Dabar populiaru
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą

Lietuva ir Ukraina tariasi dėl geležinkelio

57-ių tonų talpos geležinkelio cisternos skystiems kroviniams pervežti
Mindaugo Vaičiulio/BFL nuotr. / Geležinkelis
Šaltinis: 15min
0
Skaitysiu vėliau
A A

Pirmadienį susisiekimo ministras Eligijus Masiulis ir Ukrainos vicepremjeras bei infrastruktūros ir ryšių ministras Borisas Kolesnikovas Kijeve tarsis, kaip būtų galima padidinti tarp abiejų šalių kursuojančio traukinio „Vikingas“ konkurencingumą. Šiame susitikime taip pat dalyvaus Uosto direkcijos rinkodaros ir administracijos direktorius Artūras Drungilas.

Konkrečios priemonės, kuriomis numatoma skatinti krovinių vežimą traukiniu „Vikingas“ tarp Baltijos ir Juodosios jūrų bei didinti šio projekto konkurencingumą, bus patvirtintos Lietuvos susisiekimo ministerijos ir Ukrainos infrastruktūros ministerijos tarpusavio supratimo memorandumu. Šį memorandumą ministrai pasirašys rytoj, Lietuvos ir Ukrainos Prezidentų tarybos posėdžio metu.

„Geležinkelių projektu „Vikingas“ domisi vis daugiau šalių – neseniai prie jo prisijungė Moldova ir Gruzija, vyksta derybos su Azerbaidžanu, Turkija, Sirija. Plečiantis šiam projektui atsiranda naujos galimybės, nauji iššūkiai. Mūsų šalių infrastruktūra – jūrų uostai, geležinkeliai, muitinės tarnybos turi būti pasirengę aptarnauti didesnius krovinių srautus ir užtikrinti jiems konkurencingas sąlygas“, – sakė susisiekimo ministras E.Masiulis.

Lietuva ir Ukraina ketina toliau bendromis pastangomis plėsti mišrių vežimų traukinio „Vikingas“ geografiją Baltijos ir Juodosios jūrų regionuose, skatinti ir remti naujų šalių prisijungimą prie traukinio maršruto.

Siekiant teikti konkurencingas paslaugas, numatoma supaprastinti ir suvienodinti sienų kirtimo bei pasienio kontrolės procedūras visose šiame projekte dalyvaujančiose šalyse. Planuojama pasinaudoti gerąja Lietuvos ir Baltarusijos patirtimi, užtikrinant valstybių sienos kirtimą per 30 minučių.

Šalys tariasi dėl konteinerių patikros jūrų uostuose sutrumpinimo iki 2 valandų bei visų dalyvaujančių partnerių teikiamų paslaugų įkainių optimizavimo.

Pavyzdžiui, šiuo metu projekto „Vikingas“ plėtrą apsunkina dideli Ukrainos keltų linijų paslaugų tarifai, kurie maždaug dvigubai viršija krovinių vežimo geležinkeliu tarifus. Tai stipriai pabrangina krovinių gabenimą iš Turkijos, Gruzijos, Azerbaidžano ir mažina galimybes pritraukti šių šalių krovinius. Tikimasi, kad Ukraina peržiūrės jai priklausančių keltų linijų tarifus.

Abiejų šalių pastangomis norima pritraukti daugiau jūrų transporto operatorių, dirbančių Juodojoje ir Baltijos jūrose, kurie galėtų padidinti traukiniu „Vikingas“ pervežamų konteinerių kiekį Iljičiovsko (Ukraina) ir Klaipėdos uostuose.

Komentarai
Daugiau straipsnių nėra
Rodyti senesnius straipsnius
KALĖDINIŲ DOVANŲ GIDAS
Parašykite atsiliepimą apie 15min