-35% metinei prenumeratai. Maža kaina - didelė vertė.
Išbandyti
Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti
2010 10 11

Lietuvos vairuotojai varomi mokytis

Apie 150 tūkst. profesionalių šalies vairuotojų, kasdien vežiojančių keleivius ir krovinius, po kelerių metų gali tapti bedarbiais. Norintieji išsaugoti darbą privalės mokytis.
Lietuvos vežėjų asociacijos „Linava“ duomenimis, sekmadienio rytą Terechovo pasienio poste laukė apie 1300 vilkikų, dar maždaug 600 vilkikų stovi Grebnevo pasienio poste.
Kursai vienam žmogui gali kainuoti net iki 1 tūkst. litų, o ir mokyklų, turinčių teisę vairuotojams vesti tokius kvalifikacinius kursus, šalyje tėra vos kiek daugiau nei 10. / Kęstučio Vanago/BFL nuotr.
Temos: 1 „Linava“

Šalies transporto įmonės turi naują galvos skausmą – kaip organizuoti vairuotojų kvalifikacijos kėlimo kursus. Mat iki 2013-ųjų rugsėjo visi ES šalyse dirbantys autobusų vairuotojai, o nuo 2014 metų rugsėjo ir visi sunkvežimių vairuotojai privalės turėti pradinės kvalifikacijos pažymėjimą – žymą vairuotojo pažymėjime, pavadintą „kodas 95“, rašo „Kauno diena“.

Šalies transporto įmonės turi naują galvos skausmą – kaip organizuoti vairuotojų kvalifikacijos kėlimo kursus.

Vairuotojai bus mokomi dirbti su muitinės dokumentais, saugiai ir ekonomiškai vairuoti, teks išklausyti paskaitas apie TIR, ADR ir kitas vairuotojų darbą reglamentuojančias konvencijas bei jų pasikeitimus.

Kursai vienam žmogui gali kainuoti net iki 1 tūkst. litų, o ir mokyklų, turinčių teisę vairuotojams vesti tokius kvalifikacijos kursus, šalyje tėra vos kiek daugiau nei dešimt.

Lietuvos nacionalinė vežėjų automobiliais asociacija „Linava“ baiminasi, kad didelė dalis vairuotojų persikvalifikuoti tiesiog nespės.

„Linavos“ duomenimis, Lietuvoje yra apie 150 tūkst. sunkvežimių ir autobusų vairuotojų. Jie visi privalės gauti pradinės kvalifikacijos pažymėjimą. Kursai (35 valandos teorijos, 2,5 valandos ekonominio vairavimo pamokų ir egzaminai) ir dokumentų rengimas (trys darbo dienos) užtruks vidutiniškai aštuonias darbo dienas.

„Padauginkime jas iš 150 tūkst. Pridėkime dar apie 2 tūkst. kasmet vairuotojų gretas papildančių naujokų, kuriems mokyti skiriama apie 20 darbo dienų, ir pamatysime, kad vairuotojams parengti pagal naujus reikalavimus reikės per milijoną darbo dienų“, – įspūdingą skaičių įvardijo „Linavos“ generalinis sekretorius Valdas Gilys.

Asociacijos atstovai skundžiasi, kad ES biurokratai esą sugalvojo dar vieną būdą, kaip Europą padaryti bendresnę ir kartu apsunkinti gyvenimą verslininkams ir darbuotojams.

„Linava“ prašė šį projektą globojančių Susisiekimo bei Švietimo ir mokslo ministerijų, kad jos sudarytų savotišką mokinio krepšelį, iš kurio būtų galima finansuoti bent dalį vairuotojų mokymo kainos. Be to, esą yra galimybė skirti ir šiek tiek ES lėšų. Tačiau politinio sprendimo kol kas nėra.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Reklama
„Daktare, man pašalino tulžies pūslę, tačiau aš nesijaučiu gerai...“
„TOPsport A lygos tribūna“: „Panevėžio“ krizė, karštosios kėdės ir prezidentas svečiuose
Užsisakykite 15min naujienlaiškius