-50% metinei prenumeratai. Velykų dovana!
Prenumeruoti
2015 01 01

„Metų įvykis 2014“ Klaipėdoje: uostas atlaikė laivų milžinų šturmą

Vėjų košiama Klaipėda baigia ne tik medinio arklio, o ir vėtrungių metus. Vėjarodėmis papuoštas miestas visus metus rodė vėjo kryptį klaipėdiečiams, miesto svečiams ir įspūdingiems į Klaipėdą užsukantiems laivams, kokių uostamiestis dar nebuvo regėjęs. Naujienų portalas www.15min.lt ragina savo skaitytojus išrinkti įsimintiniausią laivą.
Laivas „Independence“
Klaipėdos uostas / Irmanto Gelūno / BNS nuotr.

Rekordinis grūdų krovinys

Klaipėdos uostas metus baigė skaičiuodamas rekordinę grūdų krovą – maždaug 2, 6 mln. tonų. Prie šių įspūdingų skaičių prisidėjo rugsėjį bendrovės „Bega“ krantinėje prisišvartavusio laivo „Piera“ vizitas. Į  „Post Panamax“ tipo laivą buvo pakrautas iki šiol didžiausias lietuviškų eksportinių grūdų kiekis per visą Klaipėdos uosto istoriją – 74 tūkst. tonų kviečių.  229,5 m ilgio ir  38 m pločio laivu Lietuvos ūkininkų derlius buvo išplukdytas į Iraną. Palikdamas Klaipėdą, laivas gigantas uostui už vizitą atseikėjo 220 tūkstančių litų rinkliavų.

Uosto direkcijos nuotr./Laivu  „Piera“ į Iraką iškeliaus 74 tūkst. tonų lietuviškų grūdų
Uosto direkcijos nuotr./Laivu „Piera“ į Iraną iškeliaus 74 tūkst. tonų lietuviškų grūdų

Turistai plūdo kruiziniais laivais

Įspūdingi metai Klaipėdos uostui buvo ne tik grūdų krova, o ir turistų skaičiumi. Tiek daug Klaipėdoje jų dar niekada nebuvo. Apskaičiuota, kad per kruizinės laivybos sezoną Lietuvą laineriais aplankė 55 000 turistų. Juos atplukdė 63 laivai. Iš tokio lainerių srauto Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija uždirbo apie 2 mln. litų.

Uosto direkcijos nuotr. /Laineris
Uosto direkcijos nuotr. /Laineris "Celebrity Eclipse"

Įspūdingiausias pernai pro uosto vartus prasibrovęs kruizinis laineris „Celebrity Eclipse". Jis be konkurencijos tituluojamas didžiausiu iki šiol į Klaipėdos uostą įplaukiu laivu. Jo atvykimo uostininkai laukė užgniaužę kvapą. „Celebrity Eclipse“ ilgis – 317 m, plotis – 37 m, aukštis – 61 m. Dvidešimties aukštų namui prilygstantis kruizinis laineris gali plukdyti 3 150 keleivių ir 1 250 įgulos narių.

Sunkiausiai svėrė mazutas

Rekordus Klaipėdoje pernai gerino ir mazuto krova. Vasaros pabaigoje uostininkai tanklaivį „HS Alcina“  pakrovė 104 086 t  mazuto kroviniu. Tokios svorio  dar nėra tekę atlaikyti nė vienam Klaipėdoje buvusiam laivui. Su Liberijos vėliava plaukiojantis tanklaivis buvo pakrautas prie AB „Klaipėdos nafta“ krantinės. Jis mazutą išgabeno į Singapūrą.

Klaipėdos uosto nuotr. /tanklaivis
Klaipėdos uosto nuotr. /Tanklaivis "HS Alcina"

„Independence“ sutiktuvės pranoko lūkesčius

Nė vienas Klaipėdos uostui rekordus sukrovęs laivas nesulaukė tokio dėmesio, kaip laivas-saugykla „Independence“. Pietų Korėjoje SGD terminalui pastatytas laivas spalio 27 d. sutiktas su didžiule euforija. Šimtai klaipėdiečių tą dieną metė darbus ir nešini trispalvėmis nugulė uosto prieigas, kad tik pamatytų akvatorija didingai praplaukiantį milžiną. Minia gerą valandą galėjo grožėtis, kaip 294 m ilgio, 46 m pločio ir 47 m aukščio dujovežis artėjo prie jam skirtos SGD platformos. Jau kitą dieną prie jo šono prisišvartavo ne kuo mažesnis dujovežis „Golar Seal“ atplukdęs bandomąjį dujų krovinį.

Irmanto Gelūno/15min.lt nuotr./Klaipėdos uosto kanalą įveikęs „Independence“ prišvartuotas SGD terminale.
Irmanto Gelūno/15min.lt nuotr./Klaipėdos uosto kanalą įveikęs „Independence“ prišvartuotas SGD terminale.

Klaipėdos uoste pastatytas mokslinis laivas

Lapkritį šalies Prezidentė pakrikštijo Klaipėdos uoste pastatytą mokslinį laivą, suteikdama jam „Minties“ vardą. Laivui-laboratorijai pastatyti prireikė 33,5 mln. litų. Klaipėdos universitetui priklausantis laivas dar laukia pirmosios ekspedicijos po Baltijos jūrą, o akademinė šalies bendruomenė neabejoja, kad „Mintis“ bus vienas iš svarbiausių svertų pritraukiant būsimus studentus rinktis jūrines specialybes.

L. Sėlenienės nuotr. /Naujojo Klaipėdos universiteto mokslinio laivo išlaikymas per metus pareikalaus maždaug 1 mln. litų.
L. Sėlenienės nuotr. /Naujojo Klaipėdos universiteto mokslinio laivo išlaikymas per metus pareikalaus maždaug 1 mln. litų.

39 metrų ilgio ir 12 metrų pločio katamarano tipo laivas suprojektuotas plaukioti 200 mylių nuo kranto atstumu, kai vėjo greitis neviršija  20 metrų per sekundę, o bangų aukštis − iki 3,5 metrų. 

Laive vienu metu gali plaukti 18 žmonių. 6 iš jų – įgula, kiti – tyrimus atliekantys mokslininkai. Jie laive galės atviroje jūroje atlikti aplinkos stebėseną, žuvų išteklių, taršos incidentų tyrimus, vykdyti palaidoto cheminio ginklo rajonų taršos monitoringą. Statant laivą ypač daug dėmesio buvo skirta laivo triukšmingumui ir vibracijai.

Dėl jame planuojamų mokslinių tyrimų, siekta šiuos parametrus kaip įmanoma sumažinti. Mokslinį laivą statė AB „Vakarų laivų gamykla“. Per 20 metų tai vienintelis Lietuvai pastatytas Klaipėdos uosto bendrovės laivas.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Įsirenkite šildymą oras–vanduo ir gaukite kompensaciją net iki 70 proc.
Reklama
Kas svarbu įrengiant biurą: keturios interjero dizaino tendencijos
Reklama
Pavasario savaitgaliams ar atostogoms – laikas pajūryje: ne tik pailsėsite, bet ir sustiprinsite sveikatą
Reklama
Norintiems investuoti į NT projektų plėtrą – kaip išsirinkti projektą pagal paskirtį?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius