Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti
2013 11 14

Ketina pažaboti jūros teršimą balastiniais vandenimis

Aplinkos, susisiekimo ir sveikatos apsaugos ministrai ką tik patvirtino specialias priemones, skirtas laivų balastiniams vandenims kontroliuoti. Jos įsigalios kitų metų gegužės 1 dieną. Kontrolę pavesta vykdyti Lietuvos saugios laivybos administracijai, Aplinkos ministerijos Klaipėdos regiono aplinkos apsaugos departamentui (RAAD) ir Klaipėdos visuomenės sveikatos centrui.
Žvejybiniai laivai
Žvejybiniai laivai / J.Andriejauskaitės/15min.lt nuotr.

„Pagaliau galėsime sustabdyti jūros teršimą balastiniais vandenimis. Ligi šiol Lietuvoje visai nebuvo prižiūrima, kur ir kaip laivai juos išleidžia“, – sako aplinkos ministras Valentinas Mazuronis. 

Nuo kitų metų gegužės 1 d. laivai privalės laikytis nustatytos tvarkos, kaip elgtis su balastiniu vandeniu ir jo nuosėdomis. Pavyzdžiui, į uostą plaukiantis laivas turės pasikeisti balastinį vandenį ne arčiau kaip 200 jūrmylių atstumu nuo artimiausio kranto vandenyse, kurių gylis ne mažesnis kaip 200 metrų. Taip pat numatytas reikalavimas, kad keičiant balastinį vandenį privalu pakeisti bent 95 proc. jo tūrio. Jeigu į uostą plaukiantis laivas dėl tam tikrų priežasčių negalės pasikeisti balastinio vandens, jo kapitonas turės apie tai nedelsdamas informuoti uosto administraciją, kuri, pasitarusi su Klaipėdos regiono aplinkos apsaugos departamentu, gali nuspręsti nepriimti laivo į šį uostą. 

Kontroliuojančiosios institucijos įpareigotos bendradarbiauti ne tik tarpusavyje, bet ir su suinteresuotomis ir kitų valstybių kontroliuojančiomis institucijomis siekiant, kad į aplinką nebūtų neteisėtai išleidžiami laivų balastiniai vandenys ir nuosėdos.

Numatytos priemonės turėtų padėti užkirsti kelią plisti kenksmingiems ir ligas sukeliantiems vandens organizmams, kurie „keliauja“ su balastiniais vandenimis. Todėl sumažės dėl šių organizmų kylanti rizika aplinkai, žmonių sveikatai, nuosavybei ir ištekliams, taip pat bus išvengiama nepagrįsto laivų sulaikymo, sustabdymo ar kito judėjimo apribojimo.

Kadangi iki šiol mūsų šalis nėra reglamentavusi konkrečios balastinių vandenų ir nuosėdų valdymo praktikos ir nėra ratifikavusi 2004 m. priimtos Tarptautinės konvencijos dėl laivų balastinių vandenų ir nuosėdų kontrolės ir valdymo, minėtosios priemonės – svarbus žingsnis siekiant ateityje ratifikuoti ir įgyvendinti visas šios konvencijos nuostatas ir gerinant Baltijos jūros aplinkos būklę.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius