Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Seimo rinkimams skirtą leidinį išleidę konservatoriai nuplagijavo žurnalą „Žmonės“

Konservatoriai prieš rinkimus nusprendė atskleisti visą pagrindinei partijos kariaunai priklausančių asmenybių grožį. Neseniai pasirodė žurnalas „Žmonių istorijos“, kuriame svarbiausi partijos kandidatai pasakoja apie savo pomėgius ir dalijasi įžvalgomis apie gyvenimą. Tačiau tokia reklama politikams gali atsirūgti: paskaičius leidinį nesunku suprasti, kad jo rengėjai įkvėpimo sėmėsi vartydami žurnalą „Žmonės“. Šio žurnalo leidėjai jau konsultuojasi su teisininkais.
Žurnalai
Konservatorių „Žmonių istorijos“ itin primena žurnalą „Žmonės“. / Irmanto Gelūno / BNS nuotr.

Žurnalas „Žmonių istorijos“ kartu su keliais laikraščiais buvo išplatintas savaitgalį. Leidinio tiražas – 140 tūkst. egzempliorių. 2 ir 4 puslapiuose smulkiu šriftu nurodyta, kad tai – politinė reklama, kuri bus apmokėta iš Tėvynės sąjungos-Lietuvos krikščionių demokratų (TS-LKD) politinės kampanijos sąskaitos.

Žurnalo viršelyje puikuojasi parlamentarė Agnė Bilotaitė, paskaityti apie šią politikę kviečia užrašas „Duona iš Agnės rankų“. „Kiekvieną dieną pradedu nuo puodelio vandens su citrinos sultimis. Išspaudžiu pusę citrinos. Tai – puikus vitaminų šaltinis. Be to, labai mėgstu kontrastinį dušą“, – skaitytojams dėsto jaunoji politikė.

Dainius Kreivys, kurį „Žmonių istorijos“ pristato kaip stilingiausią Lietuvos politiką, žurnalo puslapiuose dalijasi planais įkopti į Barre des Ecrins kalną, krašto apsaugos ministrė Rasa Juknevičienė kalba apie savo užaugintas sodo ir daržo gėrybes ir moko raugti agurkus, parlamentarai Vilija Aleknaitė Abramikienė ir Emanuelis Zingeris pasakoja, kaip myli šuniukus.

„Žmonių istorijose“ konservatoriai pateikia savo mėgstamų patiekalų receptų, dalijasi patarimais, kaip išsaugoti sveikatą, rekomenduoja, kokias knygas verta skaityti.

Niekada nespausdinome užsakomųjų straipsnių, esame dėję tik įvaizdinę partijų reklamą. O dabar sulaukiame skambučių su klausimu, už kiek parsidavėme konservatoriams, - sakė D.Žemaitytė.

„Pasiskolino“ šriftą, rubrikų pavadinimus

Konservatorių reklaminis leidinys nepraslydo pro akis žurnalo „Žmonės“ leidėjams. Jo vyriausioji redaktorė Daina Žemaitytė 15min.lt teigė, kad ją nustebino abiejų leidinių panašumas.

„Riba tarp panašumo, atsitiktinių sutapimų ir plagiato yra labai neaiški, todėl kreipėmės į specialistus ir laukiame jų įvertinimo“, – sakė ji.

Anot D.Žemaitytės, konservatorių žurnalo viršelyje esančių anonsų šriftas – lygiai toks pat, kokį naudoja žurnalas „Žmonės“, vienodas abiejų leidinių viršelio išdėstymas. „Žmonės“ viršelyje skelbia apie savo tiražą – apskritimas su nurodytu tiražu yra ir „Žmonių istorijos“ viršelyje, tačiau ne viršuje, o apačioje.

„Atsivertus leidinį aiškiai matyti, kad jo struktūra labai panaši, „Žmonių istorijos“ taip pat prasideda nuo mažų žinučių, iškart po jų publikuojama viršelio tema. Be to, jame radome net 4 rubrikų pavadinimus, kokios yra žurnale „Žmonės“, tai – „Margas pasaulis“, „Viršelio istorija“, „Olimpas“ bei „Skanaus“. Manau, jog sutapimų yra per daug, kad galėtume juos vertinti kaip atsitiktinius“, – teigė pašnekovė.

Vyriausioji redaktorė pripažįsta, kad panašumų turi daugelis pasaulyje leidžiamų tokio tipo žurnalų.

„Tačiau aliuzija į mūsų žurnalą tikrai yra. Juk Lietuvoje prakalbus apie žurnalą, rašantį apie žinomas asmenybes, pirmiausia į galvą ateina „Žmonių“ pavadinimas. Neturint teisinio įvertinimo, kol kas tai yra tik mano, kaip redaktorės, nuomonė. Ir man kelia nuostabą, kad konservatoriai, deklaruojantys amžinas ir pamatines vertybes, nusprendė pasinaudoti lengvai bulvarinės pakraipos žurnalo populiarumu. Be to, gerbdami žmonių teisę į nuosavybę, jie turėtų gerbti ir intelektinę nuosavybę. Populiarumo siekėme ilgu ir sunkiu darbu, ir jei juo bandoma pasinaudoti sąmoningai, tai – pasikėsinimas į mūsų intelektinę nuosavybę, – pabrėžė D.Žemaitytė. – „Žmonės“ yra absoliučiai apolitiškas žurnalas. Kaip įmanydami stengiamės atsiriboti nuo politikos ir politikų, ypač – prieš rinkimus. Niekada nespausdinome užsakomųjų straipsnių, esame dėję tik įvaizdinę partijų reklamą. O dabar sulaukiame skambučių su klausimu, už kiek parsidavėme konservatoriams.“

Mes labai stengėmės, kad mūsų leidinys nebūtų panašus į „Žmones“. Konsultavomės, kad nebūtų autorinių teisių pažeidimo, - tikino M.Adomėnas.

Konservatoriai panašumų nemato

„Žmonių istorijų“ vyriausiuoju redaktoriumi pristatomas TS-LKD rinkimų štabo vadovo pavaduotojas Mantas Adomėnas atmeta priekaištus, esą rengdami „Žmonių istorijas“ konservatoriai įkvėpimo ieškojo vartydami žurnalą „Žmonės“.

Jis 15min.lt aiškino, kad pirminis jų leidinio variantas buvo panašesnis į populiarųjį žurnalą, tačiau galiausiai tie panašumai buvo panaikinti.

„Mes labai stengėmės, kad mūsų leidinys nebūtų panašus į „Žmones“. Mūsų leidinio pavadinimas užsimena, kad jame kalbama apie žmones, tiesiog nesugalvojome jokio kito pavadinimo. Konsultavomės, kad nebūtų autorinių teisių pažeidimo“, – sakė politikas.

Paklaustas, kodėl „Žmonių istorijose“ yra net 4 rubrikos, kokias turi ir žurnalas „Žmonės“, M.Adomėnas teigė, jog, pavyzdžiui, frazė „Margas pasaulis“ ar žodis „Skanaus“ nėra „Žmonių“ nuosavybė.

„Šios frazės lietuvių kalboje yra idiominės. Galima buvo „Margą pasaulį“ pavadinti „Įvairenybėmis“, tačiau ganėtinai beviltiškai skamba. O kalbant apie rubriką „Olimpas“, tai čia toks pasąmoningas dalykas, kai kalbi apie partijos lyderius, šis žodis savaime prilimpa“, – teigė konservatorius.

Jo teigimu, jeigu „Žmonių“ leidėjai nuspręs ieškoti teisybės, tai konservatorių žurnalui suteiks daugiau populiarumo. M.Adomėnas teigė, kad iki rinkimų planuojama išleisti dar vieną „Žmonių istorijų“ numerį.

„Visuomenė politikus mato kaip valdžiažmogius, kurie yra atskira gyvūnų rūšis. Neva jie tik ir tegalvoja, kaip priiminėti skaudžius sprendimus. Šiuo leidiniu norėjome parodyti politikus ne politiniame kontekste, o kad jie – taip pat žmonės su savo laisvalaikiu ir pomėgiais“, – sakė jis.

Reklama gali virsti antireklama

TS-LKD yra viena rimčiausių partijų. Jeigu „Žmonių“ leidėjai paduos juos į teismą ir įrodys, kad buvo plagiatas,  bus negerai, - sakė V.Dumbliauskas.

Politologas Vytautas Dumbliauskas 15min.lt teigė, kad konservatoriai bando rinkėjus pritraukti demonstruodami partijos kandidatų asmeninį žavesį, tačiau jeigu paaiškėtų, kad jie nuplagijavo žurnalą „Žmonės“, politikams tai populiarumo nepridėtų.

„Privataus gyvenimo nušvietimas dabar labai madingas, tai rodo žurnalo „Žmonės“ tiražas. Rinkėjai balsuoja ne racionaliai, o vadovaudamiesi emocijomis, tai yra įrodyta. Jie mieliau žiūrės į A.Bilotaitės nuotrauką, nei skaitys partijos programą“, – sakė politologas.

Jis nenorėjo spėlioti, ar tokia reklama pridės konservatoriams balsų. Tačiau, jo teigimu, jeigu paaiškėtų, kad „Žmonių istorijos“ yra žurnalo „Žmonės“ plagiatas, reklama virstų antireklama.

„TS-LKD yra viena rimčiausių partijų. Jeigu „Žmonių“ leidėjai paduos juos į teismą ir įrodys, kad buvo plagiatas,  bus negerai“, – pridūrė jis. 

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius