Lietuvą jau aplankė per 100 Rusijos nacionalinės ir vietinės žiniasklaidos atstovų. Jiems buvo organizuoti pažintiniai turai, kurių metu pristatyta Lietuvos turizmo infrastruktūra ir lankytini objektai: miestai, kurortai ir kurortinės teritorijos, SPA centrai, kaimo turizmo sodybos, kultūrinio, aktyvaus ir kulinarinio turizmo galimybės Lietuvoje.
Šaltibarščių gaminimo pamoka Rusijos žurnalistams
Šaltibarščių gaminimo pamoka Rusijos žurnalistams

„Kadangi metų pradžioje politinė – ekonominė aplinka pasikeitė, teko ieškoti optimalių sprendimų, kaip pasiekti ir paskatinti rusų turistus ir toliau lankytis Lietuvoje, kaip supažindinti juos su turizmo infrastruktūros naujovėmis.

Kviesdami Rusijos žiniasklaidą, siekėme parodyti, kad, nepaisant įtemptos politinės situacijos Europoje, Lietuva išliko svetinga, saugi ir atvira turistams iš visų šalių. Į Lietuvą kvietėme tiek didžiųjų Rusijos miestų žurnalistus iš Maskvos, Sankt Peterburgo, Žemutinio Novgorodo, Jekaterinburgo, tiek ir iš Maskvos apylinkių, Pskovo, kitų tolimesnių regionų – Kazanės, Iževsko, Tatarstano.

Važinėdami po Lietuvą, bendraudami su mūsų svetingais žmonėmis, turizmo sektoriaus atstovais, jie patys įsitikino, kad Lietuvoje turistams gera, jiems čia sudarytos puikiausios sąlygos turiningai praleisti laiką ir namo parsivežti kuo geriausius įspūdžius“, – sako VTD direktorė dr. Raimonda Balnienė.

Kviesdami Rusijos žiniasklaidą, siekėme parodyti, kad, nepaisant įtemptos politinės situacijos Europoje, Lietuva išliko svetinga, saugi ir atvira turistams iš visų šalių.

Dėmesio centre – lietuviška virtuvė

Kur Lietuvoje įsigyti gurmaniškų maisto produktų, kaip pasigaminti šaltibarščius ar išsikepti šakotį – šios kulinarinės temos į Lietuvą atviliojo Rusijoje itin populiarios kulinarinės laidos „Jaz protiv jiedy“ (liet. „Jaz prieš maistą“) kūrėjus. Jau ne pirmą sezoną TV kanalo „Rossija2“ transliuojamos laidos vedėjas Lietuvoje žvejojo karpį, mokėsi, kaip išrūkyti lietuvišką skilandį, pasigaminti naminį sūrį ir paruošti šaltibarščius. Laidos kulminacija tapo 3 valandas be pertraukos kepamas 2 metrų ilgio šakotis.

Pavyzdį mato Lietuvos kurortuose  

Rusijoje leidžiamų žurnalų „Food“, „Wine&Travel” bendraautoris gurmanas A.Gendinas įspūdžius iš Lietuvos aprašė dienraštyje „Večerniaja Moskva“ (liet. „Vakarinė Maskva“), kurio auditorija kasdien siekia per 1,2 mln. skaitytojų. Straipsnyje „Kaimiška Lietuva. Maistas – pozityvus“ žurnalistas pasidalino atsiliepimais apie cepelinus, žvėrienos patiekalus, gyrė Lietuvos kaimo turizmo sodybas, kuriose galima gardžiai pavalgyti ar užsisakyti medžioklę. Autorius pabrėžė, kad kokybiško naminio maisto Lietuvoje galima paragauti ne tik kaime, bet ir daugumoje restoranų mieste.

Turizmo naujienų interneto portalas Rata.news po pažintinio turo Lietuvoje parengė išsamų straipsnį „Lietuviški mineraliniai vandenys: visi į SPA!“ su daugybe įspūdingų nuotraukų. Straipsnio įžangoje rašoma: „Žmonėms, kurie nesiskundžia sveikata, Lietuva visų pirma žinoma dėl savo pušų, gintaro ir skanaus alaus. O tiems, kurie siekia būtų aktyvūs ir sveiki, Lietuva patraukli savo sveikatinimo paslaugų įvairove – mineraliniu vandeniu ir gydomuoju purvu“.

Lankydamiesi Lietuvos kurortuose, bendraudami su vietos savivaldybių atstovais, Rusijos žurnalistai neslepia nuostabos dėl vienu metu įgyvendinamų projektų ir pritrauktų investicijų skaičiaus. Interneto portalas mr7.tu straipsnyje „Kaip iš miesto-bankroto padaryti super kurortą“ kalbina Druskininkų merą, pateikia Druskininkų kurorto plėtros pavyzdį.

Žmonėms, kurie nesiskundžia sveikata, Lietuva visų pirma žinoma dėl savo pušų, gintaro ir skanaus alaus.

Sankt Peterburgo naujienų agentūra Rustelegrapf.ru straipsnyje „Lietuva: nuo sovietinės respublikos iki europietiškos valstybės“ teigia, kad Palangoje Europos Sąjungos įtaka akivaizdi ir cituoja miesto merą, kuris pasakoja apie milijonines ES investicijas į turizmo infrastruktūros plėtrą, apie Palangoje kylančias naujas pramogų ir sporto sales.

Laikraščio „Novoje delo“ (liet. „Naujas reikalas“) žurnalistas straipsnyje „Lengva Baltija. Kodėl maskviečiai ir peterburgiečiai myli Lietuvą“ apibendrina: „Sužinojęs apie tai, kad mano pažįstama šeima kiekvienais metais važiuoja atostogauti į Lietuvą, nustebau – na ką gi jie ten randa? Jų žodžiais tariant, jiems patinka, kad ten ramu, švaru ir nebrangu. Matyt, aš taip ir būčiau nurašęs šitą nepaaiškinamą meilę Baltijos šaliai, išliaupsintai maskviečių, bet šią vasarą pačiam pasisekė aplankyti Lietuvą kartu su grupe žurnalistų iš Žemutinio Novgorodo“.

Apibendrindamas situaciją Lietuvos komercijos atašė Sankt Peterburge Algimantas Belzus teigia, kad išvažiuojamasis turizmas Rusijoje šiemet pirmą pusmetį susitraukė 30 proc. „Tai, kad Lietuvoje rusų turistų skaičius tuo metu net šiek tiek augo (+1,3 proc.), manyčiau, yra didelis pasiekimas. Štai Bulgarijoje, mano duomenimis, pirmą pusmetį rusų turistų mažėjo net 35 proc., Čekijoje 40 proc.,“ – sako A.Belzus.

Lietuvą per pirmąjį šių metų pusmetį aplankė per 113 tūkst. Rusijos turistų – tai didžiausiais turistų srautas iš visų Lietuvos atvykstamojo turizmo rinkų.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Reklama
„Daktare, man pašalino tulžies pūslę, tačiau aš nesijaučiu gerai...“
Užsisakykite 15min naujienlaiškius