Murzinus darbuotojai rado visus keturis keltus – ir jų denius, ir suoliukus. Labiausiai dulkėtas buvo keltas „Baltija“.
Dar vakar vakare pradėjo krauti ir pasirodė dulkės. Kreipėmės į uosto dispečerinę, jie uždraudė krovimą, bet sutemus darbai buvo tęsiami, – sakė A.Žukauskas.
Manoma, kad nuosėdos ant keltų nugulė bendrovei „Bega“ krovus birų krovinį. Šeštadienio vakarą buvo nemažas vėjas, tad dulkės buvo supustytos tiesiai ant krantinėje stovėjusių keltų.
„Dar vakar vakare pradėjo krauti ir pasirodė dulkės. Kreipėmės į uosto dispečerinę, jie uždraudė krovimą, bet sutemus darbai buvo tęsiami. Matyt, reikėjo pakrauti krovinį. Prašvitus pamatėme ne kokį vaizdelį. Ryte dirbome su purvinais keltais, kur žmonėms reikėjo prisiglausti, apvalėme, bet denio neplovėme“, – sakė bendrovės „Smiltynės perkėla“ direktorius Algirdas Žukauskas.
Apie 11 val. į perkėlą atskubėjo aplinkosaugininkai, apžiūrėję dulkes jie teigė, kad tai gali būti maisto papildai.
Incidentas sutrikdė keltų darbą. Keltas „Baltija“, turėjęs darbą pradėti 10 val, išplaukė tik vidurdienį, apžiūrėjus aplinkosaugininkams jis buvo nuplautas. „Susidūrėm su dilema – kad galėtume nuplauti keltą, turime gauti gamtosaugininkų leidimą, nes uoste plauti negalima, marias užteršime. Tačiau kažkas mus užteršė ir turime problemų. Sekmadienį specialiai suplanavome, kad dirbtų visi keturi keltai, kad nebūtų eilių, tačiau trikdžių kilo. Jei nutrauktume reisus, būtų tragedija“, – sakė A.Žukauskas. Jis teigė nenustebsiąs, jei pirmadienį aplinkosaugininkai už keltų valymą skirs baudą.
Nuplovus vieną keltą, buvo nutraukti kito reisai ir jis buvo valomas. Taip nuspręsta išvalyti visus keltus. „Vandeniu nėra lengva nuplauti, tačiau turime žarną ir stipri vandens srovė nuplauna. Įgulos pačios rūpinasi, vietoj to, kad užsiimtų darbu“, – sakė direktorius.
Kompanija „Bega“ maisto papildams krauti turi leidimą. Krovos įranga yra sertifikuota, įrengta dulkių atitraukimo sistema.