„Pats aktualumas sufleruoja, kad žmonės nori išreikšti savo poziciją ar pasidalinti mintimis viešai“, – laidoje „Aktualioji kultūra“ kalbėjo L.Šidlauskas.
Šitokia sviesto pakuotė, pasak Vilniaus dailės akademijos dėstytojo, grafikos dizainerio Mariaus Bartkaus, yra tautos atsakas į masinę propagandą. „Dizaineriai irgi dalyvauja tuose procesuose, tame vadinamame pasipriešinime propagandai. Kuo tema aktualesnė, tuo daugiau sugeneruojama paveiksliukų“, – sako jis.
Iš interneto – į gatvę?
Jeigu karas kiltų šiais laikais, rezistenciniai atsišaukimai, anot M.Bartkaus, keltųsi į internetą, kaip ir propagandiniai piešiniai.
„Socialinis tinklas „Facebook“ būtų pilnas reklaminių, propagandinių arba rimtų pranešimų. Būtų sunku atsirinkti, kas yra kas“, – įsitikinęs pašnekovas.
„Jei interneto neatjungtų, tai būtų internete, o jeigu atjungtų, paveiksliukų būtų ant šaligatvių, namų“, – priduria L. Šidlauskas.
Vaizdas žavi labiau
Tokie paveiksliukai, anot M. Bartkaus, sulaukia populiarumo dėl to, kad jie sukelia daug teigiamų emocijų. „Tai sukelia linksmumą, o kadangi problema yra daug kam aktuali, ir visi pamato tos problemos juokingą pateikimą, parodiją, tai automatiškai daugiau dalinasi (šiuo paveiksliuku – red.past)“, – sako jis.
L.Šidlausko teigimu, socaliniame tinkle „Facebook“ žmonės ypač dalinasi lengva informacija, turinčia pramoginių elementų, o jei dar ji aktuali, nauja, tai galima tikėtis sėkmės. Socialiniuose tinkluose žmonės dalinasi ir straipsniais, bet į juos įsigilinti reikia daugiau laiko, todėl linksmi ir aktualūs paveiksliukai yra kur kas populiaresni.
„Dabar tokie laikai, kai viskas ganėtinai paviršiumi eina. Yra toks paviršinis srautas, visi „sharina“, „laikina“, bet po kelių akimirkų pamiršta. (...) Paveiksliukai yra popkultūros, o ne gilesnio pažinimo dalis“, – kalba artistas.
Fotografija yra daug žaviau nei literatūra internete, nes tai greičiau vartojama, - sako M.Bartkus.
M.Bartkus priduria, kad greitai vartojama vizualinė medžiaga – tai ateities medija. Šių laikų žmonės neturi daug laiko skaityti. Tuo tarpu vizualinė medžiaga per keletą sekundžių paveikia, sužadina juoką, rimtį, sukelia emocijas, turi žymiai greitesnį
„Fotografija yra daug žaviau nei literatūra internete, nes tai greičiau vartojama“, – sako jis.
L.Šidlauskas sutinka, kad šių dienų kultūra yra vizuali, kodėl vaizdo įrašas ar paveikslėlis visada tampa populiaresnis už tekstą. Kita vertus, jis nurodo, kad visuomenėje jau kyla ir pasipriešinimas šiam naujųjų technologijų kultui.
„Žmonės atsijungia, nebenaudoja „Facebook“, kuris prisideda prie komunikacijos maišalynės, nebežiūri televizoriaus, nesinaudoja internetu, bando sąmoningiau elgtis, skaito daugiau knygų, galų gale nebesinaudoja skalbimo mašina.“