Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti
2011 08 29

Krantinių problemą sugalvojo klerkai

Danės krantinės nesaugios. Tai pripažino ir jų rekonstrukcijos vykdytojai. Laivybai skirtos, tačiau kartu ir patrauklia laisvalaikio zona tapusios krantinės jau verčia skųstis ir plaukiančius, ir vaikštančius miestiečius. Priekaištai skrieja savivaldybės adresu.
Atnaujintos Danės krantinės kelia rūpesčių ir mažųjų laivų savininkams, ir čia vaikštinėjantiems miestiečiams.
Atnaujintos Danės krantinės kelia rūpesčių ir mažųjų laivų savininkams, ir čia vaikštinėjantiems miestiečiams. / Eglės Petkutės/15min.lt nuotr.
Temos: 1 Laivyba

Nerimą dėl saugumo pakurstė nelaimė Jūros šventės metu, kai į upę nuo krantinės įkrito ir nuskendo žmogus. Dėl neveiklumo miesto valdžią pliekė ir šį mėnesį surengto piketo dalyviai. Meras Vytautas Grubliauskas prisipažino nesulaukęs susižavėjimo atnaujintomis krantinėmis ir iš laivų savininkų. Nepatogumų tenka patirti ir jiems.

Siūlo atitvarus

Išeitį pasiūlė rekonstrukcijos projekto autoriai. Siūloma per trejetą metrų nuo krašto įrengti metalinius atitvarus, juose – vartelius, skirtus į krantinę išeiti atplaukusiems laivais. Suolelius esą reikėtų atsukti į upę ir atitraukti juos atokiau nuo atitvarų. Taip būtų saugiau ir patogiau stebėti upę. „Gal pagaliau pavyktų sutaikyti visuomenę“, – vylėsi bendrovės „COWI Lietuva“ vadovas Andrius Končius.

Jis priminė, kad Danės krantinių rekonstrukcijos projekto užsakovė Klaipėdos miesto savivaldybė prieš aštuonerius metus iškėlė užduotį – jas pritaikyti laivybai ir jūriniam turizmui. Apie tai, kad upės pakrantės taps miestiečių ir svečių mielai lankoma vieta, negalvota. „Rengiant projektą buvo aišku, kad Danė bus skirta laivybai. Promenadai įrengti nebūtume gavę europinės paramos lėšų. Dabar mus kaltina nelankstumu, tačiau nei tada, kai buvo pristatyta galimybių studija, nei vėliau vykusių viešų projekto svarstymų metu nesulaukėme nei pasiūlymų, nei pastabų. Kai viskas užbaigta, mus ragina vėl pradėti iš naujo. Ar netampame šantažo įrankiu?“ – metamais kaltinimais piktinosi savivaldybės Investicijų ir ekonomikos departamento direktorius Ričardas Zulcas.

O kas mokės?

R.Zulco manymu, įrengti atitvarus reikštų grįžti į sovietmetį, nes tik šiuo laikotarpiu krantinės buvusios atitvertos. Iki tol ir vėliau jos buvo atviros, kaip yra daugelyje Europos miestų.

V.Grubliauskas palankiai įvertino projektuotojų pasiūlymą, tačiau neabejojo, kad toks sprendimas miestui brangiai kainuotų. Pagaminti ir sumontuoti naujus atitvarus, atitinkančius paveldosauginius ir kitus reikalavimus, atsieitų kelis milijonus litų.

Projektuotojai siūlo išspręsti ir kitą laivų savininkus kamuojančią problemą – sustabdyti Danės upėje esant tam tikros krypties vėjui atsirandantį smarkų bangavimą, kuris įsiūbuoja laivus, o šie daužosi į krantines. Nuostolių išvengti pavyktų ties upės žiotimis pastačius bangolaužius. 

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Reklama
„Daktare, man pašalino tulžies pūslę, tačiau aš nesijaučiu gerai...“
„TOPsport A lygos tribūna“: „Panevėžio“ krizė, karštosios kėdės ir prezidentas svečiuose
Užsisakykite 15min naujienlaiškius