Pasak „Drąsinkime ateitį“ vadovo Edmondo Babensko, pagrindinis konkurso tikslas - skatinti jaunųjų išradėjų kūrybiškumą, iniciatyvą. Buvo renkamas inovatyviausias projektas, kuris perteikia istorinę energijos gavybos raidą, saugų jos taikymą visose kasdienio gyvenimo srityse bei naudojimo galimybių įvairovę ir įtaką civilizacijai.
Praktiniai ir teoriniai darbai
Nominacijoje „Geriausia prietaiso idėja“ nugalėjo Pasvalio „Svalios“ pagrindinės mokyklos 7 klasės mokinio Dominyko Viršylos projektas „Radijo garso stiprintuvas”. Dominykas sukonstravo prietaisą, kuris, prijungtas prie radijo imtuvų, pagerina jų veikimą.
Geriausiu teoriniu darbu pripažintas Kelmės rajono Vaiguvos mokyklos 9 klasės mokinių: Roberto Bukančio, Simonos Mikovičiūtės, Kęstučio Meliešiaus ir Žilvino Užkuro darbas „Elektros lemputės raida“, supažindinantis su istorine energijos gavybos raida. Šioje mokykloje organizuotoje Jaunojo išradėjo dienoje pristatyti net 26 mokinių darbai.
Varžėsi ir mokytojai
Atskiroje konkurso kategorijoje varžėsi ir mokytojai. Geriausiu mokytojo išradimu paskelbtas „Universalus prietaisas – oro jonizatorius“. Pasak autoriaus, Kauno rajono Mastaičių pagrindinės mokyklos mokytojo Edmundo Jauniškio, konkursui pateiktas unikalus elektros prietaisas – oro jonizatorius, kuris neutralizuoja sveikatai žalingus teigiamus jonus ir gamina neigiamus jonus, reikalingus organizmo medžiagų apykaitai stimuliuoti.
Konkurso nugalėtojams atiteko 1000 Lt vertės čekiai, kuriuos įsteigė projekto iniciatorius – akcinė bendrovė „VST“. Projekto organizatoriai tikisi, kad pirmą kartą vykdytas Jaunųjų išradėjų konkursas taps gražia tradicija mokyklose, skatins mokinių kūrybiškumą ir ateityje kreips į tiriamąją mokslinę veiklą.