Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti
2009 08 24

Padidėjus baudoms „zuikiai“ ginasi aršiau

Nuo liepos pabaigos Klaipėdoje padidėjusios baudos už važiavimą be bilietų kol kas nepraretino „zuikių“ gretų. Tačiau mėgėjai važiuoti be bilieto pradėjo aršiau gintis ir nesutikdami mokėti baudų veliasi į teisminius ginčus.
Nuo liepos pabaigos be bilietų važiuojantiems keleiviams gresia kur kas didesnės baudos.
Nuo liepos pabaigos be bilietų važiuojantiems keleiviams gresia kur kas didesnės baudos. / G.Kubiliūtės nuotr.

Nuo liepos pabaigos baudos už važiavimą be bilieto padidėjo kelis kartus: nuo 10–20 iki 60–100 litų. Apie gresiančias sankcijas perspėjanti informacija iškabinta daugelyje autobusų. „Kol kas sunku vertinti situaciją, nes nuo pasikeitimų praėjo tik apie trys savaitės. „Zuikių“ skaičius kol kas panašus kaip anksčiau. Vidutiniškai per dieną jų pagauname apie 80, ypač arši reakcija buvo pirmąją savaitę, nes daug kas nežinojo apie didesnes baudas“, – pasakojo viešosios įstaigos „Klaipėdos keleivinis transportas“ direktorius Gintaras Neniškis.  

G.Kubiliūtės nuotr./Baudos padidėjo kelis kartus.
G.Kubiliūtės nuotr./Baudos padidėjo kelis kartus.

Anot jo, pastebima tendencija, kad dėl padidėjusių baudų labai padaugėjo teisminių ginčų: važiavusieji be bilieto anksčiau figūruodavo 3–4 bylose per metus, o dabar vien per tris savaites teisminių ginčų yra 4.

Vis dėlto viešojo transporto įmonės atstovai mano, kad padidintos baudos bus veiksminga priemonė, tiesiog reikia daugiau laiko, kad keleiviai tai įsisąmonintų. „Mes patys siūlėme didinti baudas, nes senosios jau neatitiko šių dienų realijų. Baudos buvo mažesnės nei mėnesiniai bilietai“, – teigė G.Neniškis.

Tikimasi, kad didesnės baudos išgąsdins ir sumažins vadinamųjų ekonominių zuikių gretas. „Šios kategorijos „zuikiai“ apsiskaičiuodavo, kad geriau būti pagautam kontrolierių 2 ar 3 kartus per mėnesį, nei už mėnesinį bilietą mokėti 70 litų. Tačiau dabar jiems šis triukas neapsimokės“, – įsitikinęs G.Neniškis.

Anot jo, šiuo metu važiuojantiems be bilieto dažniausiai taikoma 80 litų bauda. Jei yra sunkinančių aplinkybių, pavyzdžiui, nesusimoka visa grupė jaunuolių, pažeidėjai yra neblaivūs, priešinasi, tada skiriama didesnė bauda.

Pašnekovo teigimu, kad žmonės įsisąmonintų, jog baudos yra žymiai didesnės ir neapsimoka rizikuoti važiuoti be bilietų, reikia daugiau laiko. Panašiai kaip ir dėl reformos, kai keleiviai buvo pradėti pratinti lipti pro priekines autobusų duris ir išlipti pro vidurines ar galines. Šiuo metu dėl to kyla jau mažiau problemų. „Reformos neįvyksta per kelis mėnesius. Tam reikia daugiau laiko“, – sakė G.Neniškis. 

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius