Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti
2010 12 01

Seimo nariai nešykšti tūkstančių iš parlamentinei veiklai skirtų lėšų privačių automobilių remontui

Dalis Seimo narių nešykšti parlamentinei veiklai skirtų lėšų privačių automobilių remontui – kai kurie iš jų per 9 šių metų mėnesius tam jau atseikėjo 3 tūkst., 5 tūkst. ar net 7 tūkst. litų, rašo „Lietuvos žinios“.
Seimo narys Antanas Nedzinskas
Seimo narys Antanas Nedzinskas / Juliaus Kalinsko / 15min nuotr.

Pridėjus ir pernykštes išlaidas privačių automobilių remontui bei priežiūrai, sumos tampa dar įspūdingesnės.

Pridėjus ir pernykštes išlaidas privačių automobilių remontui bei priežiūrai, sumos tampa dar įspūdingesnės.

Transporto specialistams Seimo narių išlaidavimas sukėlė abejonių. Jų teigimu, susiremontuoti automobilius galima ir už mažesnes sumas.

Pavyzdžiui, Užsienio reikalų komiteto pirmininkas Emanuelis Zingeris per tris šių metų ketvirčius automobilio remontui ir priežiūrai išleido 5 480 litų. Nuo kolegos neatsiliko Ekonomikos komiteto narys Kazimieras Kuzminskas – jis mašinų remonto dirbtuvėse šiemet jau paliko 5 206 litus. Į Seimą su Tautos prisikėlimo partija atėjęs Antanas Nedzinskas, jaučiantis silpnybę seniems automobiliams, už savo transporto priemonės taisymą šiemet nepagailėjo 3 778 litų.

Tačiau išties auksiniu serviso klientu galima vadinti Seimo Audito komiteto narį Saulių Stomą. Jis per šiuos metus už automobilio remontą paklojo net 7 040 litų.

Per devynis šių metų mėnesius 83 parlamentarai automobilių remonto dirbtuvėse išleido beveik 109 tūkst. litų.

Aplinkos apsaugos komiteto narys Jonas Ramonas per dvejus metus pakeitė jau trečią automobilį. Anksčiau jis važinėjo „Toyota RAV4“ ir „Avensis“ modeliais, o vos prieš mėnesį persėdo į visureigį „Mitsubishi“. Pernai J.Ramonas automobilio remontui išleido daugiau kaip 13 tūkst litų, o per ne visus dvejus metus – beveik 16 tūkstančių.

Paklaustas, ar brangiai atsieina mašinos priežiūra, politikas teigė negalintis tiksliai pasakyti.

„Remontuoti tenka, bet kaip dažnai ir kiek tai kainuoja, dabar nepasakysiu. Reikia pakelti popierius“, – sakė J.Ramonas.

Audito komiteto narys S.Stoma per šiuos ir praėjusius metus už 9 metų senumo „Renault Laguna“ remontą suplojo jau daugiau kaip 14 tūkst. litų.

S.Stoma sutiko, kad asmeninės mašinos remontas atsieina brangiai, tačiau tai, politiko manymu, vis tiek pigiau, nei nuomotis naują automobilį. Parlamentaras pabrėžė, kad savo tinklalapyje yra išsamiai nurodęs, kada, už kiek ir kokias mašinos detales keitė.

„Šiemet subyrėjo turbina, tad vien jos keitimas atsiėjo 4 tūkst litų. Dar papildomos detalės kainavo, todėl ir susidarė tokia suma“, – aiškino beveik 10 metų senumo mašina važinėjantis S.Stoma.

Beveik 8 tūkst. litų per dvejus metus automobilio remontui išleidęs Ekonomikos komiteto narys K.Kuzminskas irgi tvirtino, kad jo vairuojamą 2002 metų laidos „Volvo 70“ neišvengiamai reikėjo taisyti.

Audito komiteto narys S.Stoma per šiuos ir praėjusius metus už 9 metų senumo „Renault Laguna“ remontą suplojo jau daugiau kaip 14 tūkst. litų.

„Mašina nenauja, tačiau nebloga ir gana patvari. Šiais metais keičiau amortizatorius, variklio diržą. Dažnai tenka vykti į susitikimus su rinkėjais, todėl prisireikta važiuoti ne tik asfaltuotais, bet ir prastais keliais, o tai, suprantama, atsiliepia automobiliui“, – dėstė parlamentaras.

Seimo Informacinės visuomenės plėtros komiteto narys A.Nedzinskas darbo reikalus taip pat tvarko asmeniniu transportu. Jaunasis politikas turi dvi mašinas – į šeštą dešimtį kopiantį „Ford Customline“ ir 25 metų senumo „Mercedes-Benz 123“. Šiemet jis mašinų remontui išleido kone 4 tūkst. litų, o per ne visus dvejus metus – beveik 6,5 tūkst. litų.

„Automobilio nesinuomoju, važinėju savu. Vasarą – fordu, o atšalus orams persėdu į mersedesą. Kartais paremontuoti, žinoma, reikia, bet tvarkymas nesudėtingas ir ne per brangiausias“, – atviravo A.Nedzinskas.

Kelių autorizuotų servisų meistrai tvirtino pastebėję, kad paprasti vairuotojai, priešingai nei valdžioje esantys žmonės, sunkmečiu automobilių priežiūrai skiria gerokai mažiau pinigų. Jų teigimu, 3–5 metų senumo vidutinės klasės automobilio šeimininkas stengiasi išsiversti su 500 litų per metus.

Meistrai tikino, kad tokios sumos visiškai pakanka mašinos profilaktinei patikrai atlikti, pašalinti dėl amortizacijos atsiradusiems gedimams, pripilti naujos alyvos ir pakeisti filtrus. Todėl specialistai nustebo sužinoję, kiek pinigų automobilių remontui ir priežiūrai skiria politikai. Jiems kėlė nuostabą ir tai, kad kai kurie Seimo nariai per metus mašinas taiso net tris kartus.

Brangiai kainuojantis Seimo narių pomėgis dažnai lankytis automobilių remonto dirbtuvėse keistai atrodo ir Lietuvos automobilininkų sąjungos nariui bei transporto inžinerijos docentui Virgilijui Sadauskui. Jis sunkiai įsivaizduoja, kaip galima mašinos remontui ir priežiūrai per metus išleisti keliolika tūkstančių litų.

„Daugelis mūsų vairuoja automobilius, todėl žino, kiek kainuoja jų eksploatacija ir išlaikymas. Jei tai atsieitų keliolika tūkstančių litų kasmet, dauguma žmonių mašinomis nevažinėtų, nes būtų paprasčiausiai per brangu. Nemanau, kad Seimo narių automobiliai tokie išskirtiniai, jog už jų remontą reikėtų mokėti įspūdingas sumas“, – sakė Lietuvos automobilininkų sąjungos narys.

„Keistai atrodo ir tai, kad tas pats automobilis į servisus vairuojamas tris kartus per metus. Nejaugi parlamentarų mašinos išties tokios nepatvarios ir jas būtina taip dažnai remontuoti? Šiuo klausimu kyla įvairiausių minčių. Ir ne pačių geriausių“, – kalbėjo V.Sadauskas.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius