Dabar populiaru
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą

Šviesoforams – kritikos strėlės

Vairuotojai baiminasi, kad pradėję veikti Antakalnio žiede įrengti šviesoforai  apsunkins eismą ir įneš sumaišties, kurios nepadės išspręsti net Kelių eismo taisyklės.
Juliaus Kalinsko / 15min nuotr. / Vairuotojai baiminasi, kad pradėję veikti Antakalnio žiede įrengti šviesoforai apsunkins eismą ir įneš sumaišties, kurios nepadės išspręsti net Kelių eismo taisyklės.
Šaltinis: Laikraštis „15 minučių“
0
Skaitysiu vėliau
A A

Baigus milijonus kainavusios naujos Vilniaus eismo valdymo sistemos statybos ir montavimo darbus, mieste dar neveikia apie 12 naujų šviesoforų. Sostinės valdžia sako, kad šviesoforai veiks po 2 savaičių ir jie yra viena iš miesto eismo valdymo dalių, kuriai ėmus veikti, eismas pagerės.

„Į darbą visuomet važiuoju A.Goštauto gatve. Anksčiau A.Goštauto gatvės ir Gedimino prospekto sankryžoje šviesoforų nebuvo, nebuvo ir problemų, o dabar ten nuolat susidaro didelė transporto spūstis. Be to, šviesoforas ne visuomet veikia“, – piktinosi „15min“ skaitytoja Ugnė.

Vilnietė stebėjosi ir Antakalnio žiedinėje sankryžoje įrengtais šviesoforais, kuriems ėmus veikti, anot jos, jie visiškai užkimš eismą.

Tačiau, pasak Vilniaus savivaldybės atstovų, naujieji šviesoforai tik prisidės prie „efektyvesnio eismo srautų valdymo“.

„Neveikiantys šviesoforai turėtų būti įjungti vasario mėnesį – juose tereikia įjungti elektrą. Naujieji šviesoforai Vilniaus gatvėse yra viena didelio eismo valdymo projekto dalis. Šis projektas apima ir švieslentes, ir šviesoforų reguliavimą, ir vaizdo kameras“, – pasakojo savivaldybės Eismo poskyrio valdymo vyriausiasis specialistas Eduardas Garbovskis.

Anot jo, šis 103 mln. Lt kainavęs projektas dar nėra iki galo baigtas, todėl vertinti atskirų jo dalių nevertėtų.

„Kai sistema bus įdiegta, bus galima lanksčiai reguliuoti eismą: valdyti eismo srautus, suteikti vairuotojams informaciją. Tikimės, kad eismas taps saugesnis, pamažės eismo įvykių, gatvėse bus didesnis pralaidumas“, – pliusus vardijo savivaldybės Eismo poskyrio valdymo vyriausiasis specialistas E.Garbovskis.

Pastatyti šviesoforus Antakalnio žiede vertėjo nebent eksperimento vardan: tai būtų vadovėlinis pavyzdys, kaip sudaryti spūstį. Sakė J.Zaranka.

Eismo valdymo projektas turėtų būti baigtas balandžio mėnesį. „Visi statybos darbai jau atlikti, telieka įjungti elektrą. Kai pradės veikti visa sistema, galėsime ją dar tobulinti. Nuolat besikeičiančiame mieste ji padės prisitaikyti ir lanksčiai valdyti eismo problemas“, – sakė savivaldybės įmonės „Susisiekimo paslaugos“ direktorius Vaidotas Antanavičius.

Jo teigimu, žmonių nuogąstavimai dėl šviesoforų žiedinėje sankryžoje ar naujų šviesoforų gatvėse yra nepagrįsti.

„Nereikia prisigalvoti kažkokių baubų. Žaliasis koridorius Antakalnyje veikia puikiai, tad nematau pagrindo galvoti, kad šviesoforai žiede veiks blogai. Prie naujojo šviesoforo A.Goštauto gatvės – Gedimino prospekto sankryžoje žmonės dar nepratę, todėl ir kyla nesklandumų“, – teisinosi V.Antanavičius.

Kelia abejonių

Įmonės „Vilniaus autobusai“ vadovas Jurijus Zaranka abejoja idėjos įrengti šviesoforus žiedinėje sankryžoje tikslingumu.

„Pietinis aplinkkelis ir žalieji koridoriai iš tiesų turi naudą – tai pastebėjome ir įvertinome. Šviesoforus žiede esu matęs Varšuvoje, tačiau tai buvo milžiniškas daugelio juostų žiedas, kuriame reguliavimas šviesoforais turėjo prasmės. Pastatyti šviesoforus Antakalnio žiede vertėjo nebent eksperimento vardan, tai būtų pavyzdys, kaip sudaryti spūstį“, – kritikos negailėjo J.Zaranka.

Vertinti dar anksti

„Sistemą reikės vertinti tada, kai ji bus baigta diegti, o ne dabar. Ar Vilniui padeda neveikiančios švieslentės, aš jums tikrai nepasakysiu“, – ironizavo Vilniaus apskrities Vyriausiojo policijos komisariato Kelių policijos valdybos viršininkas Vytautas Černevičius.

Pasak jo, abejonių kelia teiginiai, kad naujoji sistema sumažino eismo įvykių.

„Abejočiau dėl teiginio, kad eismo įvykių Vilniuje sumažėjo dėl naujosios šviesoforų sistemos. Galbūt kažkiek įtakos tai ir galėjo turėti. Reikia turėti omenyje, kad dėl pasikeitusios tvarkos įvykus eismo įvykiui vairuotojai ne visuomet privalo kreiptis į policiją – daugeliu atvejų užtenka pranešti apie žalą draudikui. Tad tikslios statistikos nėra ir realios padėties mes nežinome“, – pastebėjo V.Černevičius.

Šviesoforai ir avarijos
Policijos duomenimis, avaringiausios gatvės 2008 metų gruodį buvo Savanorių, Ukmergės, Laisvės prospektas, Geležinio Vilko ir Žirmūnų. 2007 m. bendras eismo įvykių skaičius buvo 33,869 tūkst., 2008 m. – perpus mažiau – 16,648 tūkst.

Iš viso Vilniuje yra daugiau nei 250 šviesoforais reguliuojamų sankryžų. Diegiant šviesoforinio reguliavimo ir valdymo sistemą, Vilniuje rekonstruotos 208 sankryžos ir naujai įrengtos 46.
Per metus vairuotojai (ir vandalai) Vilniuje sugadina apie 130 šviesoforų. Vieno šviesoforo pataisymas atsieina apie 7–10 tūkst. Lt.

Komentarai
Temos Kritika
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą
Pranešti klaidą

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Daugiau straipsnių nėra
Rodyti senesnius straipsnius
KALĖDINIŲ DOVANŲ GIDAS
Parašykite atsiliepimą apie 15min