Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti
2010 09 20

Krizės grimasos: įsiūlyti prekę iš rankų į rankas – vis sunkiau

Šalyje išaugus nedarbui ir mažėjant darbuotojų atlyginimams, vis daugiau žmonių įsitraukia į tiesioginės prekybos verslą, tačiau gausėjant pardavėjų, o visuomenės perkamajai galiai sumenkus, daugumai prekeivių pavyksta uždirbti vis kukliau.
Kosmetika
Kosmetika / Tomo Urbelionio/BFL nuotr.

Lietuvos tiesioginės prekybos asociacijos generalinis sekretorius Gintautas Zaleckas sako, kad ekonomikos krizė, dėl sumažėjusio vartojimo skaudžiai kirtusi visai mažmeninei prekybai, tiesioginės prekybos verslą irgi palietė, bet ne taip skausmingai, kaip mažmeninės, pirmadienį rašo dienraštis „Lietuvos žinios“.

Asociacija skaičiuoja, kad šiame versle besisukančių pardavėjų pernai pagausėjo beveik 8 proc., palyginti su ankstesniais metais. Vadinasi, pernai daugiau nei 31 tūkst. Lietuvos gyventojų vertėsi tiesiogine prekyba, šiemet tokių pardavėjų skaičius toliau augo.

Asociacija, šiuo metu vienijanti tiesioginio pardavimo bendroves „Avon Cosmetics“, „Oriflame kosmetika“, „Eastcon“, „GNID International“ ir „Herbalife“, suskaičiavo, kad 2009 metais jos narių apyvarta (be pridėtinės vertės mokesčio), palyginti su 2008 metais, sumažėjo 19 proc. ir siekė 87 mln. litų.

Tuo tarpu visų Lietuvos mažmeninės prekybos įmonių apyvarta pernai, Statistikos departamento duomenimis, nuo 2008–ųjų sumenko beveik 28 proc, bene labiausiai visoje Europos Sąjungoje.Šiame versle besisukančių pardavėjų pernai pagausėjo beveik 8 proc., palyginti su ankstesniais metais.

Šiųmečių pardavimo duomenų asociacija sako dar neturinti, bet pastebi, kad pardavimas išlieka gana stabilus. Tiesa, sumenkęs ir atsargesnis vartojimas mažino brangesnių prekių, tokių kaip namų apyvokos daiktai, pardavimą, tačiau asmens priežiūros, kosmetikos pardavimas krizės poveikio beveik nepajuto.

G.Zalecko manymu, tiesioginės prekybos verslas turėtų atsigauti greičiau nei prekyba parduotuvėse nes dėl ekonomikos nuosmukio gausėjant norinčiųjų užsidirbti papildomai, bendra pardavimo apimtis išlieka palyginti stabili.

Dauguma pardavėjų, platinančių produktus iš rankų į rankas, dirba įsigiję verslo liudijimą arba pasirinkę individualios veiklos formą.

Valstybinė mokesčių inspekcija šiemet išdavė 17,198 tūkst. verslo liudijimų, suteikiančių teisę verstis išnešiojamąja ir išvežiojamąja ne maisto produktų prekyba, o nuo jų mokėtina mokesčių suma –1,817 mln. litų litų.

Per šių metų pirmąjį pusmetį nustatyti 274 neregistruotą veiklą vykdę asmenys.

Vadinamuoju tiesioginės prekybos kanalu Lietuvoje galima nusipirkti įvairių odos priežiūros ir kosmetikos priemonių, namų apyvokos daiktų, patalynės, virtuvės įrangos, maisto papildų ar net prašmatnių dulkių siurblių. 
 

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Reklama
„Daktare, man pašalino tulžies pūslę, tačiau aš nesijaučiu gerai...“
Užsisakykite 15min naujienlaiškius