Kaip praneša Lietuvos saugios laivybos administracija (LSLA), jame buvo keturi lietuviai. Klaipėdoje juos pasitikęs laivo savininkas lietuvis D.S. teigė šį laivą, buvusį karinį motorinį katerį, pastatytą 1941 m., nusipirkęs Ispanijoje ir ketinąs remontuoti Lietuvos uoste, jeigu kainos bus prieinamos. Tačiau jis inspektoriams nepateikė jokių privalomų turėti laivo dokumentų, išskyrus pažymą, kad laivas registruotas Jungtinėje Karalystėje.
LSLA inspektoriai nustatė, kad laivo techninė būklė labai prasta, be to, jame trūksta apsaugos, gelbėjimosi ir kai kurių kitų priemonių, nėra jūrlapių. Juo plaukiantiems žmonėms grėstų rimtas pavojus – tai dar viena „Rodos“ sulaikymo priežastis. Iš Klaipėdos uosto jis negalės išplaukti tol, kol nebus pristatyti visi būtini laivo dokumentai ir kol jis nebus suremontuotas. Juo plaukiantiems žmonėms grėstų rimtas pavojus.
Informaciją apie prastos techninės būklės laivą, plaukiantį į Klaipėdą, LSLA gavo iš Valstybės sienos apsaugos tarnybos Pakrančių apsaugos rinktinės pareigūnų, kuriuos informavo kolegos iš Vokietijos, laivą „Rodos“ tikrinę Kylio kanale.
Pranešimas apie laivo „Rodos“ sulaikymą išsiųstas Klaipėdos apskrities Vyriausiojo policijos komisariato Jūrų uosto policijos skyriui. Jo pareigūnai pradėjo aiškintis laivo „Rodos“ parplukdymo į Klaipėdos uostą aplinkybes.