-50% metinei prenumeratai. Velykų dovana!
Prenumeruoti
2009 03 23

Parduotuvę ėmė šturmu

Tikėdamiesi prisipirkti prekių kone perpus pigiau, paskelbus akciją, sekmadienio naktį sostinės „Maximos“ prekybos centrą šturmavo pirkėjai. Parduotuvėje taikoma 40 proc. nuolaida visoms pramoninėms prekėms pritraukė tūkstančius pirkėjų, jie iš lentynų šlavė viską, kas pakliuvo po ranka.
„Akropolio“ parduotuvės „Maxima“ apgultis, daug pirkėjų liko už durų, laimingieji tempia pirkinius.
„Akropolio“ parduotuvės „Maxima“ apgultis, daug pirkėjų liko už durų, laimingieji tempia pirkinius. / Sauliaus Chadasevičiaus / 15min nuotr.

Per „Akropolyje“ įsikūrusioje „Maximos“ parduotuvėje surengtą „Juodojo apsipirkimo nakties“ akciją žmonės prekių nesirinko – prekybos centro lentynos buvo tiesiog šluojamos.

„Statistikos, kiek ko buvo parduota, nėra, tik apytiksliai galima pasakyti, kad populiariausios buvo higienos prekės, parfumerija. Žmonės pirko ir buitinę techniką“, – pasakojo bendrovės „Maxima LT“ atstovė Renata Saulytė.  

Prekybos centre per naktį budėjo padvigubintos darbuotojų ir apsaugininkų gretos, todėl incidentų pavyko išvengti. 

Pasak R.Saulytės, toks žmonių antplūdis „viršijo visus lūkesčius“. Buvo iššluotos ne tik parduotuvių lentynose sudėtos prekės, bet ir sandėlio atsargos.  

„Maximos“ atstovai, pavykus šiai akcijai Vilniuje, panašių išpardavimų ketina surengti ir kitose parduotuvėse bei miestuose.

Nuolaidų akcija, turėjusi tęstis nuo 24 iki 6 val. ryto, prasidėjo kur kas anksčiau – jau nuo 23 val. žmonės nebuvo įleidžiami į parduotuvę. Susirinkusiesiems apsauga pranešė, jog dėl didelio žmonių srauto apsipirkti leis tik tiems, kurie iš anksto liko budėti prekybos centre. Dėl to už durų likusi minia grasino šturmuoti pastatą, skambėjo nepasitenkinimo šūksniai.

Artėjant vidurnakčiui, aplinkinėse gatvėse apie „Akropolį“ susidarė spūsčių. Nerasdami vietų tūkstantinėje prekybos centro mašinų aikštelėje, vairuotojai mašinas statė ir toli nuo parduotuvės. Norinčius apsipirkti visą naktį iš įvairių Vilniaus vietų nemokamai vežė specialūs autobusai. 

Apie 1 val. iš „Akropolio“ ištrūko viena pirkėja, kuriai per spūstis buvo suplėšyta striukė. Ji sakė, kad pramoninių prekių lentynos jau beveik iššluotos, pirkėjams dar liko tualetinio popieriaus, virdulių, kai kurių kitų prekių. Tuo metu pirkėjai tebelaukė lauke, jų eilės prie „Akropolio“ įėjimo netrumpėjo.  

Sutaupiau tūkstantį litų. Ką, mažai? – džiaugėsi pirkėjasApie 1.15 val. prie „Akropolio“ atvyko policijos ekipažas. Pareigūnai brovėsi prie durų ir mėgino mažinti jų apgultį – prie prekybos centro tebeplūdo daugiau pirkėjų.

Akcijai baigiantis, apie 5 val., žmonių spūstys sumažėjo ir visi norintys jau galėjo patekti į prekybos centrą. Akcija baigėsi, kaip ir numatyta, laiku.

Džiaugėsi sutaupę

Laimingieji, kuriems kelias valandas atstovėjus per visą „Maximos“ parduotuvę nusidriekusiose eilėse pavyko įsigyti pigesnių prekių, tikino sutaupę ne vieną šimtą litų.

„Sutaupiau tūkstantį litų! O ką, mažai? Sauskelnės, visa kita. Dabar pusę metų bus ramu, nereikės važinėti“, – apie 3 val. nakties kimšdamas pirkinius į mikroautobusiuką, kalbėjo vidutinio amžiaus vyras, išleidęs kone 1,5 tūkst. Lt. 

„Ne paslaptis, kad vartojimas mažėja apie 8 proc. Pramoninių prekių parduodama dar mažiau. Paprasta nuolaida ir akcija žmonių nebepriviliosi, todėl buvo nuspręsta padaryti tokią akciją“, – sprendimą surengti tokią apsipirkimą skatinančią akciją aiškino „Maximos LT“ atstovė R.Saulytė.

Vertina atsargiai

Kiti didieji Lietuvos prekybos tinklai šį „Maximos“ išpardavimą vertina atsargiai ir pripažįsta artimiausiu metu tokių akcijų neplanuojantys.

„Apie išpardavimus galvojame ir skaičiuojame. Kol kas esame susikoncentravę į naujai rengiamą rinkodaros akciją“, – plačiau konkurentų veiksmų komentuoti nepanoro „Rimi“ atstovė Rasa Juodkienė.  Pasak jos, prekybos tinklas tokiu būdu „atliko rinkodaros veiksmą“, siekdamas privilioti klientų.  

„Kiekvienas prekybos tinklas rengia akcijas, kurios jam atrodo tikslingos. „Maxima“ dirba naktimis, padarė tokią akciją. „Norfa“ naktimis nedirba“, – sakė „Norfos“ atstovas Darius Ryliškis.

Psichologas: vilionė pirkėjams

Psichologas Olegas Lapinas tokiuose masiniuose išpardavimuose neįžvelgia nieko smerktino, taip, anot jo, tėra viliojami vartotojai.

„Kai žmogus nusiperka pigiau, ypač per krizę, jis tarsi jaučiasi valdantis procesą, įgyja tariamą pranašumą. Pirkti pigiau – racionalus žingsnis, tik klausimas, ar tos pramoninės prekės žmogui išties bus reikalingos“, – abejojo O.Lapinas. Pasak psichologo, stebint tokias akcijas reikėtų kalbėti ne apie žmogaus, o apie vartotojo psichologiją. „Vartotojų viliojimas vyko visais laikais“, – sakė O.Lapinas. 

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Įsirenkite šildymą oras–vanduo ir gaukite kompensaciją net iki 70 proc.
Reklama
Kas svarbu įrengiant biurą: keturios interjero dizaino tendencijos
Reklama
Pavasario savaitgaliams ar atostogoms – laikas pajūryje: ne tik pailsėsite, bet ir sustiprinsite sveikatą
Reklama
Norintiems investuoti į NT projektų plėtrą – kaip išsirinkti projektą pagal paskirtį?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius