Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti
2009 12 01

Kybartai – interesų pinklėse

Privačios bendrovės „Vildega“ aikštelėje prie Kybartų pasienio posto vis dar pilna vilkikų, nes kelio ženklai nurodo, kad į Kaliningrado sritį kelias veda būtent per ją.
Anot vilkikų vairuotojų, jiems kur kas patogiau laukti aikštelėje net ir mokant po 43 litus, o ne „gyvoje“ eilėje gatvėje.
Anot vilkikų vairuotojų, jiems kur kas patogiau laukti aikštelėje net ir mokant po 43 litus, o ne „gyvoje“ eilėje gatvėje. / LŽ nuotr.

Nuo lapkričio vidurio, kai Susisiekimo ministerija pakeitė transporto judėjimo per Kybartų postą schemą, tiek krovininiams, tiek lengviesiems automobiliams neprivalu užsukti į privačios bendrovės „Vildega“ valdomą stovėjimo aikštelę. Iš pradžių nuogąstauta, kad Kybartų gatvėmis nutįsusios automobilių virtinės trukdys eismui, tačiau taip neatsitiko. Bent jau kol kas. Kiek daugiau automobilių būriuojasi tik prie pat pasienio posto.

Vairuotojai patenkinti

Valstybės sienos apsaugos tarnybos duomenimis, vakar Kybartuose beveik pusšimtis lengvųjų automobilių laukė, kada galės važiuoti per valstybės sieną. Jų virtinė driekėsi ne tik J.Basanavičiaus, bet ir Kudirkos Naumiesčio gatve. Susisiekimo ministerijos įvesta nauja tvarka prie Kybartų pasienio posto vairuotojai patenkinti. Daugelis sakė, kad ir tie 8 litai, mokami už naudojimąsi „Vildegos“ aikštele, jiems buvo nemenki pinigai.

„Buvo visos galimybės eiles formavusiems kontrolieriams daryti taip, kaip jie norėjo. Kas dabar gali žinoti, ar iš tikrųjų tuose be eilės vykstančiuose 10–20 automobilių iš tikrųjų sėdėjo neįgalieji. Juk taip buvo galima sudaryti sąlygas ir pažįstamiems, draugams kur kas greičiau kirsti valstybės sieną“, – LŽ pasakojo nuolat į Kaliningrado sritį važinėjantys marijampoliečiai.

Jiems pritarė ir vakar pasienyje kalbinti lengvųjų automobilių vairuotojai, „gyvoje“ eilėje laukiantys 4–5 valandas. „Kai mašinų virtinė nuolat juda ir vieni kitus gerai matome, važiuojančiųjų be eilės beveik nėra“, – sakė viena moteris.

Ne vienas LŽ pašnekovas užsiminė, kad pirmomis dienomis po ministerijos nurodymo pasienyje tvyrojo tikras chaosas. Lengvųjų automobilių vairuotojai leidimo įvažiuoti į pasienio posto zoną turėjo laukti J.Basanavičiaus gatvės pakraštyje. Niekur kitur nebuvo vietos, nors ten stovėti draudė kelio ženklai. Dėl šio pažeidimo policija ne vieną vairuotoją ir nubaudė. Dabar draudžiančių stovėti gatvės pakraštyje ženklų neliko.

Kai kurie važiuojantieji per sieną teigė pastebėję dar vieną „naujovę“. Jei lengvojo automobilio vairuotojas prieš išvažiuodamas iš Lietuvos nebuvo užsukęs į „Vildegos“ aikštelę, sugrįžtantį jį muitinės pareigūnai tikrino itin kruopščiai. Tačiau šiandien, kai jau nė vienas lengvojo automobilio vairuotojas nebeužsuka į aikštelę, tokios „praktikos“ nebėra.

Visagalis tachografas

Kol galės įvažiuoti į Kaliningrado sritį, vakar Kybartuose laukė ir beveik pusantro šimto krovininių automobilių, tačiau gatvėse jų stovinčių nebuvo matyti. Užtat „Vildegos“ aikštelėje ir uodas nosį būtų nusilaužęs. Anot vilkikų vairuotojų, jiems kur kas patogiau laukti aikštelėje net ir mokant po 43 litus, o ne „gyvoje“ eilėje gatvėje.

„Jūsų šalyje, kaip ir mūsų, yra labai griežtai nustatytas darbo ir poilsio laikas. Jį rodo automobiliuose sumontuoti tachografai. Jei lauktume “gyvoje„ eilėje, reikėtų nuolat įjungti ir vėl išjungti variklį, pariedėti keletą metrų. Tachografas užfiksuotų judėjimą. Kai užsuki į aikštelę, joje stovi tol, kol pakviečia važiuoti į pasienio postą. Todėl mes galime keletą valandų ilsėtis“, – LŽ dėstė Igoriu prisistatęs vairuotojas iš Kaliningrado srities.

Pinigai byra toliau

Kuo daugiau krovininių automobilių kirs Lietuvos ir Rusijos valstybės sieną Kybartuose, tuo daugiau pinigėlių prikapsės į privačios bendrovės kapšą. Toje vietoje, kur šiuo metu yra „Vildegos“ aikštelė, kadaise buvo Kelių direkcijai priklausanti asfaltbetonio bazė. Tačiau 2001 metais jos teritorija ir visi palaikiai pastatai buvo perduoti Vilkaviškio rajono savivaldybei. Netrukus rajono valdžia maždaug tūkstančio kvadratinių metrų aikštelę ir statinius išnuomojo „Vildegai“. Didžiausiu bendrovės akcininku tapo tuometės Marijampolės teritorinės muitinės, kuriai priklausė ir Kybartų muitinės postas, viršininko Romualdo Gražulio brolis Arvydas Gražulis. Tačiau jau po pusmečio nuomos sutartis buvo pakeista ir „Vildegai“ išnuomotas plotas padidintas iki beveik pustrečio hektaro.

Kai kurių Vilkaviškio savivaldybės politikų, ypač iš opozicijos, nuomone, „Vildegos“ sėkmę galėjo lemti ir šios privačios bendrovės savininko A.Gražulio draugiški santykiai su buvusiu susisiekimo ministru, socialdemokratų lyderiu Algirdu Butkevičiumi.

Praėjusį penktadienį dabartinis susisiekimo ministras Eligijus Masiulis dėl „Kybartų lesyklėlės“ kreipėsi į Generalinę prokuratūrą, Specialiųjų tyrimų tarnybą, Valstybės kontrolę ir Finansinių nusikaltimų tarnybą. „Išanalizavę visą turimą informaciją darome prielaidą, kad automobilių aikštelė Kybartuose – tai dar viena sukurta “lesyklėlė„, o jos įsteigimo istorija tikrai verta teisėsaugos institucijų dėmesio. Pirmiausia viešojo intereso pažeidimu laikau faktą, kad eismo reguliavimas Kybartuose išspręstas neteisėtai apmokestinant visus važiuojančiuosius per sieną. Rajono savivaldybės veiksmai ir biurokratiniai procesai, susiję su šios aikštelės įkūrimu, yra neskaidrūs ir, galimas dalykas, neteisėti“, – komentavo savo kreipimąsi ministras.

Generalinei prokuratūrai susisiekimo ministrą E.Masiulį dėl galimų vienašališkų sprendimų ir įgaliojimų viršijimo yra įskundęs ir Vilkaviškio rajono meras Algirdas Bagušinskas.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Reklama
„Daktare, man pašalino tulžies pūslę, tačiau aš nesijaučiu gerai...“
Užsisakykite 15min naujienlaiškius