-50% metinei prenumeratai. Velykų dovana!
Prenumeruoti
2010 04 27

Politikų rankose – siūlymas apmokestinti stovėjimą Kauno „Akropolio“ garaže

Laisvės alėjos bendruomenė, Kauno valdžią paraginusi mokamo automobilių stovėjimo laiką sutrumpinti iki 17 val., politikams taip pat pasiūlė apmokestinti dalį prekybos centro „Akropolis“ garažo vietų, priklausančių miestui. Miesto politikai šį siūlymą turėtų svarstyti jau kitą savaitę. Tuo tarpu prekybos centro atstovai, paprašyti pateikti savo nuomonę, atsitvėrė tylos siena.
Iš 4 tūkst. vietų, esančių prekybos centro „Akropolis“ garaže, savivaldybei priklauso 1,5 tūkst. Laisvės alėjos bendruomenės narių skaičiavimais, apmokestinus šias vietas, savivaldybė per metus gautų maždaug 15 mln. Lt papildomų pajamų.
Iš 2,5 tūkst. vietų, esančių prekybos centro „Akropolis“ garaže, savivaldybei priklauso 1,5 tūkst. Laisvės alėjos bendruomenės narių skaičiavimais, apmokestinus šias vietas, savivaldybė per metus gautų maždaug 15 mln. Lt papildomų pajamų. / 15min.lt/Eriko Ovčarenko nuotr./Roberto Jakštaičio montažas

Kauno centro atgaivinimu besirūpinančios Laisvės alėjos bendruomenės nariai Kauno politikus paragino užtikrinti vienodas sąlygas centrinėje miesto dalyje dirbantiems verslininkams.

„Šią dieną verslo sąlygos yra iškreiptos. Privažiavimas prie parduotuvių, esančių Vilniaus gatvėje, Laisvės alėjoje ar kitur, yra mokamas. Visi žmonės, atvažiuojantys ten, moka miestui. Tuo tarpu miestas, „Akropolio“ garaže įsirengęs 1,5 tūkst. automobilių stovėjimo vietų, neima mokesčio ir taip iškreipia verslo sąlygas miesto centre. Jos turi būti vienodos: jeigu ten („Akropolio“ garaže – red.) neima mokesčio, tai ir čia neturėtų imti. Arba jeigu čia ima, tai ir ten reikėtų apmokestinti“, – savo argumentus dėstė Laisvės alėjos bendruomenės atstovas Rimantas Meška ir pridūrė, jog dėl tokių pokyčių į miesto centro pusę turėtų pasukti žymiai didesni miestiečių srautai.

R.Meška, paklaustas, kokią nauda iš to būtų miestui, atsakė: „Kaip suskaičiavo vienas mūsų kolega, maždaug 15 mln. Lt per metus, kurie būtų surinkti už mašinų stovėjimą.“

Prieš trejus metus pastačius „Akropolį“, už leidimą naudotis didžiuliu sklypu pagal servituto sutartį miesto savivaldybei buvo suteiktas leidimas naudotis 1,5 tūkst. aikštelės vietų. Politikai tuomet numatė, jog šios vietos pasitarnaus ne tik greta prekybos centro dirbantiems kauniečiams, tačiau ir Nemuno saloje iškilsiančios arenos lankytojams. Įsipareigojimai miesto reikmėms skirti 1,5 tūkst. garažo vietų išliko ir po 2008 metų pabaigoje įvykdyto sandėrio, kuomet „Akropolio“ valdymą iš „VP Market“ perėmė bendrovė „Re&Solution Property Management“.

Lėšos – centro puoselėjimui ir saugumui

Laisvės alėjos bendruomenės narių pasirašytas raštas su minėtu pasiūlymu užvakar buvo padėtas ant miesto mero Andriaus Kupčinsko stalo. Šis atsakingiems savivaldybės valdininkams pavedė išnagrinėti siūlymą bei išvadas iki kitos savaitės pateikti į kolegijos posėdį susirinksiantiems politikams. „Tai būtų kaip ir kompensacija, nes bet kokiu atveju moralinė žala Laisvės alėjai buvo padaryta“, – netiesioginį pritarimą bendruomenės siūlymui išreiškė meras.

Pasak bendruomenės atstovų, už automobilių stovėjimą surinktos lėšos galėtų būti panaudotos miesto centro puoselėjimui bei saugumo užtikrinimui. „Aišku, miesto vadovų prerogatyva spręsti, kam būtų galima skirti lėšas, tačiau svarbiausias klausimas yra saugumo užtikrinimas“, – akcentavo R.Meška.

Kauno „Akropolio“ atstovai, paprašyti įvertinti Laisvės alėjos bendruomenės siūlymą, nuo komentarų susilaikė. „Mes negalime komentuoti kažkokių žmonių pageidavimų ar siūlymų ir savivaldybės veiksmų“, – tepasakė prekybos centro valdytojas Vladimiras Kononenka, pridūręs, jog tokia yra „Akropolį“ įsigijusių investuotojų iš Vokietijos pozicija.

Kitas siūlymas įstrigo

Kiek anksčiau miesto politikams buvo pasiūlyta rinkliavą už automobilių stovėjimą miesto centre  rinkti ne iki 18, o iki 17 val. „Norime, kad po darbo žmonės nevažiuotų namo, liktų centre ir žinotų, jog jų mašina stovi nemokamai“, – taip šį siūlymą aiškino R.Meška.

Miesto politikai, šį siūlymą turėję svarstyti balandžio pradžioje vykusiame tarybos posėdyje, tąkart jo svarstymą atidėjo. „Buvo apsižiūrėta, kad vien informacinių lentelių pakeitimas dėl vienos valandos kainuos nemažus pinigus. Taip pat buvo svarstymų trumpinti laiką tik penktadienio vakarais, bet vėl viskas atsiremia į lenteles ir ženklus. Pakeisti sprendimą yra tik „zuikio dainos“. Tačiau šį sprendimo projektą atidėjome tobulinti“, – vaizdingai aiškino meras A.Kupčinskas.

Dar praėjusiais metais centre automobilius palikti norintys vairuotojai už tai turėjo mokėti iki 19 val. Metų pabaigoje miesto politikai patvirtino naująją tvarką, pagal kurią mokestis renkamas nuo 8 iki 18 val. „Po šio pakeitimo informacinių lentelių perdarymas ir pakabinimas kainavo apie 30 tūkst. Lt“, – tikslią sumą įvardino bendrovės „Automobilių stovėjimo aikštelės direktorius Algimantas Puidokas.

Anot jo, jeigu rinkliavos laikas būtų sutrumpintas dar viena valanda, pernai beveik 5,4 mln. Lt surinkusi savivaldybės valdoma įmonė per metus prarastų maždaug 650 tūkst. Lt.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Įsirenkite šildymą oras–vanduo ir gaukite kompensaciją net iki 70 proc.
Reklama
Kas svarbu įrengiant biurą: keturios interjero dizaino tendencijos
Reklama
Pavasario savaitgaliams ar atostogoms – laikas pajūryje: ne tik pailsėsite, bet ir sustiprinsite sveikatą
Reklama
Norintiems investuoti į NT projektų plėtrą – kaip išsirinkti projektą pagal paskirtį?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius