Dabar populiaru
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą

Pilies uostas tapo per mažas

Uostas - Pilies jachtų uostas jau sunkiai talpina visus laivus.
Jorės Janavičiūtės nuotr. / Pilies jachtų uostas jau sunkiai talpina visus laivus.
Šaltinis: 15min
0
Skaitysiu vėliau
A A

Pilies jachtų uoste vis sunkiau telpa laivai, tad planuojama jį gerokai išplėsti.

2009 m. atlikus Pilies jachtų uosto ir Danės upės krantinių rekonstrukciją, šią teritoriją pagal koncesijos sutartį 25 metus valdo AB „Klaipėdos laivų remontas“ (KLR). Iš jachtų uosto ši įmonė gauna maždaug 7 proc. savo pajamų. Pasak KLR generalinio direktoriaus Alvydo Butkaus, uosto pajamos sudaro 800–900 tūkst. Lt kasmet. Pagal koncesijos sutartį KLR nemoka už krantinės valdymą, tačiau įmonė įsipareigojusi investuoti į Pilies uostą.

Laivų daugėjo keleriopai

Anot direktoriaus, į uostą jau investuota apie 900 tūkst. litų, o iki kitų metų gegužės  planuojama investuoti dar 3 mln. litų. Ketinama statyti stacionarią arba mobilią kuro kolonėlę – ji jau turėtų būti „The Culture 2011 Tall Ships Regatta“ metu.

Taip pat numatyta įsigyti įrenginių, reikalingų jachtų pakėlimui, transportavimui, daugiau vandens, elektros tiekimo kolonėlių, gerinti švartavimosi sąlygas Danės krantinėje.

Bendrovės vadovo teigimu, investicijos į Pilies uostą atsipirks negreitai, tačiau KLR dėl to per daug galvos nesuka, mat uostas yra būtina Klaipėdos įvaizdžio dalis.
Pernai uostelyje apsilankė 1018 laivų, o 2004-aisias laivų skaičius tesiekė 251. „Laivų skaičius vis didėja, dažnai uoste visos vietos užpildytos, tačiau laivus vis tiek priimame, – sakė jis. – Kadangi tokios sąlygos nėra itin komfortiškos, kitą sezoną planuojame praplėsti jachtų uostą. Tada atsirastų apie 300 naujų stovėjimo vietų.“

Daugėja skandinavų

Smiltynėje rekonstruojamo jachtų uosto konkurencijos KLR vadovas nebijo: bus mažiau grūsties Pilies uoste, į Klaipėdą galės atvykti daugiau laivų.

Jachtų uosto vadovas Kastytis Bartusevičius pastebi tendenciją, jog Klaipėdą atranda vis daugiau suomių, norvegų, taip pat apsilanko danų, švedų, lenkų ar viena kita rusų jachta. Pastaruoju metu daugėja burinių laivų, o anksčiau populiaresni buvo motoriniai. Anot jo, šiuo metu dažniausiai perkami nauji laivai, o anksčiau Pilies uosto klientai buvo linkę pirkti naudotus. K.Bartusevičius džiaugėsi, kad atsiranda naujų iniciatyvų – buriuotojai patys organizuoja regatas, pavyzdžiui, vadinamąją trečiadieninę regatą.
 

Komentarai
Temos Remontas
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą
Pranešti klaidą

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Daugiau straipsnių nėra
Rodyti senesnius straipsnius
Parašykite atsiliepimą apie 15min