Naujosios kompiuterizuotos dispečerinės sistemos esmė tokia: gavęs iš nelaimės ištiktojo pradinę informaciją, kompiuteris įjungia algoritmą, kuris toliau diktuoja klausimus, kompiuteris nustato, kiek skubi turi būti ir kokios krypties medicinos pagalba reikalinga.
Anot Kauno GMP direktoriaus N.Mikelionio, iki šiol gyvavo ydinga praktika pirmiausia klausti: „Kas atsitiko?“
„Pirmiausia reikia klausti įvykio vietos adreso ir pasitikslinti, kas skambina. Tik po to klausti, kas atsitiko“, – aiškino N.Mikelionis.
Kauno GMP direktorius teigė, jog įdiegus naują dispečerinės sistemą nelaimės ištiktieji gaus paslaugas nepriklausomai nuo to, ar dispečeris pavargęs ar ne, daugiau ar mažiau patyręs, nesvarbu, kaip nusiteikęs: juk pagrindinį darbą už jį atliks standartizuota kompiuterinė programa.
Naujoji GMP dispečerinės sistema Kaune diegiama pirmiausia, jei ji pasitvirtins, bus įdiegta visoje šalyje. Vakaruose tokia sistema veikia jau daigiau kaip 10 metų.