Dabar populiaru
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą

Patekę į eismo įvykį užsienyje lietuviai neretai tampa nesąžiningų vairuotojų aukomis

Įvykio vietoje
Juliaus Kalinsko / 15min nuotr. / Avarija. Asociatyvi nuotr.
Šaltinis: 15min
0
Skaitysiu vėliau
A A

Ne gyvybės draudimo bendrovės BTA duomenimis, vairuotojai deklaracijas Lietuvoje pildo darydami vis mažiau klaidų, tačiau patekę į eismo įvykį užsienyje neretai tampa nesąžiningų vairuotojų aukomis. Deklaracijose, kurios užpildytos netiksliai, dažniausiai nepakanka informacijos: nepažymėti ar klaidingai pažymėti aplinkybių laukeliai, nenubraižytos schemos, supainiota laukelių pildymo tvarka, dokumente nėra vairuotojų parašų.

„Lietuviams kur kas sunkiau eismo įvykio deklaracijas pildyti užsienyje. Deklaracijoje lietuvių kalba yra laukelis, skirtas pasirašyti atsakingam už eismo įvykį asmeniui, o daugelyje kitų Europos valstybių deklaracijoje atskiro laukelio nėra. Jei vairuotojas prie savo parašo prideda prierašą „esu atsakingas“, draudimo bendrovės vis vien sprendžia pagal deklaracijoje išdėstytas aplinkybes ir prierašui svarbos neteikia. Visos Europos Sąjungos valstybių eismo įvykio formos yra standartizuotos, turėdamas formą lietuvių kalba, vairuotojas, net ir pildydamas užsienietišką formą, žinos jos turinį ir turės galimybę tiksliau pateikti eismo įvykio aplinkybes. Vis tik tautiečiams vertėtų atidžiau pildyti deklaracijas užsienyje. Pasitaiko, kad jie pasirašo šį dokumentą nesuprasdami užsienio kalbos, neįsigilinę į turinį, pasitiki kitu eismo įvykio dalyviu, kuris gali pasinaudoti situacija, iškreipti aplinkybes, nuslėpti duomenis“, – teigia ne gyvybės draudimo bendrovės BTA Žalų reguliavimo departamento specialistas Giedrius Deveikis.

Pasak G. Deveikio, apie 80 proc. eismo įvykių užsienyje patiria vilkikai. Kaip rodo pusketvirtų metų BTA statistika, vidutiniškai per metus jie patenka daugiau nei į 2 tūkst. įvykių, tuo tarpu kitų transporto priemonių įvykių skaičius siekia 600.

Daugiausia keblumų nutinka Didžiojoje Britanijoje

Kaip teigia specialistas, daugiausia keblumų nutinka Didžiojoje Britanijoje. Net jei į eismo įvykio vietą ir atvyksta policija, ji nesudaro protokolo, kuriame būtų įvardijamas eismo įvykio kaltininkas, o eismo įvykio deklaracija tradiciškai šalyje nepildoma.

Tačiau BTA rekomenduoja vairuotojams deklaracijas užpildyti asmenine iniciatyva, nes taip surenkama esminė informacija: įvykio data, vieta, dalyvių duomenys, aplinkybės, nubraižoma schema, o turint išsamią informaciją apie eismo įvykį draudimo bendrovei paprasčiau administruoti eismo įvykį. Jeigu kyla abejonių, ar deklaracija užsienio kalba yra užpildyta sąžiningai, ją rekomenduojame pasirašyti pridedant pastabą „pasirašau, bet nesuprantu arba nesutinku“.

Rusijoje – išmokos „lubos“

Tokiu būdu vairuotojas patvirtina, kad įvykyje dalyvavo ir palieka draudimo bendrovei galimybę tikslinti eismo įvykio aplinkybes. Jokiu būdu negalima taisyti jau užpildytos ir visų eismo įvykio dalyvių pasirašytos deklaracijos. G. Deveikio teigimu, pasitaiko atvejų, kai kitas eismo įvykio dalyvis nesutinka užpildyti formos – tada rekomenduojame nufotografuoti eismo įvykį, surinkti kito eismo įvykio dalyvio, jo automobilio, draudimo duomenis. Kilus neaiškumams, vairuotojai visada gali susisiekti su draudimo bendrove.

Jei policija neatvyksta, o deklaracijos lapų neturi nei vienas iš įvykio dalyvių, rekomenduojame viską surašyti ant paprasto lapo, nubraižyti eismo įvykio schemą ir abiems vairuotojams pasirašyti.

Kaip teigė BTA ekspertas, kiekviena šalis turi savo įstatymus ir taisykles, specifiką. Štai pagal Rusijos įstatymus, jei į eismo įvykio vietą policija nekviečiama, o dalyviai apsiriboja eismo įvykio deklaracijos pildymu, draudiminė išmoka negali viršyti 25 tūkst. Rusijos rublių – dėl šios priežasties šalyje policijos protokolai sudaromi beveik visada. Skandinavijoje, Didžiojoje Britanijoje įvykus smulkiam eismo įvykiui policija dažnai atsisako vykti į eismo įvykio vietą, o atvykusi tik padeda apsikeisti draudimo duomenimis ir užfiksuoja eismo įvykio faktą. Šiose šalyse policiją vairuotojams patariama kviesti, jei turite kasko draudimą, įtariate, kad kitas eismo įvykio dalyvis neblaivus arba jei su kitu eismo įvykio dalyviu nepavyksta susitarti.

Jei policija neatvyksta, o deklaracijos lapų neturi nei vienas iš įvykio dalyvių, rekomenduojame viską surašyti ant paprasto lapo, nubraižyti eismo įvykio schemą ir abiems vairuotojams pasirašyti. Taip įvykiai neretai fiksuojami Lenkijoje, toks dokumentas vadinasi „Oswiadczenie“.

Vis tik draudikai griežtai rekomenduoja patekusiems į eismo įvykį svečioje šalyje pasirūpinti, kad į eismo įvykio vietą būtų iškviesta policija, o jei ne, tada bent surašyta eismo įvykio deklaracija. Jeigu į eismo įvykio vietą policija neatvyksta arba ji nesudaro eismo įvykio protokolo, tuomet deklaracija tampa pagrindiniu dokumentu, patvirtinančiu eismo įvykio faktą bei nusakančiu jo aplinkybes.

 „BTA Insurance Company“ SE filialas pernai pasirašė daugiau kaip 186 mln. litų įmokų, o tai yra 17 proc. daugiau nei 2012 m. Bendrovės draudimo portfelyje daugiausiai augo kasko draudimo rūšis (56 proc.), antroje vietoje – bendrosios civilinės atsakomybės draudimas (45,5 proc.), trečioje – nelaimingų atsitikimų draudimas (37,6 proc.). Ne gyvybės draudimo bendrovė pernai klientams Lietuvoje atlygino 89,83 mln. litų, o šiuo metu kas valandą išmoka daugiau kaip 34 tūkstančius litų draudimo išmokų, kas 3 minutes užregistruoja po naują įvykį, per mėnesį pradeda 3100 naujų bylų. BTA filialas Lietuvoje klientų laukia naujai pastatytame A klasės energetinio efektyvumo biurų pastate „Grand Office“, kuris yra šalia Vilniaus miesto vakarinio aplinkkelio, Viršuliškių skg. 34

Komentarai
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą
Pranešti klaidą

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Daugiau straipsnių nėra
Rodyti senesnius straipsnius
KALĖDINIŲ DOVANŲ GIDAS
Parašykite atsiliepimą apie 15min