Dabar populiaru
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą

Nacionalinio operos ir baleto teatro artistų gastrolėms – pusė milijono litų

Operos ir baleto teatras
Šarūno Mažeikos/BFL nuotr. / Operos ir baleto teatras
Šaltinis: BNS
0
Skaitysiu vėliau
A A

Maždaug 500-600 tūkst litų Lietuvos nacionalinis operos ir baleto teatras (LNOBT) ketina atriekti vežėjams, kurie į gastroles vežios artistus ir sceninę įrangą.

LNOBT paskelbė viešojo pirkimo konkursą nuomotis keleivinį ir krovininį transportą. Numatoma, kad per ketverius preliminarios sutarties galiojimo metus sausumos transporto paslaugų vertė galėtų siekti daugiau kaip pusę milijono litų, rašo „Vilniaus diena“.

Konkurso sąlygose nurodyta, kad LNOBT reikia gabenimo mikroautobusais, 21-70 vietų autobusais paslaugų. Be to, išreikštas poreikis dekoracijas gabenti įvairaus ilgio kietašoniais ir tentiniais krovininiais automobiliais.

LNOBT direktorius Gintautas Kėvišas pripažino apie konkurso sąlygas turintis nedaug žinių.

„Man regis, tai susiję su gastrolėmis, solistų, rekvizito ir dekoracijų vežimu“, – sakė G.Kėvišas.

Teatro prodiuseris Artūras Alenskas paaiškino, kad Viešųjų pirkimų įstatymas numato galimybę atlikti pirminę potencialių paslaugos tiekėjų apklausą ir taip pasirinkti keletą įmonių, į kurias prireikus būtų kreipiamasi.

„Norime, kad nereikėtų kiekvienu atveju skelbti atskiro konkurso. Pavyzdžiui, suplanuojame gastroles, tada kreipiamės į tiekėjus, kurie būtų laimėję konkursą, kad jie pateiktų konkretų pasiūlymą. Tada renkamės“, – kalbėjo A.Alenskas.

Ketveriems metams preliminariai numatyta daugiau nei pusės milijono litų suma, anot jo, tik iš pirmo žvilgsnio gali pasirodyti įtartinai didelė.

„Kai į užsienį vežamas operos pastatymas, vien artistams ir personalui pervežti reikia 5-7 autobusų, priklausomai nuo spektaklio. Pavyzdžiui, su spektakliu “Žydė„ į gastroles vyksta 215-225 žmonių kolektyvas. Choras ir orkestras, kuriuos sudaro po maždaug 70 žmonių, solistai – dar apie 30 žmonių, o kur dar techninis personalas, scenos darbininkai, apšvietėjai. Kartu vyksta net gydytojas. Automatiškai susidaro apie septynis autobusus. 900-1000 litų – maždaug tokia normalios klasės autobuso nuomos kaina parai. Dauginkite iš kelionės dienų, pridėkite kilometražą išlaidoms už degalus“, – lenkė pirštus A. Alenskas.

Be to, jis atkreipė dėmesį ir į spektaklių specifiką – jei gastrolių vyksta baleto trupė, šokėjai nevežami siauruose senuose autobusuose: „Šokėjai negali keliauti susigrūdę, kai 30 centimetrų atstumas tarp kėdžių. Rūpinamės, kad jie turėtų daugiau erdvės. Patogiausia, žinoma, skristi, tačiau ne visada galime sau tai leisti.“

Vasarą Trakų pilyje rodant spektaklį „Pilėnai“, į Trakus vienu metu važiuoja apie 170-180 žmonių.

„Rengiamos trys repeticijos ir dvi dienas rodomas spektaklis. Šeši autobusai, penkios dienos – susidaro jau 30 reisų. Dar techninis, žiūrovus aptarnaujantis personalas, grimuotojai, kostiumininkai vežami atskirai. Prieš kelerius metus vien transporto išlaidos atsieidavo apie 23-24 tūkst. litų. Pabrangus benzinui ši suma gali išsipūsti dvigubai“ , – skaičiavo A. Alenskas ir priminė, kad LNOBT repertuare turi kelis spektaklius, pastatytus kartu su užsienio teatrais.

Operą „Madam Baterflai“ vežant į Londoną, dekoracijos užima apie penkis-šešis sunkvežimius.

LNOBT dekoracijos laikomos sandėliuose Paneriuose. Joms pervežti teatras turi vieną sunkvežimį ir mikroautobusą. Vien dėl rekvizito teatro transportas kasdien suvažinėja bent tris reisus.

Vietinės išlaidos apmokamos iš teatro biudžeto. O pinigai gastrolėms naudojami ne iš LNOBT, bet iš kviečiančio teatro kišenės.

„Į gastroles užsienyje teatras niekada neinvestavo ir neinvestuos. Taigi tas maždaug pusė milijono litų iš esmės nėra valstybinės lėšos. Tačiau kadangi mus kviečiantys teatrai pinigus perveda į mūsų kasą, jie automatiškai tampa teatro pajamomis. Todėl turime vadovautis įstatymais ir skelbti viešojo pirkimo konkursus“, – aiškino G.Kėvišas.

Šių metų kovą LNOBT su spektakliu „Bajaderė“ viešėjo Italijoje, balandi suplanuotos gastrolės Ispanijoje su spektakliais „Miegančioji gražuolė“ ir „Žizel“. Rugsėjį su „Romeo ir Džuljeta“, „Žyde“, „Otelu“ ir „Raudonąja Žizel“ planuojama vykti į Estiją.

BNS
Naujienų agentūros BNS informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB „BNS“ sutikimo draudžiama.
Komentarai
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą
Pranešti klaidą

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Daugiau straipsnių nėra
Rodyti senesnius straipsnius
KALĖDINIŲ DOVANŲ GIDAS
Parašykite atsiliepimą apie 15min