Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti
2015 11 17

Pagarsėjusio grožio salono „Golden Touch“ savininkams gresia nemažos baudos

Sostinės grožio salono „Golden Touch“ veiklą tyrę kriminalistai sukčiavimo neaptiko, todėl vasarą pradėtą ikiteisminį tyrimą nutraukė. Tačiau daugybės skundų dėl agresyvių verslo metodų sulaukusio salono veiklą tiria vartotojų teisių gynėjai, jo savininkams gali tekti plačiai atverti piniginę.
„Golden Touch“ salonas
„Golden Touch“ salonas / Golden-touch.lt nuotr.

Apie Vilniaus Lvovo gatvėje įsikūrusį saloną kalbos po sostinę sklando nuo pat jo atidarymo šių metų balandį. 

Moterys spiriamos pasirašyti paskolos sutartį už „Golden Touch“ procedūras, kurių kaina 4200, 2800 arba 1400 eurų. 

Moterys į jį pakviečiamos telefonu žadant nemokamą veido odos arba plaukų procedūrą, kurios metu aiškinama apie stebuklingą salone naudojamą kosmetiką su auksu.

Paskutinę apsilankymo valandą moterys paprastai primygtinai spiriamos pasirašyti paskolos sutartį už „Golden Touch“ procedūras, kurių kaina 4200, 2800 arba 1400 eurų. 

Šiame salone apsilankiusi 15min.lt žurnalistė įsitikino, kad kalbos apie spaudimą pasirašyti sutartį yra teisingos ir aprašė savo įspūdžius. 

Prokurorai sukčiavimo nenustatė

Kriminalistai į bendrovei „D Service“ priklausančio salono „Golden Touch“ duris pasibeldė liepos mėnesį. 

Tyrėjai išsiaiškino, kad salonas veikia be leidimo – higienos paso.

Vyriausiojo policijos komisariato Kriminalinės policijos ekonominių nusikaltimų tyrimo valdyboje buvo pradėtas ikiteisminis tyrimas dėl galimo sukčiavimo, buvo apklausiami liudytojai. 

Generalinės prokuratūros atstovai 15min.lt pateikė informaciją, kad salone buvo siūloma netikrinta kosmetika bei prietaisai. Tyrėjai išsiaiškino, kad salonas veikia be leidimo – higienos paso.

Tyrimo metu taip pat buvo nustatyta, jog salono komercinė veikla galimai yra nesąžininga, tačiau kriminalistai nusikaltimo požymių neaptiko, todėl tyrimas buvo nutrauktas.

Bendrovių nesąžiningą veiklą aiškinasi ne prokurorai, o vartotojų teisių gynėjai. 

L.Vireliūnaitės nuotr. /Paslaugų pasiūlymas
L.Vireliūnaitės nuotr. /Salono paslaugų pasiūlymas

Spalio mėnesį į prokurorus kreipėsi Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (VVTAT), prašydama leidimo susipažinti su tyrimo medžiaga ir jį gavo. 

Vartotojos prašymuose dažniausiai nurodo, kad jautė įmonės spaudimą sudaryti sutartis, neturėjo laiko pagalvoti ir apsispręsti.

Kaip 15min.lt teigė tarnybos vyriausiasis specialistas viešiesiems ryšiams Vitas Ūsas, tarnyba atlieka tyrimą dėl galimos nesąžiningos komercinės veiklos. 

Į VVTAT kreipėsi daugiau kaip 10 vartotojų, prašydamos nutraukti kosmetikos įsigijimo ir vartojimo kredito sutartis. 

„Vartotojos prašymuose dažniausiai nurodo, kad jautė įmonės spaudimą sudaryti sutartis, neturėjo laiko pagalvoti ir apsispręsti“, – pastebėjo V.Ūsas. 

Sutartis galima nutraukti

Galimybę grąžinti kosmetiką reguliuoja Mažmeninės prekybos taisyklės. Jei ji įsigyta prekybai skirtose patalpose, ją galima atiduoti atgal tik tokiu atveju, jei sutinka pardavėjas. 

Skundus gavusi VVTAT kreipėsi į įmonę ir ši iki šiol ginčus spręsdavo taikiai – kredito sutartys būdavo nutraukiamos. 

Tačiau, VVTAT teigimu, šiuo atveju kosmetika siūloma moterį į saloną kviečiant asmeniškai, o sutartis sudaroma ne jos iniciatyva, todėl sutartys laikomos sudarytos ne prekybai skirtose patalpose. Taigi, jas galima nutraukti per 14 dienų. 

Skundus gavusi VVTAT kreipėsi į įmonę ir ši iki šiol ginčus spręsdavo taikiai – kredito sutartys būdavo nutraukiamos. 

Tarnyba tyrimo dar nebaigė, todėl apie jo eigą V.Ūsas pasakoti nenorėjo, tačiau jis pabrėžė, jog tarnyba šiame etape netvirtina, kad pažeidimai tikrai buvo padaryti. 

Kaip nesąžiningą veiklą apibrėžia įstatymai

Anot V.Ūso, nesąžininga komercinė veikla dažniausiai pasireiškia kaip klaidinanti arba agresyvi.

Veikla yra klaidinanti, jei ji pasireiškia kaip apgaulingas tvirtinimas, kad produktą bus galima įsigyti tik per ypač trumpą laikotarpį.

Įstatyme nustatyti konkretūs draudžiami atvejai: komercinė veikla yra klaidinanti, jei „ji pasireiškia kaip apgaulingas tvirtinimas, kad produktą bus galima įsigyti tik per ypač trumpą laikotarpį arba kad tik tuo laikotarpiu jį bus galima įsigyti nustatytomis sąlygomis, taip siekiant paskatinti vartotoją nedelsiant priimti sprendimą, nesuteikiant vartotojui galimybės ar pakankamai laiko priimti informacija paremtą sprendimą“. 

Veikla laikoma agresyvia, jeigu ji priekabiavimu, prievarta, įskaitant fizinės jėgos panaudojimą arba pernelyg didelę įtaką, gali labai apriboti vidutinio vartotojo pasirinkimo laisvę arba elgesį produkto atžvilgiu ir jeigu taip vidutinis vartotojas skatinamas arba gali būti skatinamas priimti tokį sprendimą dėl sandorio, kurio jis kitomis aplinkybėmis nebūtų priėmęs.

Komercinė veikla yra agresyvi, jeigu ji pasireiškia kaip įspūdžio sudarymas, kad vartotojas negali palikti patalpų, kol sutartis nebus sudaryta.

Už Nesąžiningos komercinės veiklos vartotojams draudimo įstatymo pažeidimus bendrovės gali būti baudžiamos nuo 289 iki 8688 eurų bauda, o kai nustatomos sunkinančios aplinkybės – iki 34 754 eurų. 

Į 15min.lt laišką su klausimais salono darbuotojai neatsakė. 

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius