-50% metinei prenumeratai. Velykų dovana!
Prenumeruoti
2010 10 04

Naujas kranas konteineriams krauti – „Klaipėdos Smeltėje“

Šeštadienį į „Klaipėdos Smeltę“ atplukdytas mobilus uosto kranas „Liebherr LHM 500“, skirtas jūriniams konteineriams krauti.
Naujasis kranas kainavo 11 mln. Lt.
Naujasis kranas kainavo 11 mln. Lt. / Klaipėdos Smeltės nuotr.

Didėjantis aptarnaujamų laivų–konteinervežių tonažas bei augantis perkraunamų krovinių srautas skatina bendrovę investuoti į krovos technikos parko plėtrą bei ruoštis strateginio tikslo – konteinerių paskirstymo centro įkūrimo – įgyvendinimui.

Rugpjūčio mėnesį LKAB „Klaipėdos Smeltė“, vadovaudamasi ilgalaikiu verslo plėtojimo planu, pasirašė sutartį su austrų kompanija „Liebherr–Werk Nenzing GmbH“ trečiajam konteineriniam kranui pirkti. Įvertinusi būsimus konteinerių terminalo poreikius, kompanija pasirinko krano modelį „Liebherr LHM 500“: 51 metro ilgio strėlė ir 104 tonų keliamoji galia leis iškrauti 13÷16–kos konteinerių eilių pločio laivus, kurių talpa – nuo 3.000 iki 6.500 TEU, ilgis – 300 ir daugiau metrų. Anksčiau bendrovėje buvo švartuojami laivai–konteinervežiai, kurių maksimalus plotis – 13 konteinerinių eilių, ilgis – 260 metrų.

Aptarnaujamų laivų tonažo požiūriu šiuo metu tai pajėgiausias konteinerinis kranas Klaipėdos uoste.

„Liebherr LHM 500“ atplukdytas barža iš Rostoko uosto, kranas pasiekė bendrovę visiškai surinktas. Baigus dviejų dienų testavimą ir septynių dienų trukmės kranų operatorių bei mechanikų papildomą instruktavimą, kranas dirbs šiuo metu naudojamose terminalo krantinėse Nr. 82–89. Sekančiame kompanijos plėtros etape, baigus statyti krantines Nr. 90–96, pritaikytas sunkiasvorei krovos technikai, montuojamai ant specialių bėgių, „Klaipėdos Smeltė“ planuoja papildomai įsigyti STS („Ship–to–Shore“) tipo konteinerinius kranus, skirtus aptarnauti 7.500 TEU talpos ir didesnius okeaninius laivus–konteinervežius.

Kartu su kranu įsigyti du „twin–lift“ tipo konteinerių griebtuvai („sprederiai“), pagaminti „Bromma“ gamykloje. Tokio modelio griebtuvu kranas vienu metu pakelia du dvidešimties pėdų tuščius arba krautus konteinerius (maksimaliai 2 x 25 t), pastebimai paspartindamas laivų krovos procesą.

Esant poreikiui, naujasis kranas bus naudojamas ne tik konteineriams, bet ir sunkiasvoriams bei negabaritiniams kroviniams (vėjo jėgainėms, energetikos ir kitos pramonės įrengimams) krauti. Naujojo krano kaina – apie 11 mln. Litų.

Tai nepaskutinė „Klaipėdos Smeltės“ investicija į konteinerių krovos techniką 2010–siais metais.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Įsirenkite šildymą oras–vanduo ir gaukite kompensaciją net iki 70 proc.
Reklama
Kas svarbu įrengiant biurą: keturios interjero dizaino tendencijos
Reklama
Pavasario savaitgaliams ar atostogoms – laikas pajūryje: ne tik pailsėsite, bet ir sustiprinsite sveikatą
Reklama
Norintiems investuoti į NT projektų plėtrą – kaip išsirinkti projektą pagal paskirtį?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius