Dabar populiaru
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą

Keliautojų mažėja, tačiau nepatenkintų turistų daugėja

Keliautojai
Sauliaus Žiūros/BFL nuotr. / Keliautojai
Šaltinis: 15min
0
Skaitysiu vėliau
A A

Nors praėjusiais metais mažėjo turistų, besinaudojančių kelionių organizatorių paslaugomis, nusiskundimų dėl organizuotų kelionių sąlygų skaičius išaugo.

Kaip trečiadienį surengtoje spaudos konferencijoje sakė Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos (VVTAT) direktoriaus pavaduotoja Živilė Kazakevičienė, statistikos departamento duomenimis, iki 2009 metų, turistų, besinaudojančių kelionių organizatorių paslaugomis kasmet daugėjo. Tačiau praėjusiais metais ši tendencija pasikeitė.

„2009 metais, lyginant su 2008-aisiais, turistų skaičius sumažėjo beveik trečdaliu. Tačiau VVTAT gautų skundų analizė rodo, kad vartotojų nusiskundimų dėl organizuotų turistinių kelionių nemažėja“, – kalbėjo Ž.Kazakevičienė.

Daugiau skundžiasi

Ji skaičiavo, kad netinkama turizmo paslaugų kokybe 2009 metais skundėsi 22 proc. daugiau vartotojų nei 2008 metais. Ž.Kazakevičienės teigimu, dažniausiai vartotojai skundžiasi dėl atskirų paslaugų – apgyvendinimo, maitinimo, vežimo – kokybės.

„Nagrinėjant skundus nustatyta, kad rinkdamiesi kelionę vartotojai ne visada žino, kokią informaciją jiems privalo suteikti kelionės organizatorius ir kaip elgtis turistinių paslaugų teikimo sutarties galimų pažeidimų atveju“, – aiškino VVTAT direktoriaus pavaduotoja.

Apgyvendinimo problemų sprendimo būdai

Norint suteikti svarbių keliautojams žinių pradėta informacinę edukacinė kompanija ir parengta „Atmintinę poilsiautojams“, kuri, specialistų teigimu, padės keliautojams išvengti nemalonių netikėtumų, atsiradusių dėl nežinojimo ar informacijos stokos.

Kaip teigiama atmintinėje, viena dažniausiai pasitaikančių problemų yra perpildytas viešbutis. Esą kartais turizmo sezono įkarštyje kai kurie viešbučiai nesuvaldo savo užimtumo ir ir rezervuoja daugiau kambarių nei gali talpinti žmonių. Keleiviai apie tai turėtų būti informuoti iš anksto, tačiau pasitaiko atvejų, kad apie tokią situaciją sužinoma tik atvykus į šalį.

Taip atsitikus keleiviai turi teisę reikalauti, kad jie būtų apgyvendinti tos pačios, o esant galimybei – aukštesnės kategorijos viešbutyje. Tuo pasirūpinti privalo kelionių organizatorius. Jeigu iki kelionės pradžios paaiškėja, kad turisto užsakytas viešbutis yra perpildytas ir turistui netinka organizatoriaus pasiūlytas kitas viešbutis (arba nėra galimybės pasiūlyti kito viešbučio), turistas įgyja teisę susigrąžinti už kelionę sumokėtus pinigus.

Jei apgyvendinimo nesklandumai paaiškėja kelionės metu, kelionės organizatorius be papildomo užmokesčio turi užtikrinti turisto kelionę atgal arba nuvežimą į kitą, keliautojui priimtiną, vietovę, taip pat grąžinti pinigus už nesuteiktas paslaugas.

Pateikti visas pretenzijas reikia vietoje

Atmintinėje pažymima, kad kelionės metu kilus nesklandumams dėl šalių pasirašytos sutarties nevykdymo ar netinkamo vykdymo, keleiviai turėtų nedelsiant kreiptis į kelionių organizatoriaus atstovus ar kelionių vadovus. Jiems nesiėmus spręsti pateiktų pretenzijų, jas reikėtų pateikti vietoje raštu.

Taip pat reikėtų nepamiršti pasiimti pretenzijų kopijos su kelionių organizatoriaus atstovo parašu. Nepavykus konflikto išspręsti vietoje, pretenzijas kelionių organizatoriui galima pareikšti raštu per 10 darbo dienų nuo kelionės pabaigos. Kelionių organizatorius privalo raštu atsakyti į pretenzijas per 10 darbo dienų nuo jų gavimo dienos.

Nepavykus taikiai išspręsti ginčo tiesiogiai su kelionių organizatoriumi, turite teisę kreiptis į VVTAT arba į teismą. Vis dėlto, Ž.Kazakevičienės teigimu, dažniausiai susitarimą pavyksta pasiekti taikiai – pernai taip buvo išspręsta maždaug pusė skundų.

Komentarai
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą
Pranešti klaidą

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Daugiau straipsnių nėra
Rodyti senesnius straipsnius
KALĖDINIŲ DOVANŲ GIDAS
Parašykite atsiliepimą apie 15min