Dabar populiaru
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą

Karštas savaitgalis: ką turėtume žinoti?

Kaitra Australijoje
„Twitter“ nuotr. / Karštis
Šaltinis: 15min
0
Skaitysiu vėliau
A A

Šiemet pavasaris lepina gražiomis ir saulėtomis dienomis. Gegužės mėnesio antroji pusė ypač dosni saulės šviesos ir šilumos. Tvyrant saulėtiems ir karštiems orams svarbu žinoti apie galimą jų poveikį sveikatai ir stengtis atitinkamai planuoti veiklas tiek patalpose, tiek lauke.

Sveikatos mokymo ir ligų prevencijos centras informuoja, jog savaitgalį prognozuojama temperatūra gali siekti 30 laipsnių karščio ir daugiau.

Tinkamai neįvertinus oro sąlygų galimas neigiamas poveikis sveikatai. Planuojant veiklas lauke patariama atsižvelgti ne tik į prognozuojamą temperatūrą, bet ir į numatomą karščio bei ultravioletinės spinduliuotės indeksą. Karščio indeksas parodo realiai jaučiamą oro temperatūrą. Jo dydis priklauso nuo oro temperatūros ir santykinio oro drėgnumo. Ultravioletinės spinduliuotės indekso reikšmės grupuojamos į kategorijas ir nusako apsaugos nuo saulės reikalingumo laipsnį.

Visą dieną po truputį gerkite skysčius, nelaukdami, kol ims troškinti.

Vyresnio amžiaus, lėtinėmis ligomis sergantys asmenys, vaikai, nėščiosios, taip pat izoliuoti asmenys yra rizikos grupės, kurioms galimas didesnis karštų  orų neigiamas poveikis.

Sveikatos mokymo ir ligų prevencijos centras primena, kaip karštą dieną apsaugoti sveikatą: Jei yra galimybė, likite namuose. Lauke stenkitės būti pavėsyje. Venkite tiesioginių saulės spindulių. Dėvėkite šviesius, lengvus, medvilnės pluošto drabužius, galvos apdangalus. Rinkitės odinę avalynę.

Patalpose naudokite ventiliatorius ar oro kondicionierius. Langus uždenkite ritininėmis užuolaidomis, žaliuzėmis ar medžiaga, kuri atspindėtų saulės spindulius.

Nepatartina valgyti sunkaus maisto

Visą dieną po truputį gerkite skysčius, nelaukdami, kol ims troškinti. Patartina gerti mineralinį, mineralizuotą, geriamąjį ar pasūdytą vandenį. Venkite skysčių su kofeinu, cukrumi ar saldikliais, alkoholinių gėrimų, nes jie skatina skysčių išsiskyrimą.

Ribokite fizinį aktyvumą, ypač nuo 10 iki 16 val.

Nepatartina valgyti riebaus, sunkiai virškinamo maisto. Vartokite daugiau vaisių, daržovių, skystų produktų. Dažnai prauskitės po vėsiu dušu ar vonioje.

Ribokite fizinį aktyvumą, ypač nuo 10 iki 16 val. Lauko darbus atlikite anksti ryte arba vakare. Jei poilsiaujate gamtoje, laiką leiskite pavėsyje, būkite po skėčiais, ribokite laiką saulėkaitoje.

Būkite dėmesingi savo sveikatai, atidžiai stebėkite savo būklę. Pasirūpinkite savimi ir aplink esančiais žmonėmis. Pasijutę blogai pagalbos kreipkitės į medikus.

Komentarai
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą
Pranešti klaidą

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Daugiau straipsnių nėra
Rodyti senesnius straipsnius
KALĖDINIŲ DOVANŲ GIDAS
Parašykite atsiliepimą apie 15min