Dabar populiaru
Sužinokite daugiau
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą

Lietuvos policijai trūksta ne tik naujesnių mašinų, bet ir alkoholio matuoklių

Policija
Scanpix.lt nuotr. / Policija
Šaltinis: 15min
0
Skaitysiu vėliau
A A

Apie ketvirtadalis Lietuvos policijos naudojamų automobilių gerokai susidėvėję, o kas dešimta mašina – senesnė nei 15 metų. Policijos vadovybė padėties nedramatizuoja, tačiau pripažįsta, kad trūksta ne tik naujų automobilių, bet ir kitų svarbiausių darbo priemonių, rašo „Lietuvos žinios“.

Policijos patruliai neseniai viešai skundėsi, kad trūksta uniformų, o dabar prakalbo ir apie kitų darbo įrankių stygių. Jų teigimu, dalis automobilių, alkoholio matuoklių ir greičio matavimo prietaisų šiandien visiškai pasenę ir beveik netinkami naudoti.

„Yra tikrai gerų, patruliuoti tinkamų automobilių, bet yra ir tokių, kuriais važinėti nesaugu ir galbūt net pavojinga. Šios mašinos ne tik techniškai susidėvėjusios, jos seniai praradusios ir estetinį vaizdą. Pasitaiko atvejų, kai sulaikyti asmenys atsisako sėsti į tarnybinius automobilius – esą bijo, kad važiuojant subyrės“, – teigė sostinės gatvėse patruliuojantys pareigūnai.

Pasak jų, trūksta ne tik naujesnių mašinų, bet ir alkoholio matuoklių.

Šios mašinos ne tik techniškai susidėvėjusios, jos seniai praradusios ir estetinį vaizdą. Pasitaiko atvejų, kai sulaikyti asmenys atsisako sėsti į tarnybinius automobilius – esą bijo, kad važiuojant subyrės, – teigė sostinės gatvėse patruliuojantys pareigūnai.

Vilniaus vyriausiojo policijos komisariato (VPK) viršininkas Kęstutis Lančinskas neslėpė: dabar ties riba yra apie ketvirtadalis patrulių automobilių, o kai kurie jau nuriedėję per pusę milijono kilometrų. Pasak pašnekovo, naudoti tokias mašinas brangu, tačiau policija esą negali taip paprastai nurašyti šių senienų, mat nebūtų kuo jų pakeisti.

„Problema egzistuoja, maždaug kas ketvirtas automobilis – senas. Juos reikia nuolat remontuoti, o tai kainuoja. Žinoma, nuolatiniam patruliavimui stengiamės tokių mašinų neskirti, tik važinėti jomis dirbdami pasyvų darbą. Jei finansinė padėtis nepagerės, manau, kitąmet naujų automobilių dar neturėsime“, – sakė K.Lančinskas.

Kauno VPK viršininkas Algirdas Kaminskas taip pat neneigė, kad dalies laikinosios sostinės patrulių naudojamų automobilių techninė būklė kelia rimtą susirūpinimą. Jo skaičiavimu, iš beveik pusketvirto šimto Kaune esančių policijos mašinų maždaug trečdalis jau galėtų važiuoti užtarnauto poilsio.

„Nesakau, kad padėtis tragiška. Dirbti ir užtikrinti policijos funkcijas dar galima. Kaip bus ateityje, sunku pasakyti. Viskas priklausys nuo finansinio pajėgumo, o jis, kaip žinoma, dabar nėra pats geriausias“, – kalbėjo A.Kaminskas.

Šiuo metu Lietuvoje yra 2 263 policijos automobiliai. Oficialiais Policijos departamento duomenimis, iš jų apie dešimtadalis senesni nei 15 metų. Panašus ir 10–15 metų senumo policijos mašinų skaičius. Dar apie pusšešto šimto transporto priemonių yra 5–10 metų.

Policijos generalinio komisaro pavaduotojas Algirdas Stončaitis susidariusios padėties pernelyg nedramatizuoja ir tikina, kad policija dabar pajėgi atlikti visas jai patikėtas funkcijas. Tačiau, pasak pareigūno, apie didesnį transporto priemonių parko atnaujinimą bus galima kalbėti, kai pagerės bendra valstybės ekonominė padėtis.

Tvarką keliuose prižiūrintiems pareigūnams darbą apsunkina ne tik seni automobiliai, bet ir alkoholio matuoklių trūkumas. Pavyzdžiui, iš 30 Vilniaus kelių patrulių ekipažų šie dažnai naudojami prietaisai yra tik 12 mašinų. Todėl sulaikę galbūt neblaivų vairuotoją patruliai neretai negali iš karto atlikti patikros. Jie priversti vežti pažeidėją į policijos įstaigą arba kviesti į įvykio vietą kolegas, turinčius girtumo nustatymo įrangą.

Komentarai
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą
Pranešti klaidą

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Daugiau straipsnių nėra
Rodyti senesnius straipsnius
Parašykite atsiliepimą apie 15min