-35% metinei prenumeratai. Maža kaina - didelė vertė.
Išbandyti
Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti
2016 01 06

Socialinių tinklų vartotojams – patrauklesnis Sovietų Sąjungos paveikslas

Juokingi vaizdo įrašai socialiniuose tinkluose neretai yra masalas, kuriuo prisidengiant siekiama skleisti propagandą, sako LRT.lt kalbinti informacinių karų specialistai Mantas Martišius ir Nerijus Maliukevičius. M.Martišius pažymi, kad pagrindiniai socialinių tinklų vartotojai yra jaunoji karta, nepatyrusi, kas yra SSRS, tad šmaikštūs juokeliai puslapiuose, kurie asocijuojasi su šia sąjunga, piešia linksmesnį, gražesnį žlugusios diktatūros paveikslą.
Propaganda socialiniame tinkle
Propaganda socialiniame tinkle / 15min

Keli „nekalti“, linksmi vaizdeliai socialinio tinklo sraute ir, jei ne jūs, tai jūsų socialinių tinklų bičiuliai gali pasimauti ant kabliuko puslapių, turinčių tikslą užsiimti propaganda.

„Socialinius tinklus įvairios grupės labai dažnai išnaudoja įtakai daryti. Tačiau kadangi vartotojas nėra toks kvailas ir visko nepriima, sukuriamas turinys, kuriuo galima pritraukti vartotoją.

Į juoko rūbą įvilkta propaganda neretai yra paveikesnė, nes ne visuomet ją atpažįstame.

Tie juokingi vaizdeliai yra masalas: patiko pianinu grojantis šuo, kitą kartą vartotojas gali užsukti į tą patį puslapį pamatyti pianinu grojančios katės. Vėliau akis gali užkliūti už propagandinę potekstę turinčios informacijos, o ilgainiui žmogus gali tapti nuolatiniu puslapio informacijos vartotoju“, – kalba Vilniaus universiteto (VU) Komunikacijos fakulteto docentas M.Martišius.

Pašnekovas pažymi, kad juokingą vaizdelį pamatę žmonės neretai juo pasidalina, net neatkreipę dėmesio į tai, kas yra jo kūrėjas, platintojas. Todėl kartas nuo karto nustembame savo socialinių tinklų sraute pamatę tokių puslapių, kaip „Made in CCCP“ (liet. Pagaminta SSRS), įkeltus filmukus, kuriais pasidalija mūsų draugai.

N.Maliukevičius: subtilesnė propaganda – labiau paveiki

Vilniaus universiteto Tarptautinių santykių ir politikos mokslų instituto dėstytojas N.Maliukevičius pažymi, kad į juoko rūbą įvilkta propaganda neretai yra paveikesnė, nes ne visuomet ją atpažįstame.

„Strategija patraukliai priartinti prie savo politinės darbotvarkės yra dažna propagandos praktikoje. Tai galime stebėti ir Rusijos televizijų pramoginėse laidose. Visai neseniai buvo transliuojamos jų naujametinės programos su muzika, dainomis, juokeliais. Tačiau tarp jų – muzikos žvaigždžių (F.Kirkorovo, N.Baskovo) diskusijos apie Krymą, keliones į Ukrainą, tarsi piešiant politinę darbotvarkę.

Tokiuose puslapiuose neretai būna ir juokelių, ir politinių žinučių. Tai manęs nestebina – ši technologija yra ganėtinai dažna, dabar taikoma ir socialiniuose tinkluose. Propaganda dažnai nėra tokia akivaizdi ir atvira, o subtilesnė, pateikiama per juoko, pramogos prizmę, ji yra paveikesnė. Neretai matome, kad tokiais juokeliais dalijasi to nenumanantys vartotojai“, – sako N.Maliukevičius.

Gražesnė negailestinga diktatūra

Pasak M.Martišiaus, socialiniais tinklais aktyviausiai naudojasi jaunesnioji karta, tad ir juose tarpstanti propaganda pirmiausia yra nukreipta į juos. Taip pat ji skirta tiems, kurie moka rusų kalbą, nes dalis juokelių suprantami tik mokantiems šią kalbą.

„Kas buvo SSRS? Paprastai tariant, tai buvo diktatūra, kurią formaliai valdė proletariatas, realiai – Komunistų partija. Jai valdant nužudyta ir ištremta daugybė žmonių, buvo prekių deficitas, įstatymai buvo parašyti, bet jų niekas nesilaikė, egzistavo KGB ir daugelis kitų labai neigiamų dalykų.

Bet savo kailiu to nepatyrusiam jaunam žmogui pasakoma, kad tai yra juokinga, to meto pionieriai yra tarsi šių dienų skautai. Niūrią praeitį bandoma išgražinti ir „išbalinti“, – kalba M.Martišius, paklaustas, kaip jaunus socialinių tinklų vartotojus veikia įvairūs juokingi vaizdeliai tokiuose puslapiuose, kaip „Made in CCCP“.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Reklama
„Daktare, man pašalino tulžies pūslę, tačiau aš nesijaučiu gerai...“
„TOPsport A lygos tribūna“: „Panevėžio“ krizė, karštosios kėdės ir prezidentas svečiuose
Užsisakykite 15min naujienlaiškius