Dabar populiaru
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą

Pirmasis fotofilmų festivalis iš „Romuvos“ perkeliamas į M.Žilinsko dailės galeriją (papildyta 14.10 val.)

Profesionaliausiu darbu pripažinta 25-erių fotografės iš Maskvos Tatjanos Iljinos serija „Paprastos sielos sindromas“, kurioje mergina pasakoja apie žmones, sergančius Dauno sindromu.
Tatjanos Iljinos nuotr. / Profesionaliausiu darbu pripažinta 25-erių fotografės iš Maskvos Tatjanos Iljinos serija „Paprastos sielos sindromas“, kurioje mergina pasakoja apie žmones, sergančius Dauno sindromu.
Šaltinis: Laikraštis „15 minučių“
0
Skaitysiu vėliau
A A

Ketvirtadienį Kauno kino teatre „Romuva“ vyks jaunimo fotografijos konkurso „Jaunas žmogus XXI amžiuje“ apdovanojimai. O M.Žilinsko dailės galerijoje - pirmasis tarptautinis fotofilmų festivalis „Stop frame“. Iš kino teatro į galeriją festivalis perkeltas dėl techninių kliūčių.

Antrą kartą rengiamame nuotraukų konkurse šiemet 230 autorių pateikė 2189 darbus. Savo nuotraukas pristatyti ryžosi jaunuoliai iš 14 pasaulio šalių. Palyginus su praėjusiais metais, šiemet dalyvių skaičius išaugo tris kartus. Todėl vertinimo komisijai, kurios nariai – žymūs Lietuvos fotomenininkai Algimantas Aleksandravičius, Jonas Staselis, Romualdas Požerskis, Gintaras Česonis ir Eglė Deltuvaitė – teko nelengva užduotis išrinkti laimėtojus. Vis dėlto nugalėtojai išrinkti ir rytoj bus apdovanoti: profesionaliausiu darbu pripažinta 25-erių fotografės iš Maskvos Tatjanos Iljinos serija „Paprastos sielos sindromas“, kurioje mergina pasakoja apie žmones, sergančius Dauno sindromu.

Pasak autorės, ši liga ir ja sergantys žmonės visuomenėje neturėtų būti ignoruojami. „Reikėtų apie tai kalbėti nuo mažumės. Mano nuotraukų serija – savotiški „skiepai visuomenei“, pripratusiai užmerkti akis ir būti žiauriais žmonėms nepanašiems į visus. Daugelis galvoja, kad ant su tokiu nukrypimu gimusio vaiko galima statyti kryžių. Nuo tokių vaikų dažniausiai atsisakoma, jie atiduodami į vaikų globos namus, kuriuose su jais elgiamasi grubiai ir nežmoniškai. Keisčiausia, kad tokių vaikų atsisakoma dėl nežinojimo, kad vaikai su šiuo sindromu gabūs vystymuisi, kad jų gyvenimą galima pakeisti“, – sakė pagrindinio konkurso prizo laimėtoja.

Tarp apdovanojimų laureatų atsidūrė ir klaipėdietė Evelina Daugėlaitė, sukūrusi įdomius fotografinius montažus cikle „Gyvenimas devyniose langeliuose“, taip pat kaunietė Milda Kiaušaitė už seriją „Ar mes tikri?“.

Rinks geriausius fotofilmus

Tą pačią dieną „Romuvoje“ vyks ir pirmasis fotofilmų festivalis„Stop frame“. Fotofilmas – tai tarpdisciplininio meno kūrinys, kuriame apjungta fotografija, muzika, tekstas. Jame iš daugelio atskirų fotografinių kadrų sukuriamas dinamiškas mini siužetas – fotopasakojimas su garsu ir tekstu. Fotofilmo kūrybai naudojama animacijos technika, kur vietoje tradicinių piešinių, daiktų arba lėlinių figūrų naudojamos nuotraukos. Fotofilmų prototipais galima laikyti jau daug dešimtmečių organizuojamus skaidrių konkursus.

Kauniečiai šioje srityje – tarsi pionieriai. Pernai jachtklube vyko pirmasis tarptautinis fotofilmų kūrybos pleneras. Jo metu 50 jaunųjų kūrėjų iš įvairių šalių sukūrė 35 filmus, kurie buvo rodomi Lietuvoje ir Lenkijoje.

Festivalyje „Stop frame“ bus rodomos dvi programos: konkursinių filmų, kuriuos dažniausiai kuria fotografijos mėgėjai, ir nekonkursinių, kuriuos sukūrė profesionalūs menininkai. Profesionalių kūrėjų darbų grupėje bus demonstruojamas vaidybinio filmo „Zero 2“ fotoanonsas (fotografas Saulius Makauskas), Mariaus Jovaišos „Neregėta Lietuva“, Gintaro Česonio „Rutina“, internete labai populiarus fotofilmas „Her morning elegance“, Giedrės Beinoriūtės „Nerutina“, kurio gamybai panaudota 80 tūkst. nuotraukų kadrų.

Konkursinių filmų vertinimo komisijoje bus žymiausi šalies fotografijos specialistai, o publika taip pat galės balsuoti ir išrinkti savo favoritą.

Pradžių pradžia – Kaune?

Moksliniuose leidiniuose minima, kad Kaune 1908-1911 m. pasirodė pirmieji fotografo ir erdvinės animacijos pradininko Vladislovo Starevičiaus darbai. Kai kuriuose leidiniuose lėlių animacijos technikos išradėjas vadinamas „stebukladariu iš Kauno“. Šį kino entuziastą išrasti naują filmų kūrybos metodą, kuriame taikomas pavienių kadrų fotografavimo principas, privertė aplinkybės. Žinoma, kad 1909 m. V. Starevičius jau buvo sukūręs dokumentinius mokslo populiarinimo filmus „Laumžirgių gyvenimas“ ir „Skarabėjai“. 1910 m. kartą vaikštinėdamas po Ąžuolyną jis pastebėjo raguotų vabalų elniaragių kovą ir panoro ją nufilmuoti. Deja, raguotieji „aktoriai“ nepanoro operatoriui pozuoti. Todėl menininkas pasigamino šių vabzdžių maketus, suskirstė judesiais ir fotografavo atskirais kadrais. Taip buvo sukurtas pirmasis pasaulyje eksperimentinis lėlių filmas „Raguotųjų vabalų kova“.

Tuomet pasaulį nustebino tokie filmai, kurių herojai – vabalai, o spaudoje, nežinantys šio naujo filmų kūrimo metodo, stebėjosi, kaip pavyksta dresuoti tokius mažus padarus.

‎Papildyta 14.10 val.: Pirmasis tarptautinis fotofilmų festivalis „Stop frame“ dėl techninių kliūčių iš „Romuvos“ kino teatro perkeliamas į M.Žilinsko dailės galeriją (Nepriklausomybės a. 12, prie Soboro). Renginys vyks tuo pačiu laiku – rugsėjo 23 dieną, 16 val. Įėjimas nemokamas.

Komentarai
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą
Pranešti klaidą

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Daugiau straipsnių nėra
Rodyti senesnius straipsnius
Sužinokite daugiau
Parašykite atsiliepimą apie 15min