Dabar populiaru
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą

Naujas požiūris į darželį: vaikai viską darys po atviru dangumi

Šaltą žiemos dieną darželinukai prausiasi kieme.
„Reuters“/„Scanpix“ nuotr. / Šaltą žiemos dieną darželinukai prausiasi kieme.
Šaltinis: Lrt.lt
0
Skaitysiu vėliau
A A

Vaikai, atvesti į mūsų darželį, visą dieną praleis lauke, nebent bus ypač šalta ar kils audra, sako vienas lauko darželio Vilniuje iniciatorių Žilvinas Karpis. „Sudaryta dienotvarkė, kada bus renkamasi, kada bendras ratas, kada mankšta, pusryčiai ir t. t. Visa tai bus daroma lauko sąlygomis. Vyks žaidimai, kurie taip pat pagrįsti lauko pedagogikos principais“, – pasakoja jis.

Ž.Karpio teigimu, lauke vaikai mokysis žaisdami. „Piešti galima ant smėlio, raides dėlioti iš akmenukų, su šakomis skaičiuoti, dėlioti figūras. Visa tai, kas daroma patalpoje, galima daryti ir lauke“, – LRT radijo laidai „60 minučių“ apie lauko darželį kalbėjo Ž.Karpis. 

– Pone Karpi, kokia lauko darželio koncepcija?

– Mūsų idėja – kad vaikai kiek įmanoma daugiau laiko praleistų lauke, nekreipiant dėmesio į oro sąlygas, išskyrus atvejus, kai yra labai šalta, audra ir pan.

– Kokia iš to nauda?

– Daugelyje šalių tyrimais įrodyta, kad buvimas lauke daro didelę teigiamą įtaką vaiko ugdymui, lavinimui. Vaikas geriau vystosi tiek emociškai, tiek fiziškai, stipresnė jo sveikata, imunitetas. Manau, kad tai tikrai paliudija, jog verta skirti dėmesio tokio tipo darželiams.

Mūsų idėja – kad vaikai kiek įmanoma daugiau laiko praleistų lauke, nekreipiant dėmesio į oro sąlygas, išskyrus atvejus, kai yra labai šalta, audra.

– Ar Lietuvoje yra toks požiūris, kad vaikai kuo daugiau laiko turėtų praleisti lauke?

– Prieš įgyvendindami šią idėją, apklausėme nemažai ikimokyklinio ugdymo įstaigų ir pamatėme, kad dar yra gana daug įstaigų, kurios ne iki galo įgyvendina net ir nustatytus higienos normų reikalavimus. Vis dėlto nudžiugino, kad yra įstaigų, kurios labai daug dėmesio skiria lauko pedagogikai ir stengiasi su vaikais kuo ilgiau išbūti lauke. Vis dėlto tos įstaigos dar remiasi tradiciniu mąstymu ir šaltesniu, šlapesniu oru jau ne taip drąsiai renkasi lauką. Mūsų idėja – išstumti nuomonę, kad oras gali trukdyti.

– Iš Švietimo ir mokslo ministerijos gavome atsakymą, kad jūsų inicijuojamas darželis nėra registruotas kaip ikimokyklinio ugdymo įstaiga, todėl vaikai negaus ikimokyklinio ugdymo krepšelio, o ministerija neatsako už jų ugdymą. Ar ketinate darželį registruoti oficialiai?

– Taip, mes dirbsime oficialiai, bet tai, kad neregistruojame ikimokyklinio ugdymo įstaigos, yra sąmoningas ir pagrįstas sprendimas. Galiu paaiškinti, kodėl nebaugina tai, kad negausime krepšelio ir kad nebus patvirtinta programa.

Mūsų tikslas nėra gauti pinigų, nes krepšelis yra tiesiog pinigai – šiek tiek daugiau nei 200 litų vienam vaikui per mėnesį. Mūsų tikslas – pati idėja. O dėl sistemos patvirtinimo – kažin ar Lietuvoje atsirastų specialistas, galintis aprobuoti ikimokyklinio ugdymo lauko pedagogikos principus.

Mūsų tikslas nėra gauti pinigų, nes krepšelis yra tiesiog pinigai – šiek tiek daugiau nei 200 litų vienam vaikui per mėnesį. Mūsų tikslas – pati idėja.

Lietuvoje nėra tokios praktikos, tad iš kur gali rastis specialistų, galinčių tą metodiką vertinti. Taigi mes sąmoningai net neketiname minti tų takų. Jei matysime, kad reikia iniciatyvą stiprinti, be abejo, ieškosime galimybės bendradarbiauti su institucijomis. O šiuo metu remiamės užsienio patirtimi: kviečiamės profesionalus iš Anglijos, susitiksime su daug metų tai darančiais žmonėmis Vokietijoje, Austrijoje. Esame suplanavę daug kelionių.

– Kaip tai atrodys realiai? Tėvai 8 val. ryte atves vaiką į darželį, o kas vyks paskui?

– Vaikas lauke ir liks. Yra sudaryta programa, dienotvarkė: kada renkamasi, kada bendras ratas, kada bus mankšta, pusryčiai ir t. t. O visa tai bus daroma lauko sąlygomis. Toliau vyks žaidimai, kurie taip pat pagrįsti lauko pedagogikos principais.

– Vaikai nemiegos lauke? Nors sakoma, kad jie lauke miega geriau.

– Taip. Vasarą – jokios problemos, bet žiemą galbūt jau kai kam kiltų klausimų. Tačiau mūsų patalpos yra gamtoje ir jų nepalyginsi su miesto centre, šalia judrios gatvės įsikūrusiu darželiu.

– Darželiuose vaikai piešia, žaidžia, dainuoja, mokosi skaityti ir t. t. Tokia įprastinė veikla išliks?

– Mes į tai žiūrime labai paprastai. Vaikas vis tai patirs ir mokysis žaisdamas. Mūsų tikslas – kad vaikai žaistų, o šalia esančio specialisto funkcija – stebėti, ar vaikas pasirinko tą žaidimą, ar blaškosi, ar jam reikia padėti susirasti. O piešti galima ant smėlio, raides dėlioti iš akmenukų, su šakomis skaičiuoti, dėlioti figūras. Visa tai, kas daroma patalpoje, galima daryti ir lauke.

– Įprastame darželyje pora auklėtojų prižiūri 30 vaikų. Kiek dėmesio kiekvienam vaikui bus skiriama pas jus?

– Mūsų tikslas, kad su vienu suaugusiuoju būtų 5–7 vaikai.

– O kokia vieta yra parinkta?

– Mums labai pasisekė. Įsirengėme pačiame Pavilnių regioninio parko centre, unikalioje vietovėje prie Pūčkorių atodangos, šalia Vilnelės ir Belmonto parko. Ten – buvusi dvaro sodyba, senoviniai pastatai, miškai, pievos, tvenkinys, upelis, šaltinis. Manau, kad geresnės vietos Vilniuje nesurastume.

– Pone Karpi, o kas bus, kai lauke bus –20 oC?

– Manau, kad tada tėveliai patys nutaria nebevežti vaikų į darželius. Taigi klausimas labai lengvai išsprendžiamas. O šiaip užsienyje (mes domėjomės šia praktika) ir iki –10 oC be jokių problemų. Ką daryti, jei šalčiau, įstaiga ir tėvai susitaria. Bet yra įstaigų, kurios dirba ir kai  –20 oC, jei tėvai sutinka.

Lrt.lt
Komentarai
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą
Pranešti klaidą

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Daugiau straipsnių nėra
Rodyti senesnius straipsnius
KALĖDINIŲ DOVANŲ GIDAS
Parašykite atsiliepimą apie 15min