-35% metinei prenumeratai. Maža kaina - didelė vertė.
Išbandyti
Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti
2011 08 17

Seklumoje įstrigusio kelto kapitonui – papeikimas

Paskelbtos išvados dėl liepos 9 d. nutikusio incidento, kai Kuršių mariose šiek tiek tolėliau už Kiaulės nugaros, naktinio klubo „Dr. Who – Terasa ant vandens“ surengto koncerto metu, keltas „Kintai“ užplaukė ant seklumos.
Žmonėms buvo duoti keli pledai.
Keleiviai, įstrigę kelte, buvo priversti laukti iki paryčių. / Arvydo D. nuotr.

Bendrovė „Smiltynės perkėla“ tik dabar paskelbė rugpjūčio 4 d. gautas Lietuvos saugios laivybos administracijos, kuri atliko tyrimą, išvadas, kuriose buvo įvardytos incidento mariose priežastys.

Išvadose teigiama, kad kelto „Kintai“ avarinis atvejis įvyko kapitonui neįvertinus plaukiojimo sąlygų vidaus vandens keliuose. Bandydamas apsisukti farvateryje, jis manevravo sukdamas į dešinę, į seklumos, kuri yra už bujų, pusę. Bujos pastatytos taip, kad, plaukdami nuo Klaipėdos valstybinio jūrų uosto, laivai galėtų seklumas apiplaukti, palikdami jas dešinėje. Konkrečiu atveju užplaukus ant seklumos, kapitonas priėmė klaidingą sprendimą plaukti į šiaurę, po ko keltas įstrigo.

Oficialių skundų iš vakarėlio liudininkų „Smiltynės perkėla“ nesulaukė.

Kadangi incidentas mariose įvyko dėl kelto „Kintai“ kapitono A.Budriaus kaltės, jam rugpjūčio 17 d. skirta drausminė nuobauda – papeikimas. Nuobaudą gavęs darbuotojas metus laiko netenka premijų ir kitų skatinimo išmokų. Pakartotinai pažeidus darbo drausmę taikoma griežčiausia drausminė nuobauda – atleidimas iš darbo.

Po įvykio, liepos 15 d., Uosto kapitono tarnybos suorganizuotame pasitarime, kuriame dalyvavo Lietuvos saugios laivybos administracijos atstovas bei „Smiltynės perkėla“ kapitonai, buvo nutarta pakartotinai patikrinti bendrovės kapitonų Klaipėdos valstybinio jūrų uosto laivybos taisyklių ir Tarptautinių laivų eismo taisyklių (COLREG 72) reikalavimų žinojimą. Atlikus žinių patikrinimą, laivavedžiams buvo išduoti pažymėjimai.

Keltas „Kintai“ incidento metu buvo techniškai tvarkingas. Jame buvo ir yra visos privalomos gelbėjimosi priemonės keleivių saugumui užtikrinti. Incidento metu jos nebuvo panaudotos, nes tam nebuvo būtinybės, pavojus keleivių gyvybėms negrėsė.

„Norime dar kartą nuoširdžiai atsiprašyti visų kelto keleivių už patirtus nesklandumus ir tuo pačiu pabrėžti, kad keleivių saugumas keltuose yra užtikrinamas pagal visus privalomus reikalavimus tiek reguliarių reisų, tiek pramoginių renginių metu. Be to, imtasi visų įmanomų papildomų priemonių, kad ateityje tokio incidento būtų išvengta“, – atsiprašė „Smiltynės perkėla“. 

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Reklama
„Daktare, man pašalino tulžies pūslę, tačiau aš nesijaučiu gerai...“
„TOPsport A lygos tribūna“: „Panevėžio“ krizė, karštosios kėdės ir prezidentas svečiuose
Užsisakykite 15min naujienlaiškius