Dabar populiaru
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą

LŽS gins už žurnalistų teisių gynimą iš darbo atleistą Butkevičienę

Įsakymas atleisti iš darbo.
LŽS nuotr. / Įsakymas atleisti iš darbo
Šaltinis: 15min
0
Skaitysiu vėliau
A A

Lietuvos žurnalistų sąjungos Valdyba neeiliniame posėdyje nusprendė visomis įmanomomis teisinėmis ir kitomis teisėtomis priemonėmis ginti TV3 televizijos vadovybės iš darbo atleistos ilgametės TV3 Žinių tarnybos vadovės bei savaitinės informacinės-analitinės laidos „Savaitės komentarai“ vedėjos Jolantos Butkevičienės teises.

Kaip žinia, J.Butkevičienė šių metų sausio 20 dieną buvo nubausta drausmine nuobauda ir atleista iš savo darbo dėl to, kad neva nesuderinusi su televizijos vadovybe viršijo savo įgaliojimus pasirašydama solidarų žiniasklaidos priemonių redaktorių ir žurnalistų kreipimąsi į prezidentą ir Seimo Valdybą dėl pastarosios priimtų žurnalistų darbo ribojimų Parlamente, teigiama LŽS pranešime spaudai.

LŽS mano, kad toks televizijos sprendimas apskritai neturėjo būti priimtas. Priešingu atveju tai reikštų, kad už žodžio laisvę ir žurnalistų teises solidariai su kolegomis kovojusi žurnalistė yra atleista už tai, jog sąžiningai dirbo savo darbą ir siekė apginti jos vadovaujamų darbuotojų bei visų Lietuvos žurnalistų interesus. Toks atleidimas, LŽS nuomone, yra ir neteisėtas, ir neteisingas.

Žurnalistė J.Butkevičienė televizijoje TV3 iš viso dirbo apie 15 metų. Žinių tarnybai ji vadovavo apie 10 metų. TV3 žinių reitingai – aukščiausi iš visų televizijų žinių laidų. Laida „Savaitės komentarai“ – populiariausia iš savaitinių tokio pobūdžio laidų.

Todėl LŽS jau viešai kreipiasi į televizijos TV3 vadovybę, kad ši skubiai atšauktų savo neteisingą sprendimą dėl drausminės nuobaudos skyrimo J.Butkevičienei ir jos atleidimo iš darbo bei grąžintų žurnalistę į jos užimamas pareigas. Televizijos vadovybė taip pat turėtų viešai atsiprašyti savo darbuotojos dėl įvykusios situacijos. Dėl tolimesnių žurnalistės darbo sąlygų televizijoje ar kitų susitarimų šalys galės tartis papildomai įvykdžius minėtus reikalavimus.

LŽS mano, kad toks televizijos sprendimas apskritai neturėjo būti priimtas. Priešingu atveju tai reikštų, kad už žodžio laisvę ir žurnalistų teises solidariai su kolegomis kovojusi žurnalistė yra atleista už tai, jog sąžiningai dirbo savo darbą ir siekė apginti jos vadovaujamų darbuotojų bei visų Lietuvos žurnalistų interesus.

LŽS Valdyba mano, kad atleisti žmogų iš darbo už tai, kad jis siekė kuo geriau atlikti savo darbą, reikštų, jog Švedijos kompanijai „Modern Times Group“ (MTG) priklausančios televizijos vadovybė pamina esminius redakcinės nepriklausomybės žiniasklaidos priemonėje principus. Tai yra ne tik nacionalinis, bet ir tarptautinis skandalas. Tai didelė gėda ir pažeminimas bet kuriai televizijai. Beje, MTG koncernas viešai deklaruoja ne tik savo didelę atsakomybę prieš vartotojus, bet ir pažymi, jog didžiausia jų koncerno vertybė – jų darbuotojai.

Televizija, kuri atleidžia teisėtus žurnalistų interesus ginantį žurnalistą gali prarasti bet kokį visuomenės pasitikėjimą. Baisiausias įtarimas, kuris gali būti mestas televizijai - tai, jog tokia televizija atstovauja ne visuomenės interesams, o siauriems verslo ar politikos grupių interesams. LŽS ypač didelį nerimą kelia tai, kad dabartinis Seimo pirmininkas Arūnas Valinskas, prieš tapdamas Seimo nariu, prodiusavo per TV3 rodytą muzikinį realybės šou „Žvaigždžių vartai“. Jei pasitvirtintų politinių interesų įpainiojimas į žurnalisto atleidimą iš darbo, tai būtų didelis iššūkis žiniasklaidos nepriklausomumui nuo valdžios.

Primename, kad formalus pagrindas atleisti J.Butkevičienę iš darbo tapo šių metų sausio 7 dieną dešimčių nacionaliniu mąstu ir regionuose veikiančių laikraščių, interneto portalų, radijo ir televizijos stočių redaktorių pasirašytas kreipimasis į šalies Prezidentą ir Seimo valdybą dėl žurnalistų darbo apribojimo Seime. Žurnalistai ir redaktoriai ragino kuo skubiau atšaukti praėjusiųjų metų lapkritį ir gruodį Seimo Valdyboje įvestus daugybę apribojimų ir draudimų žurnalistams rinkti informaciją Seime. Visi šie apribojimai ir draudimai buvo priimti vienašališkais Valdybos sprendimais, nors Lietuvos įstatymai įpareigoja žurnalistų akreditavimo taisykles priimti abipusiu sutarimu su žurnalistais. Tokio sutarimo nebuvo. Be to, Lietuvos Konstitucija draudžia valdžios institucijoms ar kam kitam riboti žmonių teisę rinkti informaciją. Bet kokie ribojimai rinkti ir skleisti informaciją Lietuvoje turi būti nustatomi tik įstatymuose. Tuo tarpu Seimo Valdybos sprendimai nėra įstatymas. Todėl LŽS jau kreipėsi į teismą ir ėmėsi kitų priemonių, kad tokie ribojimai ir draudimai būtų atšaukti. Beje, nelaukdamas teismų sprendimų draudimus dar gali atšaukti pats Seimas.

Pakeistos taisyklės iš esmės riboja galimybes žurnalistams akredituotis Seime - buvo net įvestos, o vėliau atšauktos kvotos redakcijoms. Taip pat beveik užkirstas kelias akredituotis laisviesiems žurnalistams. Tačiau esminiai žurnalistų teisių suvaržymai susiję su tuo, kad Seimo Valdyba pati sau suteikė teisę nustatyti vietas Seime, kur žurnalistai negali būti su savo darbo priemonėmis. Taip pat uždrausta beveik visur Seime žurnalistams kalbinti Seimo narius. Taip pat nustatytos tik kelios konkrečios vietos politikų kalbinimui, išskyrus tuos atvejus, kai parlamentaras pats sutinka būti filmuojamas ir kalbinamas Valdybos sprendimu nenustatytoje vietoje.

Be to, užkirstas kelias žurnalistams patekti į Seimą per parlamentarus. Parlamentaras turi teisę išrašyti vienos dienos leidimą, tačiau tokį leidimą turintis žurnalistas savo darbo kokybišklai atlikti negali.

Visi minėti apribojimai sutelkė Lietuvos žiniasklaidos priemones bendrai ginti savo ir visos visuomenės teisę nekliudomai gauti informaciją apie Parlamento darbą. J.Butkevičienė taip pat kaip žurnalistė prisijungė prie kolegų iniciatyvos ir dėl to neteko darbo. Atsižvelgdama į visas nurodytas aplinkybes, LŽS tikisi kad susiklosčiusią padėtį dėl J.Butkevičienės nelaukiant teisminių ginčų išspręs televizijos TV3 vadovybė arba kiti kompanijos MTG įgalioti atstovai. Jei sprendimai nebus priimti artimiausiomis dienomis, LŽS imsis ir pilietinių iniciatyvų, kurių metu pati visuomenė galės viešai išreikšti savo požiūrį į žurnalistės atleidimą.

Primename, kad 1996 metų rudenį didelės Švedijos kompanijos „Kinnevik“ tarptautinis žiniasklaidos padalinys „Modern Times Group“ (MTG) įsigijo pirmojo Lietuvoje komercinio televizijos kanalo „Tele - 3" akcijų ir kanalas buvo pervadintas TV3. MTG jungė nemokamai platinamus (Free TV) ir mokamus kanalus (Pay TV). Šie du padaliniai buvo reorganizuoti ir sujungti į vieną VIASAT Broadcasting Group - tarptautinį televizijos tinklą, aptarnaujantį Skandinavijos šalių žiūrovus per palydovus. Šiuo metu, be TV3 kanalų Švedijoje, Norvegijoje, Danijoje, Lietuvoje, Estijoje ir Latvijoje, VIASAT jungia ir kitus kanalus - TV1000, 3+, CINEMA, ZTV, TV6 ACTION, TV6 NATURE, SPORT, VIASAT3 Vengrijoje, DarjalTV ir TV3 Rusijoje, „TV6" ir „Powerhit Radio" Lietuvoje.
 

Komentarai
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą
Pranešti klaidą

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Daugiau straipsnių nėra
Rodyti senesnius straipsnius
KALĖDINIŲ DOVANŲ GIDAS
Parašykite atsiliepimą apie 15min