Valstybinis turizmo departamentas paskelbė konkursą, kurio laimėtojas turės parengti ir įgyvendinti Lietuvos turizmo pristatymo programą socialiniuose tinkluose.
Šiuo projektu tikimasi formuoti patrauklų Lietuvos turizmo įvaizdį prioritetinėse turizmo rinkose bei pritraukti užsienio turistų į mūsų šalį.
Užsienio valstybės aktyviai naudoja socialinius tinklus, pavyzdžiui, Naujoji Zelandija svetainėje „YouTube“ turistus vilioja įspūdingais vaizdo klipais. Čia pat galima susiplanuoti savo kelionę, rasti žemėlapį, informaciją apie šalį, viešbučius ir kt. |
Pirkimo suma siekia 400 tūkst. Lt, už šias lėšas laimėtojas turės parengti ir įgyvendinti viešinimo strategiją. Numatoma sukurti Lietuvos turizmą pristatantį profilį socialiniame tinkle „Facebook“ lietuvių, anglų ir rusų kalbomis. Taip pat konkurso dalyviai galės siūlyti kitus socialinius tinklus.
Sukurtus projektus laimėtojas turės nuolat prižiūrėti bent vienerius metus – atsakyti į vartotojų užklausas, komentarus ir t.t. Be to, socialiniuose tinkluose bus perkama reklama.
Pirmas bandymas
Turizmo departamento Turizmo rinkodaros ir komunikacijos skyriaus vedėja Živilė Kęsminienė pastebėjo, kad socialiniai tinklai pasaulyje sparčiai plečiasi, o reklama juose yra gana pigi, palyginti su kitais kanalais. Tačiau kadangi įvairiose šalyse paplitę skirtingi socialiniai tinklai, bus siekiama neapsiriboti viena platforma.
„Tikimės, kad tiesioginio virtualaus kontakto su užsienio turistais užmezgimas paskatins domėtis mūsų šalimi, leis pateikti informaciją bei naujienas, kurti teigiamą šalies įvaizdį ir paskatins atvykti“, – „15min“ sakė Ž.Kęsminienė.
Kitos Europos šalys, tokios kaip Didžioji Britanija, Portugalija, Islandija, Suomija, Čekija, Graikija, Austrija, jau kurį laiką aktyviai išnaudoja socialinius tinklus turizmo rinkodarai. Dauguma jų reklamuojasi būtent tinkle „Facebook“. Šis socialinis tinklas visame pasaulyje turi daugiau nei 500 mln. vartotojų.
Tai bus pirmas kartas, kai Lietuva bandys pritraukti turistų per socialinius tinklus. Be to, Lietuva bus pirmoji visoje Rytų Europoje, pradėjusi bendrą kampaniją, apimančią kelis socialinius tinklus.
Lietuvos turizmo galimybės jau kelerius metus yra pristatomos svarbiausiose tarptautinėse turizmo parodose, organizuojamos pažintinės kelionės užsienio žurnalistams, planuojamos reklamos kampanijos internete ir įvairiuose kanaluose bei turizmo leidiniuose, žurnaluose.
Efektyvi priemonė
Komunikacijos socialiniuose tinkluose specialistas Vaidas Pilkauskas sveikino Turizmo departamento sprendimą išnaudoti socialinius tinklus.
„Rinkodaros projektai socialiniuose tinkluose yra efektyvi reklamos ir bendravimo su vartotojais priemonė, jei yra taikomi kompleksiniai sprendimai, kurie apima tiek reklamą, tiek komunikaciją, tiek ryšių su vartotojais užmezgimą ir plėtojimą“, – „15min“ sakė V.Pilkauskas.
Reklama žmonės netiki. Jie tiki kaimynu, straipsniu, liudininkais, televizija. Todėl reikėtų eiti nuoširdaus bendravimo su auditorija link, atskleisti gerąsias savo savybes neįkyriu tonu, – sakė V.Pilkauskas.Anot jo, svarbiausia yra neužmiršti, kad vien buvimas „Facebook“ ar kitame socialiniame tinkle naudos neatneša. Todėl svarbu pasitelkti patyrusius specialistus, kurie suformuotų tinkamą kampaniją. „Kuriant bet kokį naują projektą svarbu turėti viziją ir nuosekliai dirbti, kad tai įgyvendinti“, – sakė viešosios įstaigos Elektroninio verslo ir inovacijų plėtros agentūra komunikacijos vadovas V.Pilkauskas.
Jis pastebėjo, kad kartu su šiuolaikiniais turistais keliauja nešiojamieji kompiuteriai, išmanieji telefonai ir kiti mobilieji įrankiai, kuriais sužinoma naujausia informacija, bendraujama su kitose šalyse esančiais turistais, domimasi turizmo galimybėmis.
Kadangi socialiniai tinklai yra puikiai suderinti su naujosios kartos įrenginiais, turistai gali net kelionės metu susidomėti kita šalimi ir pakeisti planus.
„Kol kas daugelis pasaulyje vykdytų socialinės medijos projektų buvo vienkartiniai, skirti konkrečiai akcijai. Tačiau neabejoju, kad pritaikius kompleksinius sprendimus ir žiūrint į ateities perspektyvą socialiniuose tinkluose atsiras vis daugiau su šalių įvaizdžio formavimu susijusių ilgalaikių projektų, kurie taps savotiškomis šalies virtualiomis atstovybėmis elektroninėje erdvėje“, – teigė V.Pilkauskas.