-50% metinei prenumeratai. Velykų dovana!
Prenumeruoti
2010 08 04

Taksi paslaugos oro uoste šiurpina turistus

90 litų už kelionę iš Vilniaus oro uosto iki Aušros vartų senamiestyje. Tiek teko sumokėti į Lietuvą atskridusiam užsieniečiui, pasinaudojusiam taksi paslaugomis. Kad tokių atvejų pasitaiko nuolat, patvirtina ir taksi įmonių atstovai, ir vartotojų gynėjai, ir Vilniaus turizmo informacijos centrų darbuotojai, kurie sulaukia turistų skundų, tačiau būdų, kaip problemą reikėtų spręsti, nerandama.
Užsieniečiai nuolat skundžiasi taksi bendrovių paslaugomis Vilniaus oro uoste.
Užsieniečiai nuolat skundžiasi taksi bendrovių paslaugomis Vilniaus oro uoste. / Eriko Ovčarenko / BNS nuotr.

Vilniaus oro uoste šiuo metu dirba penkios taksi bendrovės, kurios laimėjo konkursą ir išsinuomojo šalia atvykimo terminalo esančias taksi vietas. Pagal jų nustatytus tarifus kilometras kainuoja apie 6 Lt, įsėdimo mokestis siekia 10 Lt. Tačiau pasitaiko, kad atvykusiems turistams kainos nurodomos eurais, išauga kelis kartus, palyginti kiek už tiek pat kilometrų sumokėtų lietuvis.

Reikia tikslinti konkurso sąlygas

Konkurencijos tarnybos atstovai tvirtina, kad šią situaciją būtų lengviausia išspręsti konkurso sąlygose nurodant oro uoste dirbančioms bendrovėms maksimalų paslaugos tarifą. „Tuomet įmonės net nedalyvautų konkurse, jeigu joms ta kaina pasirodytų esanti per maža ir jos negalėtų už tiek teikti paslaugos. Tada ir vartotojams negalėtų būti taikoma didesnė kaina. Tai ir siūlytume pabandytume“, – sakė  Konkurencijos tarnybos Draudžiamų susitarimų skyriaus l.e.p. vedėja Jolanta Ivanauskienė.

Vilniaus oro uosto plėtros projektų vadovė Rasa Raženskienė teigė, kad toks dalykas konkurso sąlygose nebuvo numatytas, nes manyta, kad tai būtų kišimasis į kito verslo subjekto kainodarą. „Konkurse dalyvauti buvo kviestos visos Vilniaus taksi bendrovės. Sutikusios dalyvauti konkuravo tarpusavyje ir pasiūlė didesnį mokestį už galimybę dirbti oro uoste. Konkursas tikrai buvo sąžiningas“, – sakė Vilniaus oro uosto atstovė.

Anot R.Ražanskienės, į Vilniaus oro uostą gali atvykti visų taksi įmonių automobiliai, jiems yra skirta miesto įrengta taksi stovėjimo aikštelė. Tik ji įrengta truputį toliau nuo atvykimo salės. Taip pat galima taksi išsikviesti telefonu, iš oro uosto į miesto centrą važiuoja autobusai, mikroautobusai, traukinys, tad kiekvienas keleivis gali rinktis geriausiai tinkančią transporto priemonę. „Dalijame lankstinukus, yra didelis stendas, kuriame pateikta informacija apie tai. Jeigu taksi bendrovės norėtų paskelbti informaciją apie savo paslaugas, tikrai suteiksime tokias galimybes“, – tikino R.Ražanskienė.

Vis dėlto informacijos nepakanka, nes Vilniaus turizmo informacijos centruose sulaukiama daugybės kartais net kuriozinių skundų. „Turime tokį pavyzdį – svečias įsėda į taksi automobilį ir sulaukia klausimo, ar vežti į tarptautinį, ar į vietos oro uostą. Jeigu į tarptautinį – važiuojama aplinkiniais keliais. Arba už kelionę prašoma sumokėti 90 Lt. Juk net ir skaičiuojant pačiais didžiausiais tarifais tai labai didelė suma, tai yra apgaulė“, – sakė Vilniaus miesto savivaldybės Kultūros, sporto ir turizmo departamento direktorė Kristina Ulevičiūtė.

Taksistai yra verslininkai

Taksi įmonių atstovai neslepia, kad ne visi taksi vairuotojai yra sąžiningi. UAB „Martono taksi“ direktorius Valdimantas Rudys sakė, kad vien per šių metų pirmą pusmetį už įvairius pažeidimus buvo atleista 10 vairuotojų. Tačiau tai, kad vieno kilometro kaina važiuojant iš oro uosto yra didesnė kelis kartus, jo manymu, yra normalus dalykas. „Mūsų savikaina tokia oro uoste. Mokesčiai dideli, negausus turistų skaičius lemia tai, kad mažiau važinėjama, o automobiliai turi būti šalia oro uosto. Kai bus klientų kaip Briuselyje, tada nekils toks klausimas“, – sakė V.Rudys.

Anot V.Rudžio, miesto taksi aikštelėje stovintys taksi vairuotojai taip pat paprastai taiko tokį patį tarifą, kaip ir stovintys šalia atvykimo salės, tad ta aikštelė nepadidina konkurencijos.

Tuo tarpu sostinės taksi vežėjų asociacijos „Sosveta“ prezidentas Romualdas Bieliauskas neįžvelgia nieko bloga, kad užsienio turistai priversti už važiavimą taksi mokėti kelis kartus brangiau. „Kas negali sumokėti, tas ir nevažiuoja. Juk turime pasirinkimą: taksi, autobusus, mikroautobusus, traukinius, kitą transportą, galima ir pėsčiomis eiti, dviračiu važiuoti. Jeigu man reikia važiuoti taksi, aš sumokėsiu tiek, kiek prašoma, o jeigu man nereikia, niekas manęs neprivers važiuoti“, – įsitikinęs R.Bieliauskas.

„Taksistas yra verslininkas, jeigu jis sugebėjo paimti tuos pinigus, tai yra valio. Jeigu moka, tai ką mes galime padaryti, mes juk neatimame tų pinigų, neprikišame peilio. Juk laisva konkurencija ir, jeigu žmogus moka tiek, kodėl turėtume pykti ant to taksisto?“ – klausė R.Bieliauskas.

Anot R.Bieliausko, vienintelė taksi verslo problema – kaina. Ji turėtų būti artima degalų kainoms, o dabar yra kelis kartus mažesnė. Važinėjant po miestą už kilometrą tenka mokėti 1,20–1,50 Lt.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Įsirenkite šildymą oras–vanduo ir gaukite kompensaciją net iki 70 proc.
Reklama
Kas svarbu įrengiant biurą: keturios interjero dizaino tendencijos
Reklama
Pavasario savaitgaliams ar atostogoms – laikas pajūryje: ne tik pailsėsite, bet ir sustiprinsite sveikatą
Reklama
Norintiems investuoti į NT projektų plėtrą – kaip išsirinkti projektą pagal paskirtį?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius