Dabar populiaru
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą

Netvarka pasienyje pareikalavo aukos

Šią savaitę spręsis, ar Lietuvos vežėjai turės teisę vilkikais gabenti krovinius Rusijoje.
Andriaus Ufarto/BFL nuotr. / Pasienyje besirikiuojantys vilkikai
Šaltinis: BNS
0
Skaitysiu vėliau
A A

Dviejų institucijų – Susisiekimo ministerijos ir Vilkaviškio rajono savivaldybės – ginčas dėl eismo tvarkos pasienyje su Rusija esančiuose Kybartuose pareikalavo pirmosios aukos.

Automobiliui atsitrenkus į stovinčių vilkikų virtinę, sekmadienio vakarą žuvo moteris.

Nelaimė kelyje Marijampolė–Kybartai įvyko apie septintą valandą vakaro. Likus keletui šimtų metrų iki Virbalio miestelio ribos, automobiliu „VW Passat“ važiavusi 69-erių Genovaitė S. trenkėsi į dešinėje kelio pusėje stovintį vilkiką. Moters gyvybės neišsaugojo ir išsiskleidusi oro pagalvė, rašo „Lietuvos žinios“.

Anot Vilkaviškio policijos komisariato viršininko Rolando Gylio, kol kas nežinoma, dėl kokių priežasčių įvyko kraupi nelaimė.

„Tai galėjo būti sveikatos sutrikimas, bet neatmetame ir kitų versijų. Dėl tą vakarą itin ryškios besileidžiančios saulės moteris galėjo nepastebėti šalikelėje besirikiuojančių į eilę vilkikų. Gal vairuotoja nesitikėjo pasienyje tokios ilgos eilės, prasidedančios net neprivažiavus Virbalio?“, – svarstė policijos komisaras.

Tą vakarą krovininių automobilių eilė ties Kybartų postu buvo nusidriekusi ne tik už Kybartų, bet ir už Virbalio ribų, todėl automobiliai šalikelėje rikiavosi dar neprivažiavę šio miestelio. Nuo avarijos vietos iki valstybės sienos buvo likę daugiau kaip šeši kilometrai.

Anot vairuotojų, tokių nelaimių gali būti ir daugiau – esą Kybartuose krovininiai automobiliai gatvėse sustoja taip, kad sudėtinga saugiai išsukti ir iš kiemų. Ruože tarp Kybartų ir Virbalio dėl nuolatos šalikelėje stovinčių krovininių mašinų sunku prasilenkti kitiems automobiliams.

Dar daugiau bėdų mieste besirikiuojantys į eilę vairuotojai kelia vakarinės Kybartų dalies gyventojams ir čia įsikūrusioms įstaigoms. Mašinomis užstatomi ne tik įvažiavimai į kiemus, bet ir patys kiemai – jų nesulaiko užtvarai, vartai ar tvoros.

„Pasienyje nuolat turi budėti tvarką ir eismą prižiūrintis patrulių ekipažas. Tai reikalauja didžiulių tiek žmogiškųjų, tiek ir materialinių resursų“, – neslėpė Vilkaviškio policijos komisariato viršininkas.

Valstybės sieną kirsti pasirengę automobiliai Kybartų gatves užtvindė praėjusių metų pabaigoje, kai Susisiekimo ministerijos iniciatyva buvo nutraukta iki tol pasienyje veikusios privačios automobilių aikštelės veikla.

Pasak R.Gylio, retą dieną tarp gatvėse besirikiuojančių į eiles vairuotojų nekyla vaidų, kartais pasibaigiančių muštynėmis.

„Būtų geriau, jei savo eilės kirsti valstybės sieną automobiliai lauktų aikštelėse“, – sakė rajono policijos vadovas.

Valstybės sieną kirsti pasirengę automobiliai Kybartų gatves užtvindė praėjusių metų pabaigoje, kai Susisiekimo ministerijos iniciatyva buvo nutraukta iki tol pasienyje veikusios privačios automobilių aikštelės veikla. Ministerijos valdininkus piktino, kad už įvažiavimą į aikštelę ir laukimą joje vairuotojams reikėjo susimokėti.

„Prieš keletą mėnesių Vyriausybė priėmė sprendimą aikštelę perduoti Susisiekimo ministerijos žinion, tačiau Vilkaviškio rajono savivaldybė šio sprendimo nevykdo“, – aiškino susisiekimo ministro patarėjas Martynas Čerkauskas.

Anot jo, ministeriją stebina vietos valdininkų pozicija vilkinti problemos sprendimą.

„Atrodo, kad dabartinė padėtis dėl kokių nors ekonominių ar politinių sumetimų juos tenkina. Todėl ministerija negali prisiimti jokios moralinės atsakomybės ir dėl kraupios nelaimės“, – kalbėjo ministerijos atstovas.

Jis aiškino, kad šiuo metu rengiama ir su įvairiomis institucijomis derinama nauja eismo pasienyje tvarka, kurią tikimasi pradėti įgyvendinti rugsėjo pabaigoje ar spalio pradžioje.

Kaltės nejaučia ir Vilkaviškio rajono valdžia. Meras Algirdas Bagušinskas ne kartą teigė, kad savivaldybei nepriimtinas Vyriausybės sprendimas, kuriuo automobilių stovėjimo aikštelės valstybinės žemės sklypas paimtas iš savivaldybės ir perduotas Susisiekimo ministerijos dispozicijon. Esą į automobilių stovėjimo aikštelę privačios bendrovės jau investavo apie 2 mln. litų.

Savivaldybės taryba buvo apsisprendusi, kad automobilių stovėjimo aikštelę ministerijai perduos kartu su savivaldybės įsipareigojimais pagal anksčiau sudarytas sutartis su verslininkais. Tačiau ši žemės sklypus nori perimti be jokių įsipareigojimų.

Savo tiesą Vilkaviškio rajono savivaldybė pasirengusi įrodinėti net teismuose. Ketinama skųsti ne tik Susisiekimo ministeriją, bet ir Vyriausybę, priėmusią savivaldybei nepalankų sprendimą.

„Į teismą iki šiol nesikreipėme tik todėl, kad dar tikimės problemą išspręsti gražiuoju. Tačiau jokios atsakomybės už bet kokias nelaimes pasienyje prisiimti negalime“, – aiškino Vilkaviškio rajono vicemeras Jonas Meškauskas.

BNS
Naujienų agentūros BNS informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB „BNS“ sutikimo draudžiama.
Komentarai
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą
Pranešti klaidą

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Daugiau straipsnių nėra
Rodyti senesnius straipsnius
KALĖDINIŲ DOVANŲ GIDAS
Parašykite atsiliepimą apie 15min