Tai didžiausias į vieną laivą pakrautas trąšų kiekis Klaipėdos uosto istorijoje.
„Į laivą per penkias dienas buvo pakrautas toks kiekis trašų, koks ir planuotas“, – sako Juozas Benetis, laikinai einantis pareigas KLASCO generalinis direktorius.
Anot jo, gamtos sąlygos nebuvo palankios tokio didelio laivo krovai. Dėl rytų vėjo uosto akvatorijoje vandens lygis keliasdešimt centimetrų buvo žemesnis nei įprasta. Tačiau darnaus uosto kapitono, locmanų, kompanijos ir kitų tarnybų darbo dėka pavyko įvykdyti įsipareigojimus užsakovui ir pakrauti planuotą kiekį trąšų.
„Jei uosto kanalo gylis leistų, pilnai pakrautas laivas „Aghios Makarios“ galėtų plukdyti 88 tūkst. tonų trąšų, todėl reikia kuo operatyviau baigti Klaipėdos uosto įplaukos kanalo valymo darbus, kad leistina laivų grimzlė galėtų siekti 13-13,2 metrų“, – sako J. Benetis.
Didelių laivų Klaipėdos uoste daugės. Baltarusijos trąšų gamintojas „Belkalis“ vien tik sausį trimis „Panamax“ tipo laivais iš Klaipėdos į Kiniją išgabens apie 200 tūkst. tonų trąšų. Iš viso „Belkalis“ šiemet per Klaipėdos uostą planuoja eksportuoti iki 4 mln. tonų trąšų.
Iki šiol didžiausia trąšų kiekis Klaipėdos uoste buvo pakrautas 2008 metų lapkričio pabaigoje į laivą „Swift–Fortune“ – 64,7 tūkst. tonų.
KLASCO – didžiausia Klaipėdos uosto krovos kompanija – 2009 metais iš viso perkrovė 8,4 mln. tonų krovinių. Šiemet planuoja perkrauti iki 9,5 mln. tonų krovinių.