Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti
2009 01 22

Naujos parduotuvės įkurtuvių neatšauks

Net ir šiais, ekonominiu nuosmukiu paženklintais metais, verslininkai vis dar ryžtasi naujų prekybos centrų uostamiestyje statyboms.
Ne visi prekybos centrų statytojai pasiduoda prognozėms, kad vartojimas kurį laiką stos – šiais ir kitais metais Klaipėdoje ketinama statyti dar kelias dideles parduotuves.
Ne visi prekybos centrų statytojai pasiduoda prognozėms, kad vartojimas kurį laiką stos – šiais ir kitais metais Klaipėdoje ketinama statyti dar kelias dideles parduotuves. / 15min.lt/Egidijaus Jankausko nuotr.
Temos: 2 Prekyba Ekonomika

Vos prieš kelis mėnesius miesto landšaftą pakeitė dvi naujos didžiulės prekyvietės: „Banginis“ bei „Big 2“. Nors didžiųjų prekybos centrų atstovai atvirauja, kad plėtrą žadama pristabdyti, užmojų statyti naujas parduotuves uostamiestyje netrūksta. Specialistai savo ruožtu net aiškina, kad besiplečiančiuose Klaipėdos pakraščiuose prekybos centrų vis dar trūksta.

Šiais metais uostamiestyje ketinama pastatyti dar bent penkias prekyvietes. Šilutės plente jau kyla konstrukcijos naujam pastatui. Vyriausiojo miesto architekto Almanto Mureikos duomenimis, šioje vietoje turėtų atsirasti didelė statybinių medžiagų parduotuvė.

Dar vieną parduotuvę numatoma statyti Tilžės gatvėje, Jakų žiedo link. Kokia bus šios parduotuvės paskirtis – dar neaišku. A.Mureikos duomenimis naują prekybos centrą žadama statyti ir Taikos prospekte, netoli Žvejų rūmų.

„Prekybai numatytas ir pirmasis Manto namų Mažvydo alėjoje aukštas. Po pastatu statytojai ketino įrengti vietas automobiliams statyti. Kokios ten bus parduotuvės – šiuo metu dar nežinau“, – aiškino specialistas.

Anot A.Mureikos, žadėta pagaliau pradėti rekonstruoti ir buvusį „Viktorijos“ viešbutį. Jau kelissyk miesto valdininkai sulaukė siūlymu, kaip galėtų keistis šis pastatas. Daugiau kaip prieš metus Miesto teritorijų planavimo komitete buvo pristatyti planai šioje vietoje įrengti prekybos pasažą.
Teigta, kad savo koncepcija ši prekybos vieta primintų sostinėje esantį prekybos centrą „Gedimino 9“. 10-ies tūks. kvadratinių metrų plote ketinta atidaryti „aukšto lygio parduotuves“.
„Tikimės, kad pastatas vieną dieną sužibės. Buvęs viešbutis – vienas iš baisiausių pastatų mieste“, – teigė A.Mureika. „15min“ pradėjus domėtis su šiuo statiniu susijusiais planais, paaiškėjo, kad projektuotojai jau pasikeitė, todėl koks likimas artimiausiu metu laukia pastato – nėra aišku.

Mato erdvės naujoms parduotuvėms

Aktyviausiai didelės parduotuvės uostamiestyje buvo statomos 2007-aisiais. Aktyviai audžiamą parduotuvių tinklą mieste vainikavo dvi didelės naujos parduotuvės „Banginis“ ir „Big 2“.
Anot A.Mureikos, centrinėje miesto dalyje parduotuvių šiuo metu jau užtenka. Tačiau dar yra vietų, kur nauji „taškai“ pajėgtų pritraukti klientų. „Prekybos centrų galbūt galėtų atsirasti Šiaurinėje miesto dalyje – prie Labrenciškių ar Dragūnų, bei prie Verslo ir technologijų kolegijos“, – pastebėjo jis.

Šį sąrašą papildė Lietuvos architektų sąjungos Klaipėdos skyriaus pirmininkė Ramunė Staševičiūtė. Specialistės nuomone, prekybos centrų dar galėtų atsirasti netoli autobusų stoties, besivystančiuose mikrorajonuose.

Paklausta, kuris uostamiesčio prekybos centras architektūriniu požiūriu šiuo metu atrodo estetiškiausias, R.Staševičiūtė patikino, kad visi jie labai panašūs. „Apie ypatingą jų architektūrą nevertėtų kalbėti, čia daugiau lemia funkcija: išdėstymas, galimybė pasistatyti automobilį“ – teigė architektė.

Plėstis nežada

Prieš kelis mėnesius atidaryto „Banginio“ atstovė, bendrovės „Baltic Red Management“ Marketingo vadovė Rasa Vyšniauskienė teigė, kad paprastai dominuoja keli kriterijai, į kuriuos atsižvelgia naujų prekybos centrų statytojai. Atsižvelgiama, kiek gyventojų turi numatyta teritorija, kokia BVP dalis jiems tenka, apskaičiuojama mažmeninės prekybos apyvarta vienam gyventojui, prekybos plotas tenkantis tūkstančiui gyventojui bei vartojimo išlaidos vienam gyventojui.
Šie rodikliai lyginami su kitų Lietuvos miestų duomenimis bei Europos vidurkiu.

„Taip pat analizuojama situacija konkrečiame mieste, prekių asortimento pasiūla ir paklausa, įvertinama planuojamo prekybos centro vieta, pagal tai formuojama jo koncepcija“, – aiškino pašnekovė.

Skaičiuojama, kad atidarymo mėnesį „Banginį“ uostamiestyje aplankė 350 tūkst. žmonių. Tačiau nepaisant gerų rodiklių „Baltic Red Management“ plėstis uostamiestyje neketina.

Apie plėtrą šiuo metu nemąsto ir prekybos centrų tinklas „Maxima“. Anot bendrovės „Maxima LT“ atstovės spaudai Renatos Saulytės, atsižvelgus į ekonominį foną plėtros planai pristabdyti. Šiuo metu Klaipėdoje veikia penkiolika šio tinklo parduotuvių. Dvi, pažymėtos trimis X ženklais, atidarytos prieš kelis mėnesius. Plėstis neketina ir IKI prekybos centrų tinklas.

 

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius