Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti
2011 03 22

Klaipėdos uostas prisistatė Majamiui

Praėjusią savaitę Majamyje aštuntąjį kartą Lietuvos nacionalinė delegacija dalyvavo kasmetinėje didžiausiojo pasaulio kruizinės laivybos parodoje ir konferencijoje „Cruise Shipping Miami 2011“.
Kruizinės laivybos sezonas uostamiestyje prasidėjo laivo „Delphin“ vizitu.
Šiemet į Klaipėdą atvyks 37 kruiziniai laivai. / Egidijaus Jankausko/15min nuotr.

Paroda, kuri šiemet įvyko jau 27-ąjį kartą, išlieka populiari tarp uostų, kruizinius laivus statančių įmonių, laivų vidaus įrangą tiekiančių bendrovių, konsultavimo ir projektavimo kompanijų. Iš viso šiais metais parodoje prisistatė 900 kompanijų (eksponentų), t. y. 100 daugiau nei praėjusiais metais. Šis renginys išlaiko savo svarbą, kadangi čia atvyksta aukščiausio lygio kruizinių linijų vadovai, svarbiausi pasaulio kruizinės laivybos sektoriaus dalyviai. Jie dalyvauja konferencijose, seminaruose, pristatymuose. Renginio metu vyksta derybos, pasirašomos sutartys.

Lietuvos nacionalinė delegacija, kurią šiais metais sudarė atstovai iš Uosto direkcijos, VšĮ Klaipėdos turizmo ir kultūros informacijos centro, UAB „Limarko jūrų agentūra“, UAB „Klaipėdos Mėja“, UAB „Krantas Travel“ ir AB „Klaipėdos laivų remontas“, didžiausioje pasaulio kruizinės laivybos parodoje dalyvavo jau 8-ąjį kartą.

Pagrindinis dalyvavimo „Cruise Shipping Miami“ tikslas – skatinti kruizinę laivybą į Klaipėdos uostą, atskleidžiant kruizinėms linijoms, kruizų operatoriams, kelionių agentūroms ir potencialiems keleiviams Klaipėdos regiono, kaip turizmo traukos centro, patrauklumą, informuojant juos apie teikiamas turizmo paslaugas, uostamiestyje rengiamas ekskursijas, Klaipėdos uosto infrastruktūros gerinimo projektus, taikomas uosto rinkliavų nuolaidas kruiziniams laivams.
 
Parodoje pristatytas ir krepšinis

Šiais metais Klaipėdos uostamiesčio stendas (kurio plotas 18 m2) pristatė Lietuvos, kaip gintaro ir krepšinio šalies bei pajūrio gamtos išskirtinumą. Delegacijos nariai parodos lankytojus supažindino su Klaipėdos turizmo potencialu, ekskursijomis, keleivinės infrastruktūros projektais, rinkliavų nuolaidų sistema.

Klaipėdos uostas parodoje buvo pristatomas kaip labai patraukli vieta atplaukti ir kruizinių laivų keleiviams suteikti galimybę pailsėti gamtoje po garsių turistine prasme vietų, tokių kaip Talinas ar Sankt Peterburgas. Buvo teikiama informacija apie siūlomas ekskursijas į Kuršių neriją, aplankant Raganų kalną, Nidos pietuose esančią Parnidžio kopą, kaimo turizmo sodybas, Palangą, Klaipėdos senamiestį. Tarp kitų privalumų akcentuotas neužšąlantis uostas net ir tokiomis šaltomis žiemomis kaip praėjusi žiema bei galimybė rengti ne tik vasaros sezono kruizus, bet ir kalėdinius atplaukimus.
Kruizinių linijų atstovams buvo pristatytas naujas Keleivių ir krovinių terminalo projektas, kurio statybas Uosto direkcija pradėjo 2010 m. gruodžio mėn., o planuojama jo eksploatavimo pradžia – 2013 m. I pusmetis.

Taip pat buvo išlaikyta graži tradicija parodos lankytojus vaišinti lietuviškais saldumynais – šakočiu bei šių metų naujove sausainiais-grybukais.

Prognozuojamas kruizinės laivybos augimas

Tarptautinių kruizinių linijų asociacija (CLIA) 2011 m. prognozuoja kruizų sektoriaus augimą. Parodos metu vykusioje konferencijoje buvo pateikti duomenys, kad per 2010 m. kruiziniais laivais pasinaudojo 15 mln. keleivių (11,28 mln. keleivių iš Šiaurės Amerikos, likusi dalis iš kitų šalių), o 2011 m. prognozuojamas 16 mln. keleivių skaičius arba 6,7 proc. sektoriaus augimas.

2008–2009 m. ekonominė krizė, anot pasisakiusiųjų per konferenciją „Kruizų pramonė 2011 metais“, buvo sudėtingiausia iš visų krizių, nes ji truko ilgiausiai – 18 mėnesių. Atsigaunant pramonei, didėjant žmonių perkamajai galiai, tikimasi, atitinkamai išaugs atostogas kruiziniais laivais pasirenkančių žmonių skaičius.

Prisitaikydamos prie ekonominių sunkumų, tarp kurių paminėtina žymiai išaugusios kuro kainos bei sugriežtinti reikalavimai kuro emisijoms jūroje, sumažėjusi klientų perkamoji galia, kruizinės linijos sumažino bilietų kainas, į siūlomus paslaugų paketus įtraukė papildomų paslaugų, ekskursijų bei pažadėjo nedidinti kainų, siekdamos išlaikyti per krizę naujai atėjusius klientus.

Taip pat konferencijos metu aptartas vienas iš rinkodaros metodų, kuris naudojamas kruiziniame versle – klientų atsiliepimų apie suteiktas paslaugas, patirtus įspūdžius publikavimas, jų analizė, pasitelkiant ir socialinius internetinius tinklus Facebook ir YouTube. Kaip žinia, klientai skleidžia nemokamą reklamą, kuri ne visada būna teigiamo pobūdžio.

Lemiamas veiksnys kruizų pramonei yra skirtinga atostogų trukmė skirtingose šalyse. JAV atostogoms kasmet skiriama 10 dienų, Japonijoje atostogų trukmė priklauso nuo išdirbto darbo stažo. Pradedant karjerą, atostogoms skiriamos tik 5 dienos, o išdirbus 10 metų – iki 15 dienų. Kruizinių laivų keleiviai skirstomi į dvi grupes, t. y. tuos, kurie išimtinai laiką leidžia laive, naudodamiesi kruiziniuose laivuose teikiamomis paslaugomis bei malonumais, ir tuos, kurie keliaudami papildomai nori šviestis ir aplankyti kuo daugiau turistinių vietų.

Šiaurės, Rytų Europos uostai kruizinėms linijoms renkantis maršrutus, tampa patrauklesni, lyginant su Viduržemio jūros uostais, dėl didesnio saugumo juose faktoriaus. 5 proc. smukus Karibų salų kruizų skaičiui, Europa tampa „naujaisiais Karibais“.

Žinoma, įtakos kruizinių linijų maršrutų perskirstymui, pasak konferencijoje pasisakiusiųjų, turės ir stichinė nelaimė Japonijoje bei neramumai Egipte.

Klaipėdoje – mažiau lainerių

Preliminariais duomenimis, 2011 metais į Lietuvos uostamiestį atplauks 37 kruiziniai laineriai, t. y. šiek tiek mažiau nei praėjusiais metais, kai Klaipėdą aplankė 45 laivai ir 35 201 kruizinis keleivis.

Šiais metais uostamiestyje apsilankys 5 didieji laineriai (daugiau kaip 200 m ilgio) bei inkarą mūsų pakrantėje pirmą kartą išmes du kruiziniai laivai: 3 kartus planuojantis atplaukti 290 m ilgio „Costa Pacifica“ ir 6 kartus apsilankysiantis iki tol pietryčių Azijos regione plaukiojęs 133 m ilgio „Seabourn Pride“.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius