Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti
2011 10 05

Mikroautobusai važinės tik Vilniaus pakraščiais

Vilniaus savivaldybė suskubo neigti žiniasklaidoje pasirodžiusią informaciją, kad po naujųjų metų sostinėje nebeliks maršrutinių mikroautobusų. Esą jie išliks, keisis tik jų maršrutai. Tačiau keleiviai kaip susitarę kartoja, kad jokių pokyčių nenori.
Po kelių dienų už kelionę mikroautobusų Vilniuje gali tekti mokėti litu brangiau.
Valdininkai dievagojasi: maršrutiniai mikroautobusai išliks. Bet autobusų ir troleibusų maršrutų bus neleista dubliuoti. / Juliaus Kalinsko / 15min nuotr.

Pirmoji apie neva nuo naujųjų metų naikinamus maršrutus prabilo bendrovė „Transrevis“, pakabinusi mikroautobusuose apie tai informuojančius skelbimus. Tačiau Vilniaus savivaldybės Miesto ūkio ir transporto departamento direktorius Virginijus Pauža „15min“ teigė pasipiktinęs tokia netikslia informacija. Esą niekas nebando mikroautobusų visiškai atsisakyti.

Troleibusų ir autobusų nedubliuos

V.Pauža pripažino, kad įspėjimai apie tai, jog sutartys nebus pratęstos, įmonėms yra išsiuntinėti.

„Kadangi yra sprendimas peržiūrėti visus mikroautobusų maršrutus, todėl privalu skelbti naują konkursą vežėjui tuose maršrutuose, kuriuose bus įvesti šiokie tokie pakeitimai, – aiškino V.Pauža. – Bet mikroautobusų niekas nenaikins, tai kažkoks išsigalvojimas, kuris, matyt, yra naudingas tų įmonių savininkams ir vadovams.“

Direktoriaus įsitikinimu, mikroautobusai, turėtų atlikti privežimo funkciją, o ne dubliuoti miesto viešąjį transportą.

„Mikroautobusai iš tolimesnių rajonų atveža keleivius iki miesto centro, tačiau toliau važiuodami visiškai dubliuoja autobusus ir troleibusus. To neturėtų būti, todėl maršrutai galbūt bus kažkur pertraukiami. Žinoma, jie ir toliau dubliuos dalį visuomeninio transporto maršrutų, kad keleiviams būtų patogu, tačiau visiško dubliavimo tikrai nebus“, – aiškino V.Pauža.

Spręs darbo grupė

Savivaldybės departamento vadovas užtikrino, kad į gyventojų, nuolat važinėjančių miesto transportu, nuomonę bus atsižvelgta. Labiau nuo miesto centro nutolusių rajonų – Salininkų, Tarandės, Grigiškių – neketinama palikti be susisiekimo, mikroautobusai čia ir toliau važinės, kaip važinėję.

Tačiau ar išliks senieji maršrutai, ar vadinamieji mikriukai atliks tik privežimo funkciją, nuspręs darbo grupė, kurioje be savivaldybės atstovų dirba ir vežėjai.

Verslui siūlymai nepriimtini

Vilniaus miesto vežėjų asociacijos vadovas Saulius Matulionis „15min“ sakė, kad vežėjai šiuo metu žino tik tiek, kad tokių maršrutų, kokie yra dabar, nuo naujųjų metų nebebus.

„Ar bus patogiau keleiviams, aš nežinau. Savivaldybė siūlo keisti tuos maršrutus, bet tie siūlymai nepriimtini privačiam verslui“, – teigė S.Matulionis.

Anot jo, savivaldybė siūlo, kad mikroautobusai atvežtų keleivius tik iki tam tikrų vietų – tarkime, miesto centro ar iš periferinių rajonų į Santariškes. Todėl keleivių vežimu besiverčiančios įmonės nesutinka su tokiais siūlymais. Vis dėlto S.Matulionis sakė tikįs, kad sprendimas dar bus pakeistas – derybos su savivaldybe tebevyksta.

Ne alternatyva, o monopolis

„Man kaip paprastam piliečiui atrodo, kad aš neturėsiu alternatyvos. V.Pauža yra įvardijęs, kad alternatyva yra viešasis transportas. Tačiau tai bus ne alternatyva, o monopolis. Juk ką reiškia alternatyva, jeigu keleivis galės naudotis tik viešuoju transportu?“ – klausė S.Matulionis.

Jis taip pat apgailestavo, kad įgyvendinus dabartinį savivaldybės siūlymą įmonių vadovams teks atleisti ne vieną dešimtį darbuotojų.

Paklaustas, ar tokie pokyčiai nepaplonins vilniečių kišenės, kadangi už keliones persėdant iš vienos transporto priemonės į kitą teks sumokėti brangiau, V.Pauža sakė manąs, kad dalis keleivių rinksis tik miesto viešąjį transportą.

„Bus stiprinamas ir gerinamas susisiekimas miesto transportu. Ketiname peržiūrėti maršrutus, suderinti grafikus, kad žmogui nereikėtų išlipus iš vieno troleibuso ar autobuso kito laukti 20 minučių“, – žadėjo V.Pauža.

Norėjo kelti kainą

Sujudimas dėl mikroautobusų buvo kilęs ir gegužės mėnesį.

Tąsyk Vilniaus savivaldybė ketino pabranginti keliones tais mikroautobusais, kurių maršrutai daugiau kaip 80 proc. dubliuoja miesto autobusų ir troleibusų maršrutų trasas bei kerta senamiestį ir naujamiestį. Kelionė jais turėjo pabrangti nuo 3 Lt iki 4 Lt. Tačiau sulaukus daugybės gyventojų prašymų ir skundų, tai nebuvo padaryta.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius