-50% metinei prenumeratai. Velykų dovana!
Prenumeruoti
2011 11 21

Lietuva ir Ukraina tariasi dėl geležinkelio

Pirmadienį susisiekimo ministras Eligijus Masiulis ir Ukrainos vicepremjeras bei infrastruktūros ir ryšių ministras Borisas Kolesnikovas Kijeve tarsis, kaip būtų galima padidinti tarp abiejų šalių kursuojančio traukinio „Vikingas“ konkurencingumą. Šiame susitikime taip pat dalyvaus Uosto direkcijos rinkodaros ir administracijos direktorius Artūras Drungilas.
57-ių tonų talpos geležinkelio cisternos skystiems kroviniams pervežti
Geležinkelis / Mindaugo Vaičiulio/BFL nuotr.

Konkrečios priemonės, kuriomis numatoma skatinti krovinių vežimą traukiniu „Vikingas“ tarp Baltijos ir Juodosios jūrų bei didinti šio projekto konkurencingumą, bus patvirtintos Lietuvos susisiekimo ministerijos ir Ukrainos infrastruktūros ministerijos tarpusavio supratimo memorandumu. Šį memorandumą ministrai pasirašys rytoj, Lietuvos ir Ukrainos Prezidentų tarybos posėdžio metu.

„Geležinkelių projektu „Vikingas“ domisi vis daugiau šalių – neseniai prie jo prisijungė Moldova ir Gruzija, vyksta derybos su Azerbaidžanu, Turkija, Sirija. Plečiantis šiam projektui atsiranda naujos galimybės, nauji iššūkiai. Mūsų šalių infrastruktūra – jūrų uostai, geležinkeliai, muitinės tarnybos turi būti pasirengę aptarnauti didesnius krovinių srautus ir užtikrinti jiems konkurencingas sąlygas“, – sakė susisiekimo ministras E.Masiulis.

Lietuva ir Ukraina ketina toliau bendromis pastangomis plėsti mišrių vežimų traukinio „Vikingas“ geografiją Baltijos ir Juodosios jūrų regionuose, skatinti ir remti naujų šalių prisijungimą prie traukinio maršruto.

Siekiant teikti konkurencingas paslaugas, numatoma supaprastinti ir suvienodinti sienų kirtimo bei pasienio kontrolės procedūras visose šiame projekte dalyvaujančiose šalyse. Planuojama pasinaudoti gerąja Lietuvos ir Baltarusijos patirtimi, užtikrinant valstybių sienos kirtimą per 30 minučių.

Šalys tariasi dėl konteinerių patikros jūrų uostuose sutrumpinimo iki 2 valandų bei visų dalyvaujančių partnerių teikiamų paslaugų įkainių optimizavimo.

Pavyzdžiui, šiuo metu projekto „Vikingas“ plėtrą apsunkina dideli Ukrainos keltų linijų paslaugų tarifai, kurie maždaug dvigubai viršija krovinių vežimo geležinkeliu tarifus. Tai stipriai pabrangina krovinių gabenimą iš Turkijos, Gruzijos, Azerbaidžano ir mažina galimybes pritraukti šių šalių krovinius. Tikimasi, kad Ukraina peržiūrės jai priklausančių keltų linijų tarifus.

Abiejų šalių pastangomis norima pritraukti daugiau jūrų transporto operatorių, dirbančių Juodojoje ir Baltijos jūrose, kurie galėtų padidinti traukiniu „Vikingas“ pervežamų konteinerių kiekį Iljičiovsko (Ukraina) ir Klaipėdos uostuose.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Įsirenkite šildymą oras–vanduo ir gaukite kompensaciją net iki 70 proc.
Reklama
Kas svarbu įrengiant biurą: keturios interjero dizaino tendencijos
Reklama
Pavasario savaitgaliams ar atostogoms – laikas pajūryje: ne tik pailsėsite, bet ir sustiprinsite sveikatą
Reklama
Norintiems investuoti į NT projektų plėtrą – kaip išsirinkti projektą pagal paskirtį?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius