Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti
2009 01 07

„Mikriukininkai“ sudeda ginklus

Smulkieji verslininkai pastarosiomis dienomis prakalbo apie maršrutinių mikroautobusų Klaipėdoje eros saulėlydį.
Mikroautobusas
Mikroautobusas / 15min.lt/Egidijaus Jankausko nuotr.

„Mokesčiai mums padidėjo beveik 24 proc. O kur dar benzinas, remontas, eksploatacijos išlaidos – tai kas lieka tam, kad pavalgytum? Nulis!“ – aiškino Edmundas Bartkus, keturiolika metų turėjęs individualią įmonę ir miesto gatvėmis vežiojęs keleivius 6-uoju maršrutu.

Tačiau baigiantis 2008-iesiems vyras nusprendė įmonę likviduoti ir parduoti vienintelį turėtą mikroautobusą. „Panaikinus visas lengvatas, nebėra prasmės dirbti“, – aiškino jis. Neseniai šešiasdešimtmetį atšventęs vyras ketina kreiptis į Darbo biržą, nors teigia puikiai suprantantis, kad susirasti darbą bus sudėtinga.

Anot jo, nusivylę ir kiti jo kolegos. „Nuotaikos nekokios. Būtų ir daugiau norinčiųjų parduoti autobusiukus, tačiau pirkėjų taip pat nėra“, – aiškino jis.

Uždėjus sunkesnį mokesčių apynasrį smulkiajam verslui išgyventi tapo dar sunkiau. E.Bartkus spėjo, kad naujieji mokesčiai tik paskatins vairuotojus dažniau tiesiog „pamiršti“ išmušti bilietėlį. „Gaila, bet išvada tokia: nevogsi – negyvensi. Mano paskaičiavimais, sąžiningai sumokėjus visus mokesčius, liktų vos keli procentai pelno“, – tikino vyras.

„Gal mieste nebeliko dirbančių klaipėdiečių? Net piko metu rytais važiuoja vos keli žmonės, ir tai – pensininkai ir studentai. Spūsčių taip pat beveik nėra“, – stebėjosi individualios įmonės, vežiojančios keleivius 11-uoju maršrutu, šeimininkas Vytas Mėlinavičius. Jis prisiminė, kad dar prieš keletą metų Taikos prospektas būdavo sunkiai pravažiuojamas dėl spūsčių, o autobusiukai buvo perpildyti.

Nuotaikos nekokios. Būtų ir daugiau norinčiųjų parduoti autobusiukus, tačiau pirkėjų taip pat nėra. Aiškina vyras.

Šis verslininkas, suskaičiavęs 2008-ųjų lapkričio ir gruodžio rodiklius ir palyginęs su tais pačiais 2007-ųjų mėnesiais, pamatė, kad keleivių sumažėjo maždaug 40 proc.

Prieš penkerius metus V.Mėlinavičiaus įmonėje dirbo 44 žmonės, dabar – 9. Iš turėtų 24 autobusų likę 9. „Štai ir rezultatas. Jei tokia tendencija bus ir toliau, vasarą iš viso nebus ko vežti“, – liūdnai kalbėjo vyras.

Anot jo, nerimą kelia ne tik padidėję mokesčiai, bet birželį pasibaigsianti sutartis su Klaipėdos savivaldybe dėl keleivių pervežimo. „Esminis klausimas, ar sutartis bus pratęsta, ar ne. Dabar klausimų daugiau nei atsakymų“, – pastebėjo V.Mėlinavičius.

Važiuos rečiau

Visam 6-am mikroautobusų maršrutui vadovaujantis Albertas Beniušis taip pat pastebėjo, kad keleivių smarkiai sumažėjo. „Žmonės iš tiesų rečiau važinėja mikroautobusais. Teko retinti vakarinį grafiką. Apskritai susidaro toks įspūdis, kad dabar visi eina anksti miegoti ir mieste gyvenimas baigiasi nuo 20 valandos“, – pastebėjo pašnekovas.

Vėlyvų keleivių padaugėja tik savaitgaliais. Šiuo metu 6 maršrutu vežioja trisdešimt „mikroautobusiukų“. Anot A.Beniušo, apie įmonių veiklos kaštų optimizavimus bus žinoma po kokio mėnesio, kai bus suvedami finansiniai rodikliai.

Bendrovės „Aštuoniukė“, vežančios keleivius 8-uoju maršrutu, vadovas Audrius Tvarijonavičius tikino, jokių pokyčių nenumatantis. Tiesa, pasak jo, po 22 val. autobusiukai miesto gatvėmis kursuoja taip pat rečiau.

Apie didelius pokyčius nekalbėjo ir bendrovės „Devintoji banga“ vadovas Jonas Kasparavičius. Pasak jo, 9-o maršruto mikroautobusai važiuoja kaip važiavę, be to, tankiau apgyvendinus rajonus prie miesto ligoninių, keleivių ir vėlyvais vakarais atsiranda.

Renkasi automobilius

Suskaičiavus 2008-ųjų rodiklius, paaiškėjo, kad mažiau keleivių važinėjo ir didžiaisiais miesto autobusais. „Pastaruosius penkerius metus fiksavome keleivių augimą, dabar jų sumažėjo maždaug 3 proc.“, – pastebėjo viešosios įstaigos „Klaipėdos keleivinis transportas“ vadovas Gintaras Neniškis.

Tam esą įtakos galėjo turėti dar pavasarį pabrangę bilietai bei pigę degalai – dėl to žmonės iš autobusų persėdo į automobilius. „Atpigus degalams, imta daugiau važinėti lengvaisiais automobiliais. Tai ypač juntama lapkričio ir gruodžio mėnesiais. Kaip bebūtų – konkuruoti su automobiliais dėl patogumo, niekas negali“, – aiškino jis.

Gali vėl brangti

Bendrovė „Klaipėdos keleivinis transportas“ šią savaitę kreipėsi į savivaldybę, prašydama padėti surasti išeitį, kaip panaikinus PVM lengvatą vežėjams surasti trūkstamus 6 mln. Lt.

Anot G.Neniškio, padėti miesto autobusų parkui galima arba suteikus reikiamo dydžio subsidijas, arba pakėlus bilietų kainas. Paskaičiuota, kad padidėjus mokesčiams, vien sausį tektų sumokėti apie pusę milijono litų daugiau nei ankstesniais mėnesiais. „Tikimės, kad sprendimas bus priimtas artimiausiu metu“, – teigė jis.

G.Neniškio paskaičiavimais, kad didieji miesto autobusai nedirbtų nuostolingai bilietų kainos turėtų didėti maždaug 20 proc.: vienkartinio kaina nuo 1,5 Lt didėtų iki 1,8 Lt, mėnesinio – nuo 74 iki 88 Lt.

Nusprendus pabranginti visuomeninio transporto bilietų kainas, didinimo neišvengtų ir mikroautobusų vairuotojai.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius