Tokias tendencijas parodė programos „Vilnius – Europos kultūros sostinė 2009“ svetingumo projekto „Vilnius `09 kviečia“ apklausa, kurios metu savo nuomonę apie Vilniaus paslaugų įstaigų aptarnavimo kokybę išsakė daugiau negu 500 vilniečių ir miesto svečių.
Respondentų buvo prašoma nurodyti, kokiose Vilniaus įstaigose labiausiai pasigendama svetingo aptarnavimo. Buvo galima rinktis vieną iš septynių variantų – maitinimo įstaigas (kavines, barus, restoranus); viešbučius; parduotuves; taksi; kultūros įstaigas (teatrus, kino teatrus, muziejus, galerijas); turizmo informacijos centrus; keleivių aptarnavimo vietas (autobusų ir geležinkelio stotis, oro uostą).
Daugiau negu 160 respondentų (32 proc.) nuomone, svetingo aptarnavimo labiausiai trūksta taksi paslaugų įmonėms, 136 apklaustieji (27 proc.) nurodė autobusų ir geležinkelio stotis, oro uostą. Tuo tarpu svetingiausiomis įstaigomis pripažinti viešbučiai (jų aptarnavimo kokybė užkliuvo vos 2 proc. respondentų), turizmo informacijos centrai (3 proc.), taip pat kultūros įstaigos – teatrai, kino teatrai, muziejai ir galerijos (7 proc.). Nesvetingu aptarnavimu Vilniaus parduotuvėse ir kavinėse skundėsi daugiau nei dešimtadalis (atitinkamai maždaug 17 proc. ir 12 proc.) respondentų.
„Šios apklausos tikslas – sužinoti vartotojų nuomonę apie emocinę Vilniaus aptarnavimo įstaigų paslaugų vertę. Apklausos rezultatai rodo, kurioms Europos kultūros sostinės įmonėms labiausiai reikia pasitempti siekiant kokybiškesnio aptarnavimo. Todėl tikimės, kad tokie gyventojų nuomonių tyrimai prisidės prie bičiuliško aptarnavimo kultūros ugdymo. Būtent tai yra vienas svarbiausių svetingumo projekto „Vilnius `09 kviečia“ tikslų“, – teigė VšĮ „Vilnius – Europos kultūros sostinė 2009“ direktorė Elona Bajorinienė.